Sporthoj.com version 1.0 beta

Status
Ej öppen för fler svar.
Det är bara sporthoj.com som är seg.
Jag sitter på en 10mb lina så borde inte vara så...

Är det bara jag som känner att det går sakta??

Förut känndes Sporthoj proffigt och välarbetad. Speciellt Forumet. Men nu känns det som ett B-forum som man hittar varstanns på Nätet. Lite svårt att läsa vad som står osv. Synd på ett sånt fint forum

Liten fråga!

Kan man byta denna (den som pilen pekar på) texten?

Bifogat

• namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    114.3 KB · Visningar: 83
Verkar inte funka att lägga in flera bilder i garaget !?
En gick bra, sen skulle jag lägga in fler och då funkade bildinläggsfunktionen inte alls längre ??
Rolig funktion annars :tummenupp

Mvh

:tummenupp
Cred till Swedie!
Bra jobb! Vet själv efter 10+ år i webbranchen hur mycket pul och strul det är innan allt lirar som man tänkt sig!

Sen vad gäller sidbredd, att anpassa för 1024 * 768 är faktiskt en begynnande norm, majoriteten av större sajter med fast bredd lägger sig på 800 * 600 men med ev reklam lagd utanför till höger så sidan kan nyttja mer av den läsbara ytan. I och med att den sidoplacerade reklamen här ligger till vänster så får texten naturligt nog hålla till godo med det som finns kvar :)

Det åsido, det finns en hel del som stöttar en smalare läsyta också, det är enklare att läsa en sida i en pocketbok än en sida i expressen när brödtexten går över hela sidbredden.

En tanke kan vara att låta content på sidan nyttja 1024 i bredd, sen lägga de lodräta reklamblocken utanför det på höger sida. Men det beror ju på hur avtalen med dom som köper spottarna ser ut.

Det enda "buggiga" jag har att påpeka är väl att det vore logiskt att länkarna till "mitt garage, mina anteckningar" och liknande antingen inte syndes eller ledde till en inloggningssida om man inte är inloggad. Som det är nu kan jag skriva anteckningar som ej inloggad och vet inte var dom hamnar, jag hamnar även i ett "tomt" garage vilket är ganska förvillande.

I övrigt, inget gnäll från mig :)
Gillar typsnitt & storlek, funkar bra i FF & Safari på mac, jag slipper sidoscrollen på min 12" bärbara ( :banana )

Tjing!/Danne

Last edited:
Himla jobbigt med all röd text i rubriker/trådlänkar, känns som om ögona står så här:3freak

Annars verkar det bra tycker jag!

Tok!g skrev:
2331608 Förut känndes Sporthoj proffigt och välarbetad. Speciellt Forumet. Men nu känns det som ett B-forum som man hittar varstanns på Nätet. Lite svårt att läsa vad som står osv. Synd på ett sånt fint forum

Tyvärr så stämmet der för bra..

När man klickar på någons användarnamn i sin garagegästbok kommer man till SH-garaget, och inte till den man klickar på. Lite irri.

Stör mig även på att användarna online står längst ner, men men...

Fixx_ skrev:
2331837Himla jobbigt med all röd text i rubriker/trådlänkar, känns som om ögona står så här:3freak

Annars verkar det bra tycker jag!
Kan inte annat än att hålla med att den röda färgen gör det jobbigt för ögonen. Det kanske inte är så på alla bildskärmar men många, mig själv inkluderad, har problem med det.
Speciellt när det är mer text plus att den är lite tjockare och större än normalt, som i länkarna i första forumsidan. Samt det faktum att när du klickar på "visa nya inlägg" så är allt rött.
ExempelExempelExempelExempelExempelExempelExempel

ExempelExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempel

En grej som jag stör mej någe förbannat på!!!
Är att när någon skrivit i gästboken vid garaget så blinkar inte pennan, och när man trycker på han/hon´s användarnamn som har skrivit i gästboken så kommer man till SH Garaget och inte till DEN personen...
så för att svara så får man väl söka på medlemmar och få fram han/hon där och sen svara.... vore skönt om du kunde fixa det Swedie.

Wiseguy skrev:
2332075 Kan inte annat än att hålla med att den röda färgen gör det jobbigt för ögonen. Det kanske inte är så på alla bildskärmar men många, mig själv inkluderad, har problem med det.
Speciellt när det är mer text plus att den är lite tjockare och större än normalt, som i länkarna i första forumsidan. Samt det faktum att när du klickar på "visa nya inlägg" så är allt rött.

ExempelExempelExempelExempelExempel

Ja den färgen är inte kul alls! :7peta

Och var är min avatar?`:va :confused:

Ska inte trådnamnet vara titel på showthread.php? Jobbigt att hålla reda på annars om man har flera trådar uppe.

Vad var det för fel på fonten i inläggscellen förut? Nu ser det bara kladdigt och klent ut. Man vill ju kunna läsa ordentligt, det är ju liksom det som är själva grejen på en sådan här sida...

Slappa skrev:
2331694 Eller svara på frågan kanske?

Alla har inte tid o sitta konstant framför datorn för att läsa igenom varenda tråd för o få svar på en enkel sak.
Swedie kanske inte har tid att svara på samma fråga tio gånger i samma tråd heller, har du tänkt på det? Snacka om egocentriskt beteende. :7peta

Neutral skrev:
2332274 Swedie kanske inte har tid att svara på samma fråga tio gånger i samma tråd heller, har du tänkt på det? Snacka om egocentriskt beteende. :7peta

En extra gång gör väl inget? Nej precis!:tummenupp

Sa inget om 10 ggr!

Status
Ej öppen för fler svar.
Back