Sport-mc för oss lite längre!?

gnuss

Ny medlem
Gick med
5 May 2010
Hoj
Ktm 640 -06
Halloj,

Jag går i planer att bli med mc igen :banana
Det blir en sport mc i prisklass 80-120.000.
Men jag är ganska lång (197) och tänkte kolla med "långfolket" här vad ni har för erfarenheter och vad ni trivs med för motorcyklar (med årsmodeller efter 2010)!?

Tack på förhand
//gnuss

Hayabusa, -lång och stor hoj.

BMW R1200S är perfekt om man gillar boxermotorn och nöjer sig med 120(?) hästar.

Japsarna (literklubborna) är rätt rymliga allihop, min gamla 1098a var det gott om plats på med. :)

Jag är 190 på en gixxer 750 k9 med uppflyttade pinnar, inga problem.

Av egen erfarenhet så säger jag RSV mille och 1098S (gäller säkert övriga Ducati med). RSV4R verkar byggd för Biaggis lillebror och går helt bort...

Nu kvalificerar jag kanske inte in som jättelång, men mina 187 cm sitter bra på min daytona 675 iaf. Känns som den skulle passa även om jag var lite längre. Känns väldigt hög när man ska sätta sig på den så borde passa lite längre personer tycker jag

Jag tycker du ska testa en Ktm rc8. Den sitter man skönt på för att vara en sportis imo. Sett att många nämnt den i tidigare trådar. Samt att v-twinen är en sjukt skön motor:-) Utseendet är väldigt unikt om man jämför med resten, alla japsar ser nästan likadana ut. Rc8:an sticker allt ut lite tycker jag och det är ju alltid kul:-)

Tackar för svaren :)

Jo jag är inne på Ducatin 1098 eller KTM rc8:an Men rc8:an har jag kört, dock bara på bana och där kändes den som den hörde hemma, inte ute på vägarna.

Ska och prova en 1098 i morgon :yoparty

Sitter massa bättre på min gixxer 1000 2006 än en 1098S exemplevis med mina 190

Sen att Suzukin är bättre på allt och billigare är bara plus, duccen är snygg och låter fräckt:rolleyes:

De tester jag läst/sett av shootouts mellan de olika literhojarna så har BMW S1000RR berömts med det faktum att den var rymlig/rymligast.. Har dock ej testat själv.

1098 och RC8 hör båda hemma på bana. Personligen är jag skadad och ser bara fördelar i vardagen med detta. :tummenupp

Jag är 193cm och gillar S1000RR, känns rymlig och trevlig. RC8 är tokskön sittställning på :tummenupp
Hade en CBR954 men där slog jag hjälmen i kåpglaset när man intog fortåkarställningen... = inte rymlig.

Kolla upp hojjarna du skulle vilja ha, sen får du provsitta/köra så hittar du snart den du gillar bäst. Är ju inte alltid den man tror :rolleyes:

Jag tycker du ska testa en Ktm rc8. Den sitter man skönt på för att vara en sportis imo. Sett att många nämnt den i tidigare trådar. Samt att v-twinen är en sjukt skön motor:-) Utseendet är väldigt unikt om man jämför med resten, alla japsar ser nästan likadana ut. Rc8:an sticker allt ut lite tycker jag och det är ju alltid kul:-)

Kan du avslöja var man kan testköra en rc8, för jag har inte hittat nåt ställe inom rimligt avstånd där man kunnat göra det än...

Den här kanske.....?

godihopeitsajoke.jpg

;)

Av egen erfarenhet så säger jag RSV mille och 1098S (gäller säkert övriga Ducati med). RSV4R verkar byggd för Biaggis lillebror och går helt bort...

193, funkar finfint på RSV4!

Kan du avslöja var man kan testköra en rc8, för jag har inte hittat nåt ställe inom rimligt avstånd där man kunnat göra det än...

Jag provkörde en RC8R på KTMs roadshow (när de åkte runt till återförsäljare och hade med sig en drös hojar för provkörning) förra året.

När jag körde en rc8 så var det min brors 2012:a. Så jag kan väl inte direkt rekommendera något ställe tyvärr. Det enda jag kan tänka på är att leta efter handlare som har begagnade och prova där.

Jag provkörde en RC8R på KTMs roadshow (när de åkte runt till återförsäljare och hade med sig en drös hojar för provkörning) förra året.

Jo, den iden är bra i grunden, tyvärr blev den till din mc i sthlm inställd och dom som varit i närheten har konstigt nog inte haft några RC8or med.
Dom handlare som har nåt stackars ex hemma som inte är banvarianten brukar man inte få provköra av nån anledning, kanske för att dom är så sällsynta fåglar...

Jo, den iden är bra i grunden, tyvärr blev den till din mc i sthlm inställd och dom som varit i närheten har konstigt nog inte haft några RC8or med.
Dom handlare som har nåt stackars ex hemma som inte är banvarianten brukar man inte få provköra av nån anledning, kanske för att dom är så sällsynta fåglar...

Mmh, den verkar inte vara med så värst ofta, så det var därför jag passade på när den fanns. :) Det var bara ett exempel på hur man kan provköra en RC8...

Jag är 191 cm och sitter bra på alla 1000-japsare. Även på BMWn sitter man ledigt. RSV4an är i minsta laget, men inte direkt obekväm. Mer så att man känner sig som en jätte, på gott och ont. :)

Sen beror det ju helt på vad man ska ha hojen till. På bana har jag inga problem att köra en R6a, men den är inte speciellt rymlig på landsväg.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...