Det är inte scripten som söker informationen som det är fel på, utan det är fel på serversidan som inte kan hantera antalet önskade request på ett vettigt sätt utan att fälla krokben på sig själv.
Jag förstår inte logiken i mysql och vad för statistik man behöver titta på för att ställa in värdena rätt.
Jag gjorde en liten ändring tidigare, men det är för få online för att verkligen veta om det blivit bättre.
Du kan ju slänga ut dina queries och din tabellstruktur här Swedie så är vi nog ett par stycken som kan titta på det.
Förklaring för dig där uppe som kodat i C# och vill gå till PHP. Kan du ge mig en motivering till det? Nu vet jag inte hur avancerat C# och OOP du programmerar. Vem som helst kan egentligen öppna visual studio och bara drag n droppa in lite kontroller. Då är det inte så mycket skillnad på det och PHP.
Snabbhet går väl inte att jämföra och jag vet inte vilket som är snabbast. Men använder du .NET till vad det är till för och inte bara grubblar in sig på lite nya HTMl-kontroller så ser du snart kraften i det.
Själv har jag scriptat i PHP med MySQL i 3-4 år
C#/C++/VB- .NET har jag kört i 5 år ungefär. Går inte att jämföra de två teknikerna tycker jag. Självklart är det dyra licenser. Men det går att hyra servrar med ASP.NET och SQLServer för relativt billiga slantar, behöver inte vara våldsamt dyrt. Dyrt blir det när du skall ha en egen server som du själv äger programvaran på.