Sporthoj - 40kkr - Vilken över 700cc?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Det börjar redan dra o slita i kroppen efter ett nytt åk. Hade en urspårning på en SM men det ska nog till en värstingmotard för att det ska bli lika skönt att köra som riktig sporthoj. :D

Jag har bara haft en sporthoj innan, en ZX9R- 98. Vad tycker ni man ska satsa på för nåt som är prisvärt o pålitligt? Har sneglat på ZX7R från 98 o framåt, hur är den jämt emot min förra sporthoj tror ni? Bättre att köpa en större igen kanske?

Om man ska välja nåt annat runt 900cc som är nyare än 97 och kul att köra, vad skulle du leta efter då? :va

infectious skrev:
2616839 Det börjar redan dra o slita i kroppen efter ett nytt åk. Hade en urspårning på en SM men det ska nog till en värstingmotard för att det ska bli lika skönt att köra som riktig sporthoj. :D

Jag har bara haft en sporthoj innan, en ZX9R- 98. Vad tycker ni man ska satsa på för nåt som är prisvärt o pålitligt? Har sneglat på ZX7R från 98 o framåt, hur är den jämt emot min förra sporthoj tror ni? Bättre att köpa en större igen kanske?

Om man ska välja nåt annat runt 900cc som är nyare än 97 och kul att köra, vad skulle du leta efter då? :va
Dock inte 900cc men ett bra pris på en snygg hoj.http://www.blocket.se/vi/9996810.htm?ca=6_s

Ok, är de tidiga R1orna bra? Något man bör kolla eller årsmodeller man ska undvika o i så fall varför? De nya R1orna är coola, de äldre är det inget större fel på heller men smakar det så kostar det ju.

Den här är rätt porrig men är den så pass micklad ska det vaar billigare... :tuttar

http://www.blocket.se/vi/9495481.htm?ca=11_s

Last edited:
Är det bara jag som tycker de gamla r1orna är för dyra med tanke på deras ålder.

Fixx skrev:
2616952 Är det bara jag som tycker de gamla r1orna är för dyra med tanke på deras ålder.

Håller med, var sugen på ens ådan till jag kolla va de kosta å köpa å försäkra.
Kan få andra mycke nyare hojar för samma pengar

Zebba skrev:
2616955 Håller med, var sugen på ens ådan till jag kolla va de kosta å köpa å försäkra.
Kan få andra mycke nyare hojar för samma pengar

Det är den bilden jag också har av det. Om man tar en 98:a, är den modern o mkt bättre på en massa vis än ex. en ZX9R -98 som för året kom i helt ny upplaga? En sån kostar 10kkr mindre och har väl typ samma prestanda eller är det nåt speciellt med R1orna? :gnissla

Min ZX9R -98 var 2000kr billigare att försäkra på mig själv än en KTM 620 SC SM -01. Måhända att det själs mkt motarder men jag tycker priset känns galet i tanke på vilken traktor motarden är i jämnförelse.

Last edited:
infectious skrev:
2616981 Det är den bilden jag också har av det. Om man tar en 98:a, är den modern o mkt bättre på en massa vis än ex. en ZX9R -98 som för året kom i helt ny upplaga? En sån kostar 10kkr mindre och har väl typ samma prestanda eller är det nåt speciellt med R1orna? :gnissla

Mellan ZX9R å en R1:a så vad jag har hört så ska de vara en del skillnad. Kolla på en GSXR 750 å större från typ 98 å fram. De har riktigt bra prestanda för en billig penning. Har en 750 själv och är hel nöjd.

Mm, det med skillnaden har du nog rätt i. Även om ninjan kom i uppdaterad upplaga var ju R1an en helt ny hoj på sätt o vis.

GSXR 750 kan vara nåt, är dom bättre än ZX7R? Kanske ser lite modernare ut? Jag är rätt lång, 193cm. Har inte funderat så mkt på det själv men är en 600-750 fyskiskt mindre än typ de flesta 900-1000cc???

Jag vet inte hur zx7r'n är att köra, något klumpig vad jag har hört.
Men det är helt klart en utav, eller rent av världens snyggaste hoj(ar).
och vad jag såg så tror jag att det finns ett par på blocket för runt 40.

R1or och gixxers är ju dussin hojar, mot zx7r.

Enchanter: Den Aprilia rsv 1000'n var ju tokfräsh! Är det bra hojar då? Jag funderade på Ducati ett tag bara för att vara lite egen om den men det verkar bli för dyrt. Håller Aprilia bra kvalite idag? Är den bra genomtänkt tekniskt/geometriskt sett osv?

Edit: Det där måste vara en utread import av något slag. Finns ingen så billigt i övrigt? :mad:

Last edited:
Fixx skrev:
2616952 Är det bara jag som tycker de gamla r1orna är för dyra med tanke på deras ålder.

Tycker jag med, finns hojjar för billigare pengar som an kan ha minst lika skoj med...

Hm, jag tycker inte att den där Aprilian ser så fräsch ut, men det är ju bra pris i alla fall.

infectious skrev:
2617418 Enchanter: Den Aprilia rsv 1000'n var ju tokfräsh! Är det bra hojar då? Jag funderade på Ducati ett tag bara för att vara lite egen om den men det verkar bli för dyrt. Håller Aprilia bra kvalite idag? Är den bra genomtänkt tekniskt/geometriskt sett osv?

Edit: Det där måste vara en utread import av något slag. Finns ingen så billigt i övrigt? :mad:

ingen anning läskigt billigt½

Personligen tycker jag inte om utseendet på zx7r..
har haft 6:an och 9:an. ska du ha 700cc hade jag nog provat Gixxern annars hade jag nog tagit en zx9r om jag var du, ägde en R1-01 ett tag men den passade inte mig alls, van vid den lite mjukare kawan

infectious skrev:
2617418 Enchanter: Den Aprilia rsv 1000'n var ju tokfräsh! Är det bra hojar då? Jag funderade på Ducati ett tag bara för att vara lite egen om den men det verkar bli för dyrt. Håller Aprilia bra kvalite idag? Är den bra genomtänkt tekniskt/geometriskt sett osv?

Dom hade en fräsch (iaf vad man kunde se på bild) ´01 Blade som dom sålde för 43´ :skrämd

Tror det var nån på SH som slog till på den men är inte säker

Jag vet ingenting om den hojen utan jag valde den bara för att priset var riktigt bra men det borde ju finnas nån annan här som är bra på Aprilia ?

mikael n skrev:
2617493 Här är en ZX7R för 12900:- Årsmodell -99

http://www.blocket.se/vi/10083634.htm?ca=15_s

Är den inte såld vid det här laget så gissar jag på att det inte är nått såvidare bra köp :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back