Sportdäck till rätt pris i V-ås trakten?

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Tjena.

Jag ska på 4 dagars banåkning med SMC på Gelleråsen 30/7-2/8.

Innan körningen funderade jag på att lägga på helt nya däck på hojen.

Tidigare kört "vanliga" Pilot Power, men funderar nu på att ev prova Pirelli Diablo Rosso eller Metzler Sportec M3 (ev alternativt Dunlop Qualifier II).

Undrar därför vem som kan ha hemma ngt av dessa däck i/omkring Västerås (dvs till rätt pris), samt fixar montering och balansering?

Via sporthojs länk till hojdäck/Vianor så erbjuds endast Michelin, Maxxis och de äldre Qualifier.

Tänkte få allt monterat och klart och därigenom slippa internetbeställa däck och sedan leta upp ngn däckshandlare som vill montera och balansera till "rimliga" pengar (typ 150-200 kr/däck).

Dock får min reservplan bli internetdäck, så som nödlösning tar jag gärna tips på däckhandlare som monterar och balanserar hojdäck utan att själv få sälja däcken.

Mark jennings i kvicksund har alltid kunnat "lösa" mina däcksbekymmer:tummenupp googla honom och kolla hans hemsida!

Som sagt, Jennings i Kvicksund - han har nog M3 hemma med. :) Och han byter däcken om du kör dit hojen - mot en klart rimlig kostnad.

1 pinne på Jennings ... vi byter på båda hojarna där Metzeler Sportec M3 har han hemma :D

Tackar för tipsen. :tummenupp
Alla verkar vara enhälliga i sin rekommendation.

Ska prova ringa Mark Jennings och se lagerstatus på 190/50zr17 samt 120/70zr17, och ev lämplig tid att komma för byte.

Dock verkar han inte ha Pirelli Diablo Rosso på sin hemsida som jag hört gott om via en bekant som kör bana och gata, samt som även fått bra recensioner på Bike och Motorrads tester i år.

Lite nyfiken om "språket" då man ringer, är det svenska eller engelska som gäller?

Hoppas även Jennings har hyfsat färska däck, för jag har fått 4-5 år gamla Pilot Power från Reifenversand vid ngn beställning. Men det verkar inte vara ngt problem här enligt era tips :).

Tackar för tipsen. :tummenupp
Alla verkar vara enhälliga i sin rekommendation.

Ska prova ringa Mark Jennings och se lagerstatus på 190/50zr17 samt 120/70zr17, och ev lämplig tid att komma för byte.

Dock verkar han inte ha Pirelli Diablo Rosso på sin hemsida som jag hört gott om via en bekant som kör bana och gata, samt som även fått bra recensioner på Bike och Motorrads tester i år.

Lite nyfiken om "språket" då man ringer, är det svenska eller engelska som gäller?

Hoppas även Jennings har hyfsat färska däck, för jag har fått 4-5 år gamla Pilot Power från Reifenversand vid ngn beställning. Men det verkar inte vara ngt problem här enligt era tips :).

Du kommer få snacka med hans tant på gott och ont (svenska) :D :brinnerup
Passa på och snacka medans han byter däcken han är ganska underhållande/trevlig

Vare nån som tipsa om Mark Jennings i kvicksund.... :tungan

Kommer strax hem till V-ås från en semestertripp och tänkte kolla däck hos Mark Jennings.

Undrar därför om ngn har ett depåstäd fram att låna (över dagen, den dag jag får tid för däcksbyte)?

Tänkte åka med lösa fälgar till däcksbytet (och har själv ett depåstöd bak).

Mvh Erik

Kommer strax hem till V-ås från en semestertripp och tänkte kolla däck hos Mark Jennings.

Undrar därför om ngn har ett depåstäd fram att låna (över dagen, den dag jag får tid för däcksbyte)?

Mvh Erik

Jag har ett i arboga :)

Mvh Erik

Har ett, om det inte är upptaget. :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka