Coola Ola
Progressiv klassicist
Eftersom min hoj har något udda (liten) storlek på fälgarna blir de vanliga däck med de vanliga 120/150-bredderna för breda för fälgarna, och profilen därmed konstig. Letar därför däck med 110-bredd fram och 140-bredd bak, men det verkar vara en lite udda storlek som många vanliga däckmodeller inte inkluderar. Dock har jag varit lite frånvarande på hojfronten på sistone, så jag har dålig koll på vilka däck som är "the shit" och vilka däck som bara är "shit".
Jag letar alltså efter ett 17-tumsdäck som iaf ska klara ca 200 km/h (min hoj går inte så fort, men ändå), med hyfsat grepp, typ sporttouring plus, eller sport/gata. Gissar att de som kör t.ex. 125a kan tänkas ha samma storlek och samtidigt vilja ha däck med hyfsat grepp, så de måste ju finnas, men jag letar antagligen dåligt.
Har ni några bra däckstips?
Jag letar alltså efter ett 17-tumsdäck som iaf ska klara ca 200 km/h (min hoj går inte så fort, men ändå), med hyfsat grepp, typ sporttouring plus, eller sport/gata. Gissar att de som kör t.ex. 125a kan tänkas ha samma storlek och samtidigt vilja ha däck med hyfsat grepp, så de måste ju finnas, men jag letar antagligen dåligt.
Har ni några bra däckstips?