Sporthoj eller touringhoj?

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Skulle vara kul att veta vad folk tycker, kvalificerar min Honda VFR750F från 1989 in som sporthoj (hundra glada hästar) eller ska jag börja leta efter www.touringhoj.com? :( :)
/Thelinski

Svaren från SH kommer nog vara touringmoppe men frågar du övriga döingar så är den nog en sporthoj.

PGH skrev:
Svaren från SH kommer nog vara touringmoppe men frågar du övriga döingar så är den nog en sporthoj.
Det är en touringmoppe! Men du kan hänga på SH med gott samvete, det finns väldigt många som inte har nån hoj alls eller kör mindre sportiga maskiner än Viffer. :pannkyss

Kör den som om det vore en sporthoj så tystnar en hel del. :yoparty

Maverick_ou812 skrev:
Det är en touringmoppe! Men du kan hänga på SH med gott samvete, det finns väldigt många som inte har nån hoj alls eller kör mindre sportiga maskiner än Viffer. :pannkyss

Kör den som om det vore en sporthoj så tystnar en hel del. :yoparty

Lite dållet samvete kan ni nog ha :tungan Skall jag säga som nog bara utnyttjar en bråkdel av alla pållar som min maskin har :va Men vad spelar det för roll, det är ju en sporthoj per definition...

Thelinski skrev:
haha,, jo så är det nog :lol Men jag ska köra järnet i sommar! :banana
Då blir det ju en sporthoj!
Bättre att gå på det hållet än att se alla fjollor med R1, R5, GSXR 600, 750, 1000, CBR 600, 1000 och ZX6 och ZX9 - 10 som inte kan hantera allt dom har mellan benen.

Maverick_ou812 skrev:
Då blir det ju en sporthoj!
Bättre att gå på det hållet än att se alla fjollor med R1, R5, GSXR 600, 750, 1000, CBR 600, 1000 och ZX6 och ZX9 - 10 som inte kan hantera allt dom har mellan benen.

Det där kan man ju tolka på många olika sätt... :D

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...