Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070704

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Ptja vad fan, blir det regn eller inte gott folk? :)
Min gissning är att det regnat färdig framåt lunch så vi kan steka en runda på kvällen.


Samling Donken U.Väsby ca 1730, fire up 1800.


Grupper kommer att finnas i alla tempon utom omdömeslöst. Vi väntar på alla och ingen blir ifrånåkt :)
Lite blandad bansträckning men krokigt givetvis.
Ni som vill åka riktigt fort gör det i liten grupp.


Lite smått att tänka på:
Som vanligt försöker vi inte impa på någon annan eller oss själva.
Respektera 30/50 samt lite soft vid hästgårdarna.
Körkort och minst trafikförsäkring gäller.
Inga omkörningar i lugn och medelgrupp.
Är man nybörjare på gruppkörning så börjar man i lugna gruppen, sen är det bara att byta om det går för sakta.

Duktigt med grus på Almungevägen i högern efter "Kalles kurva" samt dito i böjarna innan Rånäs.


See ya folks :)

Edit: Jp, du skriver väl om du inte kommer :hihi
 
Last edited:

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Sjutton va tidigt. Hinner ju inte äns att lämna ungen och hem och hämta hojen och sen åka helavägen till lappands väsby utan att bli av med körtkortet på den trippen..
Hade ju varit roligt att hänga med. Men kanske en annan gång.
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Fan att jag har kidsen jämt när du ska köra dina Gruppkörningar.. jag vill ju kunna Steka dig också någongång och vinna hela skiten.. Och inte alltid bara D1ce
 

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S
Fan att jag har kidsen jämt när du ska köra dina Gruppkörningar.. jag vill ju kunna Steka dig också någongång och vinna hela skiten.. Och inte alltid bara D1ce

D1ce....VEM är det??...Han vinner ju ALDRIG...Det är ju VI som vinner...hehehehe:yoparty

(Valrog på Ingeli's nick)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Fan att jag har kidsen jämt när du ska köra dina Gruppkörningar.. jag vill ju kunna Steka dig också någongång och vinna hela skiten.. Och inte alltid bara D1ce
D1ce....VEM är det??...Han vinner ju ALDRIG...Det är ju VI som vinner...hehehehe:yoparty

(Valrog på Ingeli's nick)

Pöbeln snackar...

Well, det är som med allt annat, till rätt pris får ni steka mig också flickor :)

-@
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag kanske träffar några av er i morrn på donken, då jag ska träffa "devilsteamet" där innan vi åker på tur åt andra hållet. Vilken tid är dock inte spikat. Hinner jag sedan så åker jag förbi på svea & hälsar på resten av folket.

// Ullis
 

CMF13

action is the enemy of thougts!?!
Gick med
11 May 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
GSX-R1000 -06
jag kanske tittar förbi o hänger på om man får det? :)
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
D1ce....VEM är det??...Han vinner ju ALDRIG...Det är ju VI som vinner...hehehehe:yoparty

(Valrog på Ingeli's nick)

Är inte det den lilla killen med crossplast kittad hoj med köksspottar i fronten på hojjen.. ?? ;)

Och Valrog, jag bjuder på att han brukar vinna allt.. Du ska få veta vad jag fick i pröjs för att säga det.:slicka
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Är inte det den lilla killen med crossplast kittad hoj med köksspottar i fronten på hojjen.. ?? ;)

Och Valrog, jag bjuder på att han brukar vinna allt.. Du ska få veta vad jag fick i pröjs för att säga det.:slicka


Måste ha varit DYRT...:D
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Fan att jag har kidsen jämt när du ska köra dina Gruppkörningar.. jag vill ju kunna Steka dig också någongång och vinna hela skiten.. Och inte alltid bara D1ce

Haha, du kan få försöka steka mig nästa onsdag :D

Jag kanske träffar några av er i morrn på donken, då jag ska träffa "devilsteamet" där innan vi åker på tur åt andra hållet. Vilken tid är dock inte spikat. Hinner jag sedan så åker jag förbi på svea & hälsar på resten av folket.

// Ullis

Hur vore det om ni åkte med oss istället? Ni kan ha en egen grupp om ni vill :)
Vi kan hoppa över fotosessionen i Generatorböjen om Yasha tyckte det var lite omoget :hihi

jag kanske tittar förbi o hänger på om man får det? :)

Givetvis :)
 
Last edited:

Thed

Guest
Sugen hänga på, inte haft hoj i Sthlm så länge så har inte varit med på någon runda tidigare. Brukar det bli ett stort gäng? Jäkligt bra initiativ i alla fall! :tummenupp Får se om jag hinner ifrån jobbet i tid...
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Sugen hänga på, inte haft hoj i Sthlm så länge så har inte varit med på någon runda tidigare. Brukar det bli ett stort gäng? Jäkligt bra initiativ i alla fall! :tummenupp Får se om jag hinner ifrån jobbet i tid...

15-90 st beroende på väder, humör, säsong osv.
Synes :)
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top