Sporthoj.com - Kalender för 2004?

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej, jag har själv stort behov en en relativt STOR (i format) o fin Kalender för att minnas allt jag ska göra nästa år: arrangemang, fester, åkningar, rr-tävlingar och att annat krimskrams. Jag har möjligheten att göra en egen Sporthoj.com-kalender som jag skulle kunna sälja vidare till de som vill ha. Men vill innan jag funderar på att trycka i större skala veta om intresse finns. Det vore för 2004, och ja, jag vet att det är 2004 om några dagar, men det gör väl inget? Vinter... så det går ju inte fylla upp Kalendern med mycket just nu ändå. För bilder m.m i Kalendern skulle jag vilja lägga upp en liten "tävling" där alla får skicka in de bilder de tycker är värda att inkluderas i kalendern. Och såklart kommer "Credit: xxxxx" stå på bilden som den tillhör.

Formatet vore cirka A3 (dubbelt så stort som A4 i yta). 4färgers tryck. Jan-Dec ;) och kommer Inte, innehålla namnsdagar eller nått förtryckt. Allt får fyllas i av dig.

Sen vet jag att du kan köpa en kalender varsomhelst för en mycket billig penning. Men jag kan inte sälja dem för 15kr. Så är det bara. Så kom med seriösa förslag om vad priset kan vara. Jag måste kunna gå lite i vinst iaf. :tungan

tacksam för seriösa svar som sagt. Allt annat tar jag bort.

Johnny

Hur stora ska själva bilderna vara?
Om de skall fylla hela A3-ytan krävs _riktigt_ bra kvalitet/upplösning på originalbilderna!

/Martan

Pungis, jag grubblade oxå på det priset. Frakten vore inte mer än 30kr max. men 180kr känns mycket iofs... Men kan ju vara kul att ha en schyst hoj kalender som man har användning av :)

vart skickar man bild förslagen??? Direkt till den här tråden ?

Väldigt kul o bra förslag Swedie :tummenupp

....150 ink frakt är ett bra pris...

Låter svinigt bra Swedie!!! :tummenupp

Runt 130-150 spänn är jag lätt berädd att lägga!!!

Okej, OT till just detta ämnet, men klistermärkena??!

/H

Svårt att hitta bilder som passar, helst ska det ju vara bilder som folk här har lagt upp.. Typiskt att bilderna inte går att förstora. GIXxXER blir nog glad ialla fall :D

small_s_hr_4301.jpg

small_mc39.jpg

okej, men nu behöver jag RIKTIGA FOTON. Inte internet GIF eller JPEG tjafs. Det ska vara TIFF med DPI 300 och upp. Så har ni använt eran supermoderna Digitalkamera och har högupplösta bilder får ni gärna lägga upp några s.k "thumbnails" på bilder ni har.

Sen tänkte jag mig inte stuntbilder. Kanske en mix av bilder. Naturbilder .. vår, sommar, höst, vinter med hoj med i bilden.

Smaken är ju delad, så jag måste gå efter det. En blandning av flera olika typer av åkning får det bli.

Sant! Brukar finnas riktigt goa bilder från Isle of man, ska se om jag hittar nåt gött.
Förresten, får det vara halvnakna tjejer på bilderna? :tungan

Pungis skrev:
Sant! Brukar finnas riktigt goa bilder från Isle of man, ska se om jag hittar nåt gött.
Förresten, får det vara halvnakna tjejer på bilderna? :tungan
Måste ha godkännande från ägaren av bildern, så bilder fårn Isle of Man kommer bli svårt att hitta.

Här fixade jag lite snö bilder me mej o min hoj....

vad sägs om dom till typ December månad ??? :tuttar

Dom är självklart redigerade....stora (STORA) finns i datorn... :hihi

Bifogat

• HPIM0135.JPG
    HPIM0135.JPG
    70.7 KB · Visningar: 118
  • HPIM0136.JPG
    HPIM0136.JPG
    68.7 KB · Visningar: 129
  • HPIM0141.JPG
    HPIM0141.JPG
    65.3 KB · Visningar: 77
  • HPIM0145.JPG
    HPIM0145.JPG
    52 KB · Visningar: 65
  • HPIM0147.JPG
    HPIM0147.JPG
    43.7 KB · Visningar: 88
Denna bara måste med i augusti för då fyller jag ju :rock

Bifogat

• MadMavve.jpg
    MadMavve.jpg
    34.9 KB · Visningar: 209
Swedie skrev:
okej, men nu behöver jag RIKTIGA FOTON. Inte internet GIF eller JPEG tjafs. Det ska vara TIFF med DPI 300 och upp. Så har ni använt eran supermoderna Digitalkamera och har högupplösta bilder får ni gärna lägga upp några s.k "thumbnails" på bilder ni har.

Duger 2048x1536 jpeg hög kvalité?
I sånt fall har nog jag "lite" bilder också :tummenupp

Ett exempel på en stor variant (ca 1,3 MB)
http://www.kryptoniten.se/tmp/exempel.jpg
(Om någon uppmärksammar den rosa pricken så kan jag nämna att det var smuts på objektivet just då)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey