Sporthoj.com:s egna MC-Skrot!

@ngel

Guest
Zx6r och R6

Har lite skrot till salu... Ge mig ett vettigt bud på det du vill ha så är vi båda nöjda...
Ps: Köpare står för frakten. :)
 
Last edited:

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
cbr 1000 2008 delar

Har följande cbr 1000 08 delar till salu om ngn är intresserad.

org driv paket, som nytt,
kabel härva, ink ecu, perfekt för att bygga race härva av.
tändnings lås med nyckel
tank lock
org styrdämpare
sadel
org fotpinnar

komplett strykrona till suzuki gsx-r 750-600 06-07
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
jag behöver komplett kedjestyrare till en Aprilia sxv 550. alltså alltihopa med glidskenorna osv.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Tjoo.
Jag behöver/söker ett instrumenthus till en CBR 954 från -02.
Glaset har spruckit över varvräknaren, så det går bra även om instrumentet e kass, bara locket e helt :D

Skulle behöva en ny franskärm med, gärna svart ellert gul.

Bus
 

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
Söker smal treekrad 17" bakfälg för däck med 130 bredd. Det mesta av intresse. Gärna komplett med skiva och drevhub.
FZR 600 89-90 verkar ha det jag söker men på ebay finns bara den senare modellen med 18" fälg.

Edit: FIXAT, köpt fälg från gs500

/Edvin
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Söker smal treekrad 17" bakfälg för däck med 130 bredd. Det mesta av intresse. Gärna komplett med skiva och drevhub.
FZR 600 89-90 verkar ha det jag söker men på ebay finns bara den senare modellen med 18" fälg.

/Edvin

130 bredd är nog svårt att hitta, men finns det lite mer utrymme skulle jag kika på fälgar till en 250 2t, typ rgv, tzr eller rs. Kanske rs125 även kan ha vad du söker. Vad ska du ha det på?
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Kåpa GPz 750

Söker en "motor"-kåpa till en kawasaki gpz 750 från 83. Det är kåpan som sitter över främre kedjedrevet som växelpinnen går igenom.
På min har hålet som växelpinnen går igenom skavts upp så en kåpa med oslitet hål söker jag. I övrigt spelar det inte så stor roll med skicket.

Samma kåpa sitter på luft/olje-kylda gpz 750 från 83 till 85.

Hör av er på PM, eller ring/smsa 0734180595

/Karl
 

Lizzzy

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
Värnamo
Hoj
954 rr, 2002, GSX-R1000 K7
Söker ett bakre kedjeskydd till en CBR 954 -02
PM:a eller ring 0733203798
 
Last edited:

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
130 bredd är nog svårt att hitta, men finns det lite mer utrymme skulle jag kika på fälgar till en 250 2t, typ rgv, tzr eller rs. Kanske rs125 även kan ha vad du söker. Vad ska du ha det på?

Håller på med ett bygge på en GS1000 -79. Har köpt och tänkte byta till sving från gsx1400 men det kändes så jävla bökigt. Sitter en sving från en GS1100 på nu så den ser tillräckligt modern ut (iaf alu) men är väldigt smal.
Försöker finna ett bakhjul som någorlunda matchar framhjulet från zx9r -94 som jag tänkt använda.Men som du säger så är det nog inte många som kör med så späda grejer tyvärr.
ER5 har ju trumbroms annars hade det varit ett alternativ.
Ska kika på dina tips!

/Edvin
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Håller på med ett bygge på en GS1000 -79. Har köpt och tänkte byta till sving från gsx1400 men det kändes så jävla bökigt. Sitter en sving från en GS1100 på nu så den ser tillräckligt modern ut (iaf alu) men är väldigt smal.
Försöker finna ett bakhjul som någorlunda matchar framhjulet från zx9r -94 som jag tänkt använda.Men som du säger så är det nog inte många som kör med så späda grejer tyvärr.
ER5 har ju trumbroms annars hade det varit ett alternativ.
Ska kika på dina tips!

/Edvin

Är det så jäkla trångt?! Bror min (som fantasifullt heter PetterAbborre här på sh) har fått i en zx9r -95 fälg bak på sin gs1000 -80. Dock gnäller han över att det är rätt tight, så förmodligen får han leta reda på någon annan sving eller ett annat hjul. ZZR600 finns ju även, kanske kan vara värt att kika på.
 

Rohdin

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GS1000e -79
Är det så jäkla trångt?! Bror min (som fantasifullt heter PetterAbborre här på sh) har fått i en zx9r -95 fälg bak på sin gs1000 -80. Dock gnäller han över att det är rätt tight, så förmodligen får han leta reda på någon annan sving eller ett annat hjul. ZZR600 finns ju även, kanske kan vara värt att kika på.

Tycker det ser ut att vara väldigt ont om plats. Men igår hittade jag Suzuki GS500 89-, och det verkar vara precis det jag söker. Så du får tipsa brorsan! Men det gäller att vara säker på sin manlighet om man använder 130 bak, ser ju onekligen lite mesigt ut :)
 

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Ort
Mellan två träd
Hoj
900 Ninja -00
Letar lite smått oxå efter en,har gjort det klassiska "skivbromslåset i och ta ner hojen från depåstödet grejen" :huvet

Jag verkar inte vara den första som har gjort den tabben.

Själv söker jag enbart den högra mörkgråa plastbiten som går ner över gaffelbenet och som sitter skruvad i skärmen. Bifogar bild.

Eller måste man köpa en hel skärm?

Pm:a mig om någon har en sådan.
 

Bifogat

  • DSC00974 (1).jpg
    DSC00974 (1).jpg
    258.1 KB · Visningar: 88

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Letar efter delar till en R6 -99. Det jag framförallt behöver är:

  • Framgaffel
  • Fälgar
  • Lysen
  • Instrumentering
  • Clipon

samt i viss mån:

  • Grenrör
  • Fotpinnar
  • Speglar (miniblinkers fungerar också)
  • Kåpor


Då damen i nöd är noggrann med detaljer ser jag helst att det är bra skick på grejerna. Skicka PM ASAP om du har något.
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
Bakdel till kawasaki 636 (ninja zx6-r) 2003-2004

Helst grön, sprickor, repor eller färg spelar ingen roll.

Sen om nån råkar sitta på en grön framskärm, en grön tank eller en grön undertail så är jag intreserad av det oxå.

Skicka PM!

//Tapper
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top