Wagge
Kiruna?
Bra jobbat! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Känns faktiskt mycke rappare nu, bra jobbat Swedie !![]()

Hoppas allt ordnar sig så att mitt liv kan återvända till det normala igen. Men förhållandet fick ett uppsving när man inte spenderade all tid här. jag har sett ett databas-error, men inlägg som försvinner? Ja alla inlägg från igårmorse kl04 till idag kl19 typ är borta. korrekt2929499Efter att ha surfat runt på SH sen 18:00 tiden så kan jag rapportera att databas error fortfarande kommer i bland och att inlägg i trådar försvinner
Senaste ändringen jag gjorde igårkväll känns som den gjorde susen. Går snabbt för mig nu iaf.
Senaste ändringen jag gjorde igårkväll känns som den gjorde susen. Går snabbt för mig nu iaf.
databasservern = mysql, debian linux och HP DL320 - U1 med Raid1. 2.8ghz xeon och 2 gb ram.2929993Vad körs SH på för databas, OS och hårdvara om man får fråga?
läste på lite i mysql-dokumentationen och testade nya värden enligt mina senaste "aha"-uppleverser.2929997Flyter på bra nu ja. Får se hur det går ikväll
Vad gjordes, om man får fråga?
Verkar ju funka bra iaf. det blir ganska mycket småtransaktioner hit å dit och har du ett kasst nätverkskort (läs billigt utan egen processor) så kan det ha problem med att hantera alla anrop som sker samdtigigt d.v.s. den har svårt att hantera en jäkla massa uppkopplingar mot databasen som ska skicka data samtidigt.
Testa lite med NMON så du ser vad som händer under de toppar som jag antar är på kvällarna.
Bra jobbat
Vi får väl se om det står sig framåt kvällen när det bygger på med folk på forumet, men nu går det mkt bra, betydligt snabbare en vad det har gjort på längeSenaste ändringen jag gjorde igårkväll känns som den gjorde susen. Går snabbt för mig nu iaf.
databasservern = mysql, debian linux och HP DL320 - U1 med Raid1. 2.8ghz xeon och 2 gb ram.
läste på lite i mysql-dokumentationen och testade nya värden enligt mina senaste "aha"-uppleverser.Verkar ju funka bra iaf.
vBulletin drivs av väldigt många join och sort-queries och jag la även till en extra rad för att ge just "join"-queries extra med cache/minne.
Hur backupar du databasen btw, dumpar du den eller kopierar du bara databasfilerna, Några erfarenheter visare så gör jag både och numera. =)
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|