Sporthoj.com önskemål

Jag tycker det vore bra om "Visa senaste inlägg" finns med bland de andra länkarna under sh.com loggan så att man slipper gå in via forum varje gång

Re: Snabba upp sidan

Gilma skrev:
Ofta går det lite segt när man bläddrar bland inläggen, skulle kanske gå att speeda upp servern lite?

/Mats

Ett sätt att slippa läsa alla inlägg är att göra a´la sweclockers.com, där ser man en prewiew av inlägget när man för pilen över rubriken.

Det borde göra så att bläddrandet minskar drastiskt! Det borde snabba upp forumet en del, då man kan sålla lite utan att gå in i själva tråden. Dum ide´?

sEiKo skrev:
Hur då?
har letat men hittar inte, är jag kass på nåt vis eller?

Gå in på ett forum och längst upp står det vilka som kolalr forumet just nu, leta upp dig själv och klicka...
sen längst upp står det "visa medlemmens alla poster" klicka där så står det typ "visar 20 av totalt 208"

sEiKo skrev:
Hur då? Har letat men hittar inte. Är jag kass på nåt vis eller?
Som ja hajjar de så går du in på någons Profilsida, till exempel sEiKo. Sen trycker du på "Sök efter medlemmens alla poster".
(Till höger i den gula "huvudlisten")

// :hej

Kenta skrev:
Som ja hajjar de så går du in på någons Profilsida, till exempel sEiKo. Sen trycker du på "Sök efter medlemmens alla poster".

Finns ännu enklare metoder.
Till höger om avataren så finns ett förstoringsglas, klicka på det så ser du personens alla inlägg och längt ned så står det antal inlägg.

Högst upp på varje sida finns en rad som visar var i forumet man är, som man kan klicka på för att navigera upp i hierarkin...

Sporthoj.com - Här Snackas Det Sporthoj > Allmänt Snack > Mc-relaterat kackel > Sporthoj.com önskemål

Kan du inte lägga till samma rad under alla inlägg som visas. Så man slipper scrolla upp hela vägen till toppen på sidan för att backa ut uur tråden? Detta mest som en bekvämlighets-funktion.

Swedie skrev:
jag är redo att betala iaf upp till 5000kr max för ett års användning av en SNABB server och tillpålitlig med backup helst.

Hjälp är ni snälla!

Vad rullar det på för server nu? Lite hårdvaru-specar. Vad tror du behövs?

Kanske skulle leka PM på det här istället men nu började jag skriva här så nu orkar jag inte ändra. =)

sege skrev:
Vad rullar det på för server nu? Lite hårdvaru-specar. Vad tror du behövs?

Kanske skulle leka PM på det här istället men nu började jag skriva här så nu orkar jag inte ändra. =)

Behöver iaf:
1000mhz+
700mb minne ++
3Gb hdd++
Linux/Unix
200-300Gb i månaden
10.000+ unika om dagen
MySQL och PHP

....

Kenta skrev:

Tack som fan!!
Nu vet jag hur man gör! :tummenupp

Ett litet problem för de flesta men ett större för mig är att sidorna innehåller ett fel i ett Javascript nånstans. Detta märks inte för de flesta användare men för de som surfar från en dator med VS eller annan utvecklingsmiljö installerad så är det lite irriterande att alltid få upp den här alerten, se bilden.
Har man ingen utvecklingsmiljö eller scripteditor installerad så nöjer man sig antagligen med en liten gul varningsskylt längs ner till vänster (i statusraden). Detta om man använder IE.

Edit: I övrigt mycket bra site som tar upp alldeles för mycket av min tid. :-) Keep up the good work.

Bifogat

• clipboard.jpg
    clipboard.jpg
    32 KB · Visningar: 181
Fortfarande aktuellt med önskemål?
Fixa lite detaljer ;)
Gör det lättare att logga ut, flytta "Antal Personer Online " längst ner på sidan, eller åtminstonde alla användarnam.
Vad med en sidofot som skriver ut ur snappt sidan genererades(för ev. felsökning, om det är linan eller forumet som är segt).
Översätta den sista bite till svenska, svengelska är inte snygt.

Originally posted by Robban_C
Har man ingen utvecklingsmiljö eller scripteditor installerad så nöjer man sig antagligen med en liten gul varningsskylt längs ner till vänster (i statusraden). Detta om man använder IE.

Jag leker utvecklingsmiljö installerad och får inga scriptfel, säkert att du inte har trasig MSIE? =)

Här fungerar allt perfa.

En glassfrys och kanske en kaffeautomat skulle vara trevligt. Lite nya tapeter och nytt fikarum.

Ange en maxbredd på bilder! Ingen tycker väl om att scrolla i sidled?

Vad har hänt med raden där de står hur gamla folk är i deras info. De va typ födelsedag eller nåt sånt.
För de har väl funnits en sån? :confused:
Eller har ja bara drömt de?? :eek:

Den skulle ja vilja ha tillbaka i så fall :rodnar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...