Sporthoj.com > Lunarstorm.com

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Dags att piffa upp servern lite? Tycker det är lite titt som tätt det går ohyggligt segt och ibland inte alls p.g.a invasionen.

Så fort det är >600 verkar det gå toktrögt, det är inte så ofta men frekvensen lär öka kraftigt; Speciellt nu i vår :gnissla kanske räcker att optimera databaskoden :va

Nåt bör göras :4skrika

Hade jag pengarna att bara lägga sådär på en serveruppgradering så skulle jag. Men tyvärr har jag inte det. De måste gå till annat.

Swedie vad sitter du på för server idag?

Jag kanske har en bättre hemma?man kanske kan tänka sej att skänkla den. :fyllisar

Swedie skrev:
Hade jag pengarna att bara lägga sådär på en serveruppgradering så skulle jag. Men tyvärr har jag inte det. De måste gå till annat.

Vad är det får hårdvara herrn behöver? måste ju finnas massor med folk här som kan tänkas bidraga till "the cause".

För 20000 kunde jag få en servermaskin med Dual 2.4Ghz med 2Gb minne och 5 raidscsihårddiskar. Är det värt något? Isåfall, om det är nått värt så får medlemmar hjälpa till. Det är inga pengar jag har nämligen (iaf inte att spendera) tyvärr. Denna sidan drar inte inte in nog med riksdaler för att täck ett sådant köp.

Men jag tycker ändå att sida har funkat bra på sistone ändå eller?

Swedie skrev:

Starta en POLL där användarna får svara om det kan tänka sig att skänka 100 eller 200 kr, på så sätt ser du om det verkar gå att få ihop tex. 20000kr

Om tex. 200st personer kan tänka sig att skänka 100kr var så blir det 20000kr...

Är det okej för många så låt oss sätta in pengar på ett kontonummer.

För övrigt så tycker jag att sidan laddas tillräckligt snabbt(för det mesta)

Last edited:
Jag tycker att sidan funkar kanon. Spara du dom pengarna swedie

burner skrev:
För övrigt så tycker jag att sidan laddas tillräckligt snabbt(för det mesta)

Samma här, så jag vill inte ens fråga om hjälp angående server förrän det VERKLIGEN behövs. O just nu gör det inte det. :)

Swedie skrev:
För 20000 kunde jag få en servermaskin med Dual 2.4Ghz med 2Gb minne och 5 raidscsihårddiskar. Är det värt något? Isåfall, om det är nått värt så får medlemmar hjälpa till. Det är inga pengar jag har nämligen (iaf inte att spendera) tyvärr. Denna sidan drar inte inte in nog med riksdaler för att täck ett sådant köp.

Jag kan tänka mig att bidra med en del slantar för att hålla sidan up-to-speed. Och jag kan tänka mig att fler medlemmar känner samma sak.

Har för övrigt ett DDR minne på 512Mb (333Mhz tror jag) över. Vill du ha det så kan jag tänka mig en donation.

Swedie skrev:
Samma här, så jag vill inte ens fråga om hjälp angående server förrän det VERKLIGEN behövs. O just nu gör det inte det. :)
Den funkar bra. Lägg inte ut de pengarna ännu... Inte förren det känns som man måste sitta och vänta innan sidorna kommer upp... Pengar kan användas till så mycket roligare saker...

Lycka till med RR'en...

/Daniel

Swedie skrev:

För ca 4 tusen får man en snabb dator med kraft som blir över och gör du bara backup nångång i månaden så är raidhårddiskar överflödigt. Vad används egentligen som server idag?

KawaChris skrev:
För ca 4 tusen får man en snabb dator med kraft som blir över och gör du bara backup nångång i månaden så är raidhårddiskar överflödigt. Vad används egentligen som server idag?
:rolleyes:

KawaChris skrev:

hummmm

Bifogat

• fucking clue.JPG
    fucking clue.JPG
    32.7 KB · Visningar: 252
KawaChris skrev:
gör du bara backup nångång i månaden så är raidhårddiskar överflödigt.
Du skojar?

Att "ta en backup nångång i månaden" och att köra ett raid-system är inte samma sak. Om hårddisk(arna) kraschar och det enda man har är en månadsgammal backup så har man precis förlorat en månads skörd av data. Kör man t.ex ett RAID5-system så har man paritet och kan helt simpelt byta ut den skadade disken och återuppbygga allt data.

sgtpepper skrev:
Du skojar?

Att "ta en backup nångång i månaden" och att köra ett raid-system är inte samma sak. Om hårddisk(arna) kraschar och det enda man har är en månadsgammal backup så har man precis förlorat en månads skörd av data. Kör man t.ex ett RAID5-system så har man paritet och kan helt simpelt byta ut den skadade disken och återuppbygga allt data.

Jo, men nu är det inte ett banksystem utan ett internetforum...

jag har en åsikt som lyder att oftast så går det jätte bra, och ibland jätte trögt, jag förstår om det saknas pengar till en uppgradering.

om det skulle börja kosta lite pengar säg 50 kr/ året har alla som vill vara här råd med och det kanske skulle få bort lite sånt som inte borde vara här, tror att det skulle vara en bra sak att göra.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back