Sporthoj Boden

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1300
Johan har nu startat sin konkurrerande däckfirma i Trångfors, han har tom utrustning för att kränga av däcken från fälgen:tummenupp samt rejäla däckjärn(lägger därför ner "mina" planer på däckkrängar firma). Vi bytte hans bakdäck väldigt snabbt och enkelt på två pers och jag lyckades tom placera däcket så det blev balancerat direkt, börjar nog få lite feeling för detta:D

Måste starkt dementera dina uppgifter på att jag skulle börja med en konkurrerande verksamhet mot RacerRaffes online Däck AB

Var just ut och och testade Balanseringen :tummenupp
 

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
Boka en tid hos Mc-Xpress för bänkkörning. Han har en yoshibox och kan justera in din hoj med den. En yoshibox kan inte justerar lika mycket som en PC3 men det blir skillnad.

Min TL gick otroligt mycket bättre efter ett besök hos Marklund samma sak med kompisens gsx-r 750.

Framörallt kan han din typ av hojj och tar inte särskilt mycket för inställningen heller.

Lät som en lysande ide! Tackar!! :)
 

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1300
Gissa vad ?

Inte Raffes

Var ngn mellan Arvidjaur och Abborträsk för nån vecka sedan:( :(
 

Bifogat

  • k7.jpg
    k7.jpg
    105.6 KB · Visningar: 87
Last edited:

_rills_

Guest
Vet inte bilden är från NSD / Piteå tidningen ,,,stod bara alvarligt skadad


ok

fast jag tror det är så här....

det är raffes hoj på bilden och ajg vet händelseförloppet.

robban gasa helvete om raffe, tog och vände på touringstolen på kawan, pekade finger åt "gubben" på slö gixxern.
Då blev raffe arg och visade vart skåpet skulle stå, gasade om robban i 300 och just då flög visiret upp och fick då en hummla i ögan och krascha helvete..???? kan det har varit så?????

Hoppas det gick bra för killen som klotade, såg inget vidare ut :gnissla
 

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1300
ok

fast jag tror det är så här....

det är raffes hoj på bilden och ajg vet händelseförloppet.

robban gasa helvete om raffe, tog och vände på touringstolen på kawan, pekade finger åt "gubben" på slö gixxern.
Då blev raffe arg och visade vart skåpet skulle stå, gasade om robban i 300 och just då flög visiret upp och fick då en hummla i ögan och krascha helvete..???? kan det har varit så?????

Hoppas det gick bra för killen som klotade, såg inget vidare ut :gnissla


Ja det är nog så Raffes Gixxer kommer att se ut när / om han krascha:gnissla
Bäst att Robban låter gubben köra först
 

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
i väst
Hoj
Kawaskaki
annan teori skulle kunna vara att han försökte vara lika ball som mig och köra en sväng i diket :D.... och det blev resultatet

annars rätt så kul sväng idag, synd bara att hjärnan inte var så kompatibel med trafikregler/vett :näsblod men någon ska väll vara värst på det också :gnissla
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Min hoj är hel och står i garaget, dock otrevligt att se hur den skulle kunna se ut.. Hoppas verkligen att det gick bra för den som spakade den på fotot.

Lite otäckt att en som körde samma väg som vi körde tidigare idag krockade med ett traktorsläp i Örarna http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=3836989

Bara att konstatera att traktorer, bilar mm varken ser eller hör något, vi hann ju med att se några exempel på det idag:mad:
 

_rills_

Guest
Jo vi han se några exempel :( det är bara passa sig när man är ute och tänka sig för.

Nån som ska köra nå hoj idag?
 
Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Hittade en stulen svart streetfighter i luleå idag. Vet inte exakt vad det var för hoj. Vet bara att det var någon niklas från boden som ägde den..Nån som vet eller känner denna snubbe? Ska kolla exakt vad det var för hoj och namn om någon vet nånting.
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Gissa vad ?

Inte Raffes

Var ngn mellan Arvidjaur och Abborträsk för nån vecka sedan:( :(

Om det är det som hände för en månad sedan:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=193803
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3786196

...så var det en bekants-bekant och han har enligt uppgift återhämtat sig såpass att han varit på gym'et igen efter det där.

Eftersom jag också är i 30-årsåldern och från Lycksele så ringde det en del folk den kvällen... :)
 

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1300

_rills_

Guest
Visst är det dig jag snackat med på fyllan om hojåka, jobbar på Müllers?:) Jag hakar gärna och kör idag/nån dag om de inte regnar...

Stämmer bra =) bara att haka på!
kul att du har skaffat dig riktig hoj :yoparty

jag har ju ditt nummer så jag skickar mess om jag ska ut nån dag.
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Stämmer bra =) bara att haka på!
kul att du har skaffat dig riktig hoj :yoparty

jag har ju ditt nummer så jag skickar mess om jag ska ut nån dag.

Antog att de var du. Jag har ju ditt nummer oxå såg jag ju nu:)
Jo blev hyffsat less på Z1000! Hade aldrig haft eller kört en streetfighter innan och trodde de skulle vara skitballt med en sån och vara runt å busa i stan och hänga slang hela tiden. Var ju kul i ungefär en halvtimma sen ville man ut och köra lite längre svängar, men man blev ju som ett segel i vinden redan i 140 så efter bara nån mil var man ju färdig i nacken och ljumskarna! Då var det en som tog den i inbyte plus en slant så nu är jag en toklycklig gixxer ägare istället:tummenupp
 

_rills_

Guest
Antog att de var du. Jag har ju ditt nummer oxå såg jag ju nu:)
Jo blev hyffsat less på Z1000! Hade aldrig haft eller kört en streetfighter innan och trodde de skulle vara skitballt med en sån och vara runt å busa i stan och hänga slang hela tiden. Var ju kul i ungefär en halvtimma sen ville man ut och köra lite längre svängar, men man blev ju som ett segel i vinden redan i 140 så efter bara nån mil var man ju färdig i nacken och ljumskarna! Då var det en som tog den i inbyte plus en slant så nu är jag en toklycklig gixxer ägare istället:tummenupp

Jo det har du nog =)
Ett mycket bra val måste jag säga! :tummenupp
Ska säkert ut en sväng i morgon om det inte regnar :)




till FMCK grabbar!

Vad tror ni om en grillkväll på lördag på klubben?
Jag är i allafall riktigt sugen :D
 
Last edited:

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
i väst
Hoj
Kawaskaki
Jorå låter bra med grillning, hör av dig om det blir att köra någon sväng imorn ! verkar bli fint väder !
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top