JTarnstrom skrev:
2131891 Halloj,
tackar för berömmet ovan men jag och Peter kommer att bli ännu bättre framöver. Det blev tyvärr lite tekniska problem under redigeringen och vi hamnade i ett lite pressat läge tidsmässigt och hjärnan slirade rejält framåt småtimmarna. Och med tanke på att Peter och jag inte har jobbat ihop tidigare så får vi vara nöjda. Men vi har mycket mer att ge, det kan jag garantera.
Det här var första gången jag jobbade med Bergman Trading och jag kan konstatera att de är ruskigt professionella. Redigeraren är inte av denna världen. Jag lovar, bättre produktion kan inte roadracingvännerna få. Nu tutar jag ju lite i egen trumpet, men jag var ärligt talat grymt imponerad.
För övrigt var det jäkligt kul att få vara med nere i Anderstorp. Otroligt bra stämning i depån trots det dåliga vädret.
Jag jobbar alltså som frilansare inom motorsportområdet, både som skribent och kommentator. Jag skriver (mest översättningar, men även en eller annan egen drapa) åt F1 Racing, Forza Motorsport och åt alla som betalar. I grunden är jag mest en entusiast som är för feg att köra själv. Har det inte i mig helt enkelt.
Har ni några frågor eller synpunkter, så fram med dem bara. Jag svarar på allt som jag kan svara på och jag är tacksam för alla synpunkter som kan göra både mig och programmet bättre.
Tärnström
Kul! Om du är involverad inom hur det filmas, fundera på att föra fram följande:
* Filma inte från långa avstånd, från sidan. Det blir inte bra.
* Perfekt på Anderstorp vore att sätta kameran på slutet av rakan (lågt ner! nära banan så effekten blir större) och det filmas upp mot början av rakan och alla hojar filmas på väg mot en. Detta gör att fler hojar syns i bild och man kan verkligen se att det försöks bromsas senast! Den som bromsar senast blir den som följs i kameran vidare. Där kan man även få nära inpå bilder som visar upp sponsorer på hojarna.
* även Sviestad i Linköping med lång raka bör filmas som ovan. En före och en efter banan då hela lång rakan inte syns. Då ser man bakifrån (låg kamera) sladdar ut på rakan, och på slutet av rakan ser man hårda och tvära inbromsningar med sladdar o ställ ut vidare in på målrakan.
* En keps över kameralinsen

* Berätta vilket varv vi är på. Hur många varv som körs. En liten ruta i ena hörnet där det står t.ex 4/12 osv.
* Presentera varv-tider! Hur nära rekord man är. Lite tekniska aspekter på hojarna i topp. T.ex att samla in fakta om var hoj som är top 5. Vad för helsystem de har, vad för dämpningssystem osv. Kanske lite personlig fakta oxå.
Detta gör det mer intressant för tittaren som annars inte får veta.
* Vid förbirullning på startplattan, presentera förare med namn, hojinfo och nummer.
Sådant här är väl vad jag tycker saknas. Kommer allt det med till nästa sändning, kommer jag inte ha något att "klaga" över troligen. Tyckte iaf att det som sändes var en förbättring åter från förra året! tummen upp!
om ovan synpunkter låter vettiga eller behövs i mer detalj, emaila mig gärna på swedie (at-tecken) sporthoj.com (förminskar spam att dela så här =)).
Och om du undrar vem jag är, så är det jag som driver sporthoj.com.
tack