Spontanåka-tråden!

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Några hojåkare kvar i växjötrakten?

Tyvärr, samtliga hojåkare ägnar sig numera åt fridfullare sysselsättning som tex knyppling och virkning på lördagarna, vill man går det dock bra att hänga på det gamla gänget med moppekörning på onsdagar OBS OBS endast klass2 moppar (max 25 km/h) :banana
 

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 1000ss
Helvete , då får jag sälja min igen , någon som vill köpa en Tds Motard :p
 

Bifogat

  • MotardM350.jpg
    MotardM350.jpg
    42.6 KB · Visningar: 100

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 1000ss
Funderar på att smita ned till Claessons Motor nu lördag 21\5 om någon timme , någon mer som är sugen?
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Tjena alla,

Nu har man som nyinflyttad Växjö-bo äntligen fått garage och passade då på att köpa ny hoj. Finns det nån som är sugen på att visa lite fina vägar så hojta till.
Ser ni någon på en svart/guld retta med svart/vitt skinnställ så vinka gärna. :)
 
Last edited:

sucke1100

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Växjö
Hoj
1990, Suzuki GSXR 1100
Jag letar körpolare i Växjötrakten.

Ska ner till MP-Racing och göra den sista justeringen på hojjen i helgen och efter det så är jag sugen på att ut och köra lite.
Någon som har lust att hänga på?
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Vi är 2 stycken ifrån urshult (4 mil ifrån växjö) som är ute och kör mycket tillsammans båda kör såklart sporthoj, många torsdagar åker vi ner mot skåne (tydinge) på sjukt sköna hojvägar och om någon / några vill så är det bara att hänga på!
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Tjena alla,

Nu har man som nyinflyttad Växjö-bo äntligen fått garage och passade då på att köpa ny hoj. Finns det nån som är sugen på att visa lite fina vägar så hojta till.
Ser ni någon på en svart/guld retta med svart/vitt skinnställ så vinka gärna. :)

Välkommen till stan. Vi kan säkert få ihop lite körning ihop framöver. :tummenupp
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Tackar!
Låter kanon, hittar typ bara in till jobbet och in till stan så är nyfiken på att upptäcka lite fina vägar runt omkring. :)

Var ute en runda igår på favoritvägen men var på väg mot en lowsider två gånger pga grus så det förtog det nöjet, förhoppningsvis ordnar det upp sig lite fram på säsongen. (Någon annan som känt att Sirkön-vägen är grusig?).

Det är min hoj som står utanför oxgrillen på dagarna (blå/vit gixxer). Jag kommer förmodligen tuffa runt någon timme strax efter kl 16 idag. Säg till om du vill haka
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Var ute en runda igår på favoritvägen men var på väg mot en lowsider två gånger pga grus så det förtog det nöjet, förhoppningsvis ordnar det upp sig lite fram på säsongen. (Någon annan som känt att Sirkön-vägen är grusig?).

Det är min hoj som står utanför oxgrillen på dagarna (blå/vit gixxer). Jag kommer förmodligen tuffa runt någon timme strax efter kl 16 idag. Säg till om du vill haka

Aj då. Tycker också att vissa vägar fortfarande har ganska mycket grus på dem...
Kan tyvärr inte denna veckan, hållar på och drar sista flyttlasset från Halmstad. Men från och med nästa vecka är jag på! :tummenupp
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Var ute en runda igår på favoritvägen men var på väg mot en lowsider två gånger pga grus så det förtog det nöjet, förhoppningsvis ordnar det upp sig lite fram på säsongen. (Någon annan som känt att Sirkön-vägen är grusig?).

Det är min hoj som står utanför oxgrillen på dagarna (blå/vit gixxer). Jag kommer förmodligen tuffa runt någon timme strax efter kl 16 idag. Säg till om du vill haka



Sirkö-vägen har blivit sjukt dålig nu efter den hårda vintern så den är bara att lägga ner, bättre att fortsätta på jätvägen och köra hela vägen ner mot urshult mycket finare väg där samt att det är sopat och fint.

Sen finns det redigt fina vägar ner mot skåne om man orkar köra lite längre.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Sirkö-vägen har blivit sjukt dålig nu efter den hårda vintern så den är bara att lägga ner, bättre att fortsätta på jätvägen och köra hela vägen ner mot urshult mycket finare väg där samt att det är sopat och fint.

Sen finns det redigt fina vägar ner mot skåne om man orkar köra lite längre.

Jag har inte kört mot Sirkön i år, men det var bra att ni sa detta.
Jätvägen mot Urshult?! hmm... hur kommer jag på den om jag utgår ifrån Växjö?

//M
 

M.D

De e bara rock`n`roll
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Växjö
Hoj
RSV-R Factory-04
Kör rakt genom att rondeller på Trelleborg och följ sedan vägen rakt fram hela tiden. Går nästan inte att misslyckas :)
http://kartor.eniro.se/m/am4ej

Ett trevligt alternativ till att dra genom Teleborgs rondeller och få en spikrak transportsträcka är att köra mot Ingelstad o svänga av höger mot Krokvik, kör Krokvikvägen men inte hela vägen in till Ingelstad utan sväng av höger mot Tävelsås.
Följ vägen och vid nästa korsning tar du vänster mot Jät sen blir det lite transportsträcka innan det roliga börjar.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ah. Då har jag nog kört ungefär där. Jag kör ofta mot Krokvik.

Tack ska ni ha. Om nån ska ut nästa vecka får ni gärna skriva här i tråden.
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Tjena alla,

Nu har man som nyinflyttad Växjö-bo äntligen fått garage och passade då på att köpa ny hoj. Finns det nån som är sugen på att visa lite fina vägar så hojta till.
Ser ni någon på en svart/guld retta med svart/vitt skinnställ så vinka gärna. :)

Kan det varit du som gäsade på förbi östralugnets skola mot evedal? :)
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Lite sent påkommet detta inlägget men men, blev spontan bombarrunda på nordslingan med Lodet idag, kan meddela att den har klarat vintern mycket väl. Inga direkta tjälskott eller sånt, inte heller något grus.
Så får väl snart ta en Lördagsåkning på nämnda väg.
Någon mer som kört den detta året?
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Lite sent påkommet detta inlägget men men, blev spontan bombarrunda på nordslingan med Lodet idag, kan meddela att den har klarat vintern mycket väl. Inga direkta tjälskott eller sånt, inte heller något grus.
Så får väl snart ta en Lördagsåkning på nämnda väg.
Någon mer som kört den detta året?

Fan va gött. Har nog aldrig kört den...
Hur går nordslingan? Snackar vi Berg/Åby/Tolg osv? Enlighten me plz. Vore fantastiskt med en kartbild (vägbeskrivning) - behöver nya tips. :Bugar
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top