Sporthoj eller Motard???

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
har sett att dte inte bara finns sportbåpgar här på forumet trot eller ej men så är det, va säger ni va ska man köra för hoj om man är en hoj tokig 20 åring?

tänker dels på försäkringen och att man kan ju använda cross grejjerna man har till motarden. Vilket är roligast att leka med? :banana

Biffen_86 skrev:
2133877 har sett att dte inte bara finns sportbåpgar här på forumet trot eller ej men så är det, va säger ni va ska man köra för hoj om man är en hoj tokig 20 åring?

tänker dels på försäkringen och att man kan ju använda cross grejjerna man har till motarden. Vilket är roligast att leka med? :banana
''

lyft!

Motard är ju mer att leka med. Bakhjul, framhjul och snuskigt kurviga vägar, iskörning, skog, endurospår och grusvägar. Mest omväxling på en motard. Men vad man ska välja? jaa du, jag kan själv inte bestämma mig för vad som är "roligast" var ute och körde R6a idag, och nå, jag saknar min gamla sportis men samtidigt så undrar jag om jag hade velat byta tillbaks mot husan. Mitt svar får bli att oroa dig inte för vad som är roligast. Köp en sporthoj eller motard, tycker du inte det är kul så är det bara till att sälja och köpa nytt. Skulle du älska det men ändå vill prova på det andra så kan du alltid byta hoj en gång om året och växla lite. :tummenupp

philsson skrev:
2133898 Motard är ju mer att leka med. Bakhjul, framhjul och snuskigt kurviga vägar, iskörning, skog, endurospår och grusvägar. Mest omväxling på en motard. Men vad man ska välja? jaa du, jag kan själv inte bestämma mig för vad som är "roligast" var ute och körde R6a idag, och nå, jag saknar min gamla sportis men samtidigt så undrar jag om jag hade velat byta tillbaks mot husan. Mitt svar får bli att oroa dig inte för vad som är roligast. Köp en sporthoj eller motard, tycker du inte det är kul så är det bara till att sälja och köpa nytt. Skulle du älska det men ändå vill prova på det andra så kan du alltid byta hoj en gång om året och växla lite. :tummenupp

inga mer som har tips?

Vad ska du ha hojjen till då?? ska du enbart busa med den tror jag du får det roligare med en motard! om inte annat kostar det mycket mindre i alla aspekter.. försäkring inköp är lägre men framförallt när du lägger hojjen så finns inga dyra kåpor! :tummenupp

motard el sportis

hmm svårt val båda e ju så sjukt kul, det som är välja mellan pest el kolera :confused: . köp båda så har du löst problemet :banana

hur funkar motarder som "brukshojar", inte pendla motorväg...men att använda till daglig transport i stadstrafik.... jämfört med en sporthoj alltså :)

John84 skrev:
2134833 hur funkar motarder som "brukshojar", inte pendla motorväg...men att använda till daglig transport i stadstrafik.... jämfört med en sporthoj alltså :)

Smidigheten på motard är ju överlägsen sporthojjen, behöver nog inte förklaras närmare än att du provsitter bägge så fattar du nog.

som sagt det beror ju lite på vad du hade tänkt ha hojen till, kör man en del motorväg som jag så är ju motard kanske inte det bästa alternativet.
Sen vet jag ju inget om din ekonomi men det kostar mycket att äga sporthoj kan jag lova.

John84 skrev:
2134833 hur funkar motarder som "brukshojar"

De är betydligt mer lätthanterliga i stadstrafik. Du har ju en bekväm upprätt körställning.

Den stora nackdelen med en del av hojarna som används som motarder är ju de täta serviceintervallen. Det är surt att vara tvungen att serva hojen varannan vecka enbart för att man pendlat till jobbet dagligen.

köp en 660 smc & unduro fälgar som extra kitt..du kommer aldrig att ha tråkigt.

Aghili Racing skrev:
2134611 hmm svårt val båda e ju så sjukt kul, det som är välja mellan pest el kolera :confused: . köp båda så har du löst problemet :banana

För pest o kolera är ju jävligt kul :va :tungan

on topic.....I din sits hade jag nog köpt en motard, en KTM 660 typ.
Som många andra säger så är det ju bara att sälja om du inte gillar det....börja med det som kostar minst. Hade jag gjort iaf.

Jag var inne på samma spår ett tag. Har haft sporthoj innan och nu provade jag en 660. Moppekänslan a la Honda MT5 är a v s e v ä r d. Tyvärr.

För mig blire sporthoj iaf.

Har med kört lite ktm, 660 = ganska mycket vibrationer, blinkersen fladdrar typ :). 640 passar nog bättre som brukshoj och till o från jobb.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman