sporthoj 600/750cc 06or

jlite

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
snart en 06a objekt hemligt
tja här funderas d på hoj köp av 06 modeller 600 klassen blir min första sporthoj.
eftersom jag ej kan begära erfarenheter av dessa cyklar söker jag nu artiklar filmer fakta änn vad som står på deras off hemsidor samt egna åsikter försäkringssynpunkter o.s.v o JA hojen ska stå på mig...cyklarna jag velar imellan är

*cbr 600rr
*gsxr 600
*gsxr 750 (ta d lugnt haha)
* r6
*675 triple

samtliga av 06 modell ...

Racercukel skrev:
Inget svårt val alls....R6:an givetvis! :tummenupp
ja den är även en favorit tilsammans med gsxr 600 men tror där e mer klös i gsxr båda jävligt snygga för övrigt ...ngn som har mer ingående info om fly by wire tekniken?

Argyle skrev:
En lumpen polare till mig ägde en r6:a han sa att det var inte nog med drag i dem. Har aldrig kört en men det var vad han sa.

nu snackar vi om års mod 06 säker på denna han hade? ....beror väl på vad man jämför med ...600cc duger för mig iaf och 750 mer än väl

Tänk på att gixxern och R6an har krymt storlek detta året om du jämför med 05 och neråt.

Last edited:
CeltaniC skrev:
Tänk på att gixxern och R6an har krymt storlek detta året om du gämför med 05 och neråt.
ahaa visste jag inte ...berör väl inte mig på 174cm är säkert bara positivt =)

jlite skrev:
ahaa visste jag inte ...berör väl inte mig på 174cm är säkert bara positivt =)
Jo jag provsatt en för 2 veckor sedan och dom var skitsmå!

den ser stor ut för personer över som är 170! men det är en fullblodsracer som inte är lämpad för vägarna.Men jag säger det vanliga
Try Before U Buy

Lycka till :tummenupp

jlite skrev:
nu snackar vi om års mod 06 säker på denna han hade? ....beror väl på vad man jämför med ...600cc duger för mig iaf och 750 mer än väl
Det är rätt inställning! :tummenupp Det finns alltid tid att byta upp sig om man tröttnar, men är man nybörjare så bör man klara sig minst ett år på en 600cc utan att tröttna.

Jag ägde min R6:a i två och ett halvt år och när jag köper hoj igen så kan jag mycket väl tänka mig att köpa 600cc igen. Alltid kul när moppe- och 125-killarna kommer fram och förklarar att de minsann ska ha en Ärretta för det är världens snabbaste hoj. :hihi

Fred00 skrev:
Det är rätt inställning! :tummenupp Det finns alltid tid att byta upp sig om man tröttnar, men är man nybörjare så bör man klara sig minst ett år på en 600cc utan att tröttna.

Jag ägde min R6:a i två och ett halvt år och när jag köper hoj igen så kan jag mycket väl tänka mig att köpa 600cc igen. Alltid kul när moppe- och 125-killarna kommer fram och förklarar att de minsann ska ha en Ärretta för det är världens snabbaste hoj. :hihi

hehe ja man ska ju kunna utnyttja effekten oxå roligare o veta var man har hojen ....sen e d väl roligare men högre rpm :brinnerup

Nya Daytona 675 verkar inte helt fel heller.
Om du är 25 år blir den billig att försäkra också.

(Såg just är du inte är 25...nåväl)

Bifogat

• DAY675_grey.jpg
    DAY675_grey.jpg
    45.1 KB · Visningar: 45
  • DAY675_gul.jpg
    DAY675_gul.jpg
    72.7 KB · Visningar: 50
Last edited:
Fredr28 skrev:
Nya Daytona 675 verkar inte helt fel heller.
Om du är 25 år blir den billig att försäkra också.

(Såg just är du inte är 25...nåväl)

nä den är snygg oxå men den är väl en av dom med minst effekt?....har för mig att den är billigare att försäkra oavsett lr?

jlite skrev:
nä den är snygg oxå men den är väl en av dom med minst effekt?....har för mig att den är billigare att försäkra oavsett lr?

Minst effekt har den nog inte den är nog ganske jämförbar med de övriga.
En jämförelse mot tex CDR600RR

Daytona 675
-------------------
Maximum Power 125PS (123bhp) at 12,500 rpm
Maximum Torque 72Nm (53ft.lbf) at 11,750 rpm
Weight (Dry) 165kg (363lbs)

CBR600RR
-------------------
effekt 117hkr vid 13000
moment 6,6 kpm vid 11.000
torrvikt 163 kg

Nyheter