Sporthoj.com presenterar 2006 Yamaha R6 och R1

160-170.000 kommer nya R1:an special edition kosta fick jag besked av en säker källa
 
Eureka skrev:
160-170.000 kommer nya R1:an special edition kosta fick jag besked av en säker källa
Jupp... har fått samma uppgifter... (165')
"ha" begäret är stort, frågan är om det motsvarar prislappens storlek... :va
 
fezt skrev:
App app,,, sköld kör 2cylindrigt = andra regler :7peta

Jaså?
Jag blev osäker på det och kollade http://www.roadracing.se/Data/Files/reglemente_rr_05.pdf men jag hittar ingen annat. Där står inget annat än att man inte får flytta motorfästen och sånt på fyrcylindriga hojar vad jag kan se.
Det är väl snarare så att han har en R-version som har alla gobitarna på från fabrik.
 
Victor skrev:
Jaså?
Jag blev osäker på det och kollade http://www.roadracing.se/Data/Files/reglemente_rr_05.pdf men jag hittar ingen annat. Där står inget annat än att man inte får flytta motorfästen och sånt på fyrcylindriga hojar vad jag kan se.
Det är väl snarare så att han har en R-version som har alla gobitarna på från fabrik.
Hur tror du att man plockar ut mer än 190 bakhjulshästar ur en tvåcylindrig liter hoj med samma reglemente som för rad fyror??, dvs du får inte bearbeta motorn på ngt sätt förutom tunnare topplockspackning och helsystem samt mappa hojen.
Skölds ducce är preppad enligt VM superbikereglementet som tillåter BETYDLIGT mer trim än svenska reglementet.

Edit: 2cylindriga får även köra med 16,5 tums fälgar, vilket radfyrorna inte får. :tummenupp
 
Last edited:
fezt skrev:
Jupp... har fått samma uppgifter... (165')
"ha" begäret är stort, frågan är om det motsvarar prislappens storlek... :va

jo habegäret brukar aldrig vara överens med vad som är klokt i att köpa eller ej.. men tycker 165.000 kr för 1 kg mindre och marchesini-fälgar, framgaffel inte gör det värt det priset.
Nä bättre o köpa en 04:a och lacka svart, beställa dekalerna för 06:an samt guldlacka fälgarna alternativt köpa marchesini-fälgar och öhlins fram.. tror det kommer bli MKT billigare och ingen ser ngn skillnad ändå :tummenupp

Till 165.000 tillkommer ju 15-20.000 till ett Akraslipon som är prio 1..
 
Eureka skrev:
jo habegäret brukar aldrig vara överens med vad som är klokt i att köpa eller ej.. men tycker 165.000 kr för 1 kg mindre och marchesini-fälgar, framgaffel inte gör det värt det priset.
Nä bättre o köpa en 04:a och lacka svart, beställa dekalerna för 06:an samt guldlacka fälgarna alternativt köpa marchesini-fälgar och öhlins fram.. tror det kommer bli MKT billigare och ingen ser ngn skillnad ändå :tummenupp

Till 165.000 tillkommer ju 15-20.000 till ett Akraslipon som är prio 1..
Ja, men egentligen, nypris vanlig brukar ligga på 130 mackor från början. Öhlinare bak är lätt 10 loppor till. Framgaffel alla gånger 20 mackaroner. Då e vi uppe i 160lakan.
Utöver det lättmetallfälgar som kanske inte har så stor betydelse för totalvikten, men gyroeffekten blir mkt mindre med lättare fälgar, och således mer lättsvängd.Lättmetallfälgar =20 tusen kulor till.(180 totalt) Som grädde på moset eller va man nu säger så tillkommer då också slirkopplingen.
Vill ha, eller inte, vill ha, eller inte, vill ha, eller inte.... :va
 
fezt skrev:
Utöver det lättmetallfälgar som kanske inte har så stor betydelse för totalvikten, men gyroeffekten blir mkt mindre med lättare fälgar, och således mer lättsvängd.
Den kommer också att fjädra, accelerera och bromsa bättre än att spara motsvarande vikt på ram eller motor t ex. Det är svårt att komma på något bättre ställe att spara vikt på än fälgarna. :)
 
Neutral skrev:
Fast de ovan är väl intresserade av den för racing och att då kopiera lack och dekaler gör ju inte hojen snabbare.

sant!
Det är bättre att inte äta på 1 vecka då kan man ju gå ner 2-3 kg :tungan
 
Last edited:
Eureka skrev:
Men för gatbruk är den overkill eller vad tycker ni ???
Ja tyvärr.....

men har man mkt kosing så är de ju faktiskt skön bling bling status. Typ som att ha en tvåkilos guldkedja runt halsen. :tummenupp
 
Mer info:

*R1-2006*

Ramen är tunnare i främre delen, förändrade motor& svinginfästening, förlängd sving med 20mm, guldfärgad gaffel, 3hk mer,
På sp modellen öhlins gaffel, öhlins bakdämpare, förändrad koppling "slirkoppling", andra hjul marchesini,
varv tidtagning, endast en produktion på 500st till europa.


Varvtidtagning är ju coolt, när man kör i rondell så kan man ta tid.. :)
 
Om det inte hade varit en fyrtaktare hade jag nog gärna köpt den gul/svart/vita R6:an.
 
Någon som har fler bilder på r6:an när den är vit, svart och röd??
Kan inte hitta nån.

//sunkan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top