Spontanköpt cykel som känns sådär

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hade en en Specialized stumpjumper som jag var helnöjd med som nån jävla tattare snodde av mig. Började leta nytt och ringde upp en kontakt jag hade, han vidarebefodrade mig till en annan kille. Sa att jag var ute efter en XC-cykel i en viss prisklass. Fick ett förslag sen sa han att han även hade en Mongoose canaan team som jag kunde få bra deal på, kollade upp cykeln och sa åt honom att skicka. Efter beställningen var gjord började jag fundera lite på ramstorlek och att vi inte pratat om det men tänkte att det blir nog bra.
Cykeln dök upp och jag var bara tokglad att kunna trampa igen, men redan första provturen kändes sådär. Rent spontant känns ramen lite liten, kan nån som kan något om cyklar hjälpa mig om jag hade alldelens för stor ram på specialized:en eller ?
Fan just nu vill jag bara ha den tillbaka.

Jag är ca 174-175 lång och storlekarna på cykeln är enligt följande.
I hallen står just nu en M ram

http://www.mongoose.com/usa/eng/bmx...ension/Caanan/Details/2735-M9CANT-Canaan-Team

Klicka på geometri, gick inte att direktlänka.

Bifogat

• DSC00646.JPG
    DSC00646.JPG
    142.5 KB · Visningar: 140
Last edited:
Jag är 174 cm kort och mina cyklar(har haft ett antal) har alla varit i storlek M, jag har även provat L men tyckt att den är lite för stor. Det kan vara så att du har blivit van vid en större modell och nu när du har en mindre så känns den för liten, Ge den chans du Kan kanske vänja dej vid den storleken du har .:)

Cykel

En medium skall vara rätt för dig. Gå in på wrenchscience och knappa in dina för att få en bra rekommendation på grundinställning. En normal ram brukar kräva att man är 178-180 innan man går upp på large.

Jag är 174 cm kort och mina cyklar(har haft ett antal) har alla varit i storlek M, jag har även provat L men tyckt att den är lite för stor. Det kan vara så att du har blivit van vid en större modell och nu när du har en mindre så känns den för liten, Ge den chans du Kan kanske vänja dej vid den storleken du har .:)

Jo jag har kollat runt lite och det verkar som den ska passa bra, ska testa att variera lite på railsen och sen ska han skicka upp en längre styrstam som jag ska prova. Sen är jag väl inte van vid geometrin än heller.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg