Sporthoj.com = seegt?

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Är det bara jag som uppfattar Sporthoj.com som en oerhört seg sida?
Tar fan evigheter att öppna eller skapa en tråd..!

Last edited:
mm.. oerhört slött... dock inte alltid men just nu står fan allt stilla

Upptäckte detta för några veckor sedan... och ofta "serverfel-meddelanden"...
Verkar vara ett överbelastningsprobz - förmodar att Swedie både vet och jobbar på det :tummenupp

Upptäckte detta för några veckor sedan... och ofta "serverfel-meddelanden"...
Verkar vara ett överbelastningsprobz - förmodar att Swedie både vet och jobbar på det :tummenupp

tydligen så är det inte överbelastning som är problemet utan det är mysql som inte är optimerat

krånglar ungefär 90 procent utav de gånngerna jag är inne.. :( lite synn för man tröttnar lätt då!!

Jag har sett flera av dessa trådar men blir lika förvånad varje gång att det inte är nån moderator här som kan svara på vad det är för problem och om det kommer att lösas?

Det är en bra sida så det är trist att det ska vara så himla segt ..

Jag har sett flera av dessa trådar men blir lika förvånad varje gång att det inte är nån moderator här som kan svara på vad det är för problem och om det kommer att lösas?

Öööööhhh.... läste du Rosens inlägg några decimeter upp?? :7peta

Håller med dig.... Skulle också gärna höra en förklaring från nån moderator. Förstår inte varför det ska behöva vara så segt, och så många serverfel. Sidan är ju toppen i övrigt, synd att förlora folk pga något sådant....

Kanske skulle prova att strukturera om i databaserna eller optimera koden? Eller varför inte koda om hela systemet i .NET med SQLServer.

Ser väldigt ofta timeouts och fel med MySQLn

Du kanske får vända dig mot erfarana programmerare som kan optimera koden för dig?

Flera trådar tidigare i samma ämne....

Men INT FAN hare blivit bättre :mad:

Det är väll förfann bara Å fixa skiten...

Det finns la en vehög med datahaxxors/finniga tonnåringar som man kan hyra in för en billig peng!

Kom igen nu Swedie ta åt dig kritiken och fixa skiten! :huvet

vbg har en poäng med .NET och SQLServer.

Nackdelen är licenspriset :(

Swedie, Rosen har tydligen svaret:
"mysql som inte är optimerat"
-vad det nu betyder...
Typ dåligt oljad kedja eller nått, förklarat i biker termer...

Om hojen är en SUPDER DUPER turbo 1000cc sporthoj så borde den ju gå som fan men om förgasarn är felinställd så hjälper det ju inte om du har en megahoj den kommer ju gå som en påse nötter....
SQL databas är där alla information typ alla inlägg/trådar sparas men om inte det inte är rätt där så går det trögt o blir fel

Jag är ingen SQL vetare, Ingen förgasar guru heller men men håller med om att det går trögt ibland/ofta

vbg har en poäng med .NET och SQLServer.

Nackdelen är licenspriset :(

Förklara vart poängen ligger med .NET, för efter flera års skrivande i C# och .NET så förstår jag fortfarande inte det.

Att det uppstår problem med även MSSQL är inte ovanligt.

Jag har som jag skrev ovan kodat en hel del i C# och .NET, jag har tråkigt nog varit mer eller mindre tvingad. Utifrån min erfarenheter så skulle jag välja PHP och MySQL över .NET alla dagar i veckan. Främst med fokus på den kortare utvecklingstiden, bättre skalbarhet och snabbare språk som PHP faktiskt är. Ja, jag har gjort egna benchmarks som visar just på detta.

Om bytet ändå skulle vara intessant av någon konstig anledning så måste hela siten skrivas om och licenser köpas in och siten blir bunden till proprietära lösningar.

För det andra så har företaget bakom .NET en mycket sargad historia av diverse säkerhetsproblem och dyra licenser.

Last edited:
Det är inte scripten som söker informationen som det är fel på, utan det är fel på serversidan som inte kan hantera antalet önskade request på ett vettigt sätt utan att fälla krokben på sig själv.

Jag förstår inte logiken i mysql och vad för statistik man behöver titta på för att ställa in värdena rätt.

Jag gjorde en liten ändring tidigare, men det är för få online för att verkligen veta om det blivit bättre.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti