Sporthoj eller Motard???

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
har sett att dte inte bara finns sportbåpgar här på forumet trot eller ej men så är det, va säger ni va ska man köra för hoj om man är en hoj tokig 20 åring?


tänker dels på försäkringen och att man kan ju använda cross grejjerna man har till motarden. Vilket är roligast att leka med? :banana

Biffen_86 skrev:
2133877 har sett att dte inte bara finns sportbåpgar här på forumet trot eller ej men så är det, va säger ni va ska man köra för hoj om man är en hoj tokig 20 åring?


tänker dels på försäkringen och att man kan ju använda cross grejjerna man har till motarden. Vilket är roligast att leka med? :banana
''



lyft!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Motard är ju mer att leka med. Bakhjul, framhjul och snuskigt kurviga vägar, iskörning, skog, endurospår och grusvägar. Mest omväxling på en motard. Men vad man ska välja? jaa du, jag kan själv inte bestämma mig för vad som är "roligast" var ute och körde R6a idag, och nå, jag saknar min gamla sportis men samtidigt så undrar jag om jag hade velat byta tillbaks mot husan. Mitt svar får bli att oroa dig inte för vad som är roligast. Köp en sporthoj eller motard, tycker du inte det är kul så är det bara till att sälja och köpa nytt. Skulle du älska det men ändå vill prova på det andra så kan du alltid byta hoj en gång om året och växla lite. :tummenupp
 

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
philsson skrev:
2133898 Motard är ju mer att leka med. Bakhjul, framhjul och snuskigt kurviga vägar, iskörning, skog, endurospår och grusvägar. Mest omväxling på en motard. Men vad man ska välja? jaa du, jag kan själv inte bestämma mig för vad som är "roligast" var ute och körde R6a idag, och nå, jag saknar min gamla sportis men samtidigt så undrar jag om jag hade velat byta tillbaks mot husan. Mitt svar får bli att oroa dig inte för vad som är roligast. Köp en sporthoj eller motard, tycker du inte det är kul så är det bara till att sälja och köpa nytt. Skulle du älska det men ändå vill prova på det andra så kan du alltid byta hoj en gång om året och växla lite. :tummenupp



inga mer som har tips?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Vad ska du ha hojjen till då?? ska du enbart busa med den tror jag du får det roligare med en motard! om inte annat kostar det mycket mindre i alla aspekter.. försäkring inköp är lägre men framförallt när du lägger hojjen så finns inga dyra kåpor! :tummenupp
 

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
motard el sportis

hmm svårt val båda e ju så sjukt kul, det som är välja mellan pest el kolera :confused: . köp båda så har du löst problemet :banana
 

John84

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
.
hur funkar motarder som "brukshojar", inte pendla motorväg...men att använda till daglig transport i stadstrafik.... jämfört med en sporthoj alltså :)
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
John84 skrev:
2134833 hur funkar motarder som "brukshojar", inte pendla motorväg...men att använda till daglig transport i stadstrafik.... jämfört med en sporthoj alltså :)

Smidigheten på motard är ju överlägsen sporthojjen, behöver nog inte förklaras närmare än att du provsitter bägge så fattar du nog.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
som sagt det beror ju lite på vad du hade tänkt ha hojen till, kör man en del motorväg som jag så är ju motard kanske inte det bästa alternativet.
Sen vet jag ju inget om din ekonomi men det kostar mycket att äga sporthoj kan jag lova.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
John84 skrev:
2134833 hur funkar motarder som "brukshojar"

De är betydligt mer lätthanterliga i stadstrafik. Du har ju en bekväm upprätt körställning.

Den stora nackdelen med en del av hojarna som används som motarder är ju de täta serviceintervallen. Det är surt att vara tvungen att serva hojen varannan vecka enbart för att man pendlat till jobbet dagligen.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
köp en 660 smc & unduro fälgar som extra kitt..du kommer aldrig att ha tråkigt.
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Aghili Racing skrev:
2134611 hmm svårt val båda e ju så sjukt kul, det som är välja mellan pest el kolera :confused: . köp båda så har du löst problemet :banana


För pest o kolera är ju jävligt kul :va :tungan


on topic.....I din sits hade jag nog köpt en motard, en KTM 660 typ.
Som många andra säger så är det ju bara att sälja om du inte gillar det....börja med det som kostar minst. Hade jag gjort iaf.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag var inne på samma spår ett tag. Har haft sporthoj innan och nu provade jag en 660. Moppekänslan a la Honda MT5 är a v s e v ä r d. Tyvärr.


För mig blire sporthoj iaf.
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Har med kört lite ktm, 660 = ganska mycket vibrationer, blinkersen fladdrar typ :). 640 passar nog bättre som brukshoj och till o från jobb.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top