Sport-touring - förslag / hjälp att välja

usch va många bra förslag ni kommer med! borde inte vara tillåtet!
det kliar efter att få mer effekt vid lägre varv. kommer inte varva speciellt hårt, med min lilla 600a idag så är jag sällan över 9-10k. snarare mellan 3-6k

Försäkringar är inga problem. jag betalar max en 500ing per år i det landet jag bor just nu, och så lär de bli i 6 år till i alla fall. (studier) och om 2år så kommer jag ner i 3-4hundra per år (på en r1a t.ex).

Använder hojen till mycket just nu. både kul och praktik. Har lite lätta tygväskor på min fz6-n idag och åker o handlar, men de e inte speciellt kul på motorvägen med nakenhoj. stadstrafik har jag tyvärr gott om. hum, men så skall man ju åka till Sverige varje sommar med. 40mil hem och sedan tillbaka på sköna svenska HÅLFRIA vägar.



Det som många säger om banditen är att den verkar lite trög, då misstänker jag att den kanske inte är jätte lämplig i stadstrafik, eller tänker jag fel? blir ju "tyvärr" så att jag kör väldigt ofta mellan bilarna istället för o vänta snällt bakom.

hum, jag får provköra lite o testa allt jag kommer över :rofl

SÅ trög är inte banditen... Den är ju lättrörligare än en krompråm oavsett, och krompråmar smiter också emellan vid bilkö. :fakta Den är bara lite trögsvängd jämförd med en ren sporthoj.
 
Det viktigaste är hur bra man sitter på hojen samt hur kåpan fungerar

Har kört i både hellregn och nollgradigt så jag har testat min kåpa på riktigt
och jag tycker den funkar bra
 
Kan klart rekommendera VFR800'an... fast jag är partisk........
 
Kan klart rekommendera VFR800'an... fast jag är partisk........

du verkar ha av båda mina intressanter =) dock fel kubik på suzukin. Ja det är VFR jag är lite sugen på. men banditen e lockande just för att det är en radfyra.

men ja, vfr är grymt snygg. men lika så några andra hojar som föreslagits.
 
Banditen är kanon med en fantastisk motor och är riktigt prisvärd, största nackdelen som jag ser det är de relativt korta serviceintervallerna på 600 mil.
 
Torrvikter på olika hojar:

Bandit 1200: 214 kg, tank på 19 liter
VFR800: 210 kg, tank 21 liter
FJR1300: 253 kg, tank 24 liter
CBR1100XX 1997-1998 : 223 kg, tank 22 liter
CBR1100XX 1999-2005 : 227 kg, tank 24 liter
Sprint ST: 207 kg, tank 21 liter

Lite mer väger FJR:en, men glädjen är desto bättre. Kardan=underhållsfritt och inget klet på bakhjul, guld värt.
 
Även BMW F800 S/ST kan vara värt att titta närmare på. Den bästa hojen jag ägt, därmed inte den roligaste.
 
jag säger inte att det är en dålig hoj, det är en jättebra hoj men den är tung och sjukt jäkla jättedyr om man jämför med bland annat bandit 1250.. sen får man väl vad man betalar för, jag hade inte velat ha en pjäs på nästan 300 kg med väskor och vätskor för nästan 100 lax även beggad och några år gammal. :)
Torrvikter på olika hojar:

Bandit 1200: 214 kg, tank på 19 liter
VFR800: 210 kg, tank 21 liter
FJR1300: 253 kg, tank 24 liter
CBR1100XX 1997-1998 : 223 kg, tank 22 liter
CBR1100XX 1999-2005 : 227 kg, tank 24 liter
Sprint ST: 207 kg, tank 21 liter

Lite mer väger FJR:en, men glädjen är desto bättre. Kardan=underhållsfritt och inget klet på bakhjul, guld värt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top