Sponsring

Nyteknik skrev:
Nej, det är inte lagligt att göra reklam för alkohol i idrottsliga sammanhang. Inte i Sverige.

Mina dekaler är inte direkt alkoholreklam, det är importörens firmanamn och logga jag har (jämför om man skulle köra med rekalm för Åkesson t.ex.)

är det åsså "verboten" tro? Inte för att jag bryr mig speciellt mycket, sponset består i en pava grappa samt fri dekal.. hähä..

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=6210

/B

Bj.O.rn skrev:
Mina dekaler är inte direkt alkoholreklam, det är importörens firmanamn och logga jag har (jämför om man skulle köra med rekalm för Åkesson t.ex.)

är det åsså "verboten" tro? Inte för att jag bryr mig speciellt mycket, sponset består i en pava grappa samt fri dekal.. hähä..

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=6210

/B
Nu kommer du att bli diskad och tappa alla dina poäng :tungan

Mr Brownstone skrev:
Vet att du driver, men kan man bli diskad, eller får man bara ta bort delalerna om man har tx spritreklam?

Kan inte svara rakt eller med ngn länk till vedebörande paragraf men mig veterligen är det Riksidrottsförbundet som sätter stopp för all sådan reklam som diskuteras här.

Diskas vet jag inte om du blir, tror snarare att tävlingsledningen ser till att du inte kommer till start...
Så vill du ha ett vettigt svar så vänd dig helt sonika till riksidrottsförbundet, även motorsport (läs Svemo) ingår under denna beteckning.
Ni skall ju alla vara ett föredömme...

Björn eftersom alla vet att du redan e fyllebulten så tror jag man sett mellan fingrarna.

Bosco skrev:
Björn eftersom alla vet att du redan e fyllebulten så tror jag man sett mellan fingrarna.
Moahahaha

Bifogat

• img_0028.jpg
    img_0028.jpg
    117.7 KB · Visningar: 52
GSXR1100R skrev:
Det beror på hur stor dekalen är samt hur duktig du är, man får nog visa att man kommer på pallen innan man får spons.

Det är väl en saning med modifikation, så vitt jag vet har jag aldrig varit i närheten av någon pall ännu... :va

På den här nivån så är det nog mest kontakter som ordnar sponsorer, inte prestationer. Fråga alla du känner om deras firma kan tänka sig att lägga in en slant. Ta emot allt du får, och om dom inte kan ge pengar, fråga efter grejer, rabatter, eller tjänster istället....

Macke skrev:
Det är väl en saning med modifikation, så vitt jag vet har jag aldrig varit i närheten av någon pall ännu... :va

På den här nivån så är det nog mest kontakter som ordnar sponsorer, inte prestationer. Fråga alla du känner om deras firma kan tänka sig att lägga in en slant. Ta emot allt du får, och om dom inte kan ge pengar, fråga efter grejer, rabatter, eller tjänster istället....
Man måste väl ge sponsorerna valuta för pengarna, men snygga vurpor ger oxå bra reklam :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Man måste väl ge sponsorerna valuta för pengarna, men snygga vurpor ger oxå bra reklam :tummenupp

Ger man några tusenlappar eller så kan man väl inte kräva så mycket motprestationer, men ett par snygga vurpor har dom ju fått iaf.. Ha ha ha.. :D

Till nästa år kommer dom att ger lite mer, men några krav på resultat fins inte då heller...

Det finns andra sätt man kan återgälda sina sponsorer än prestationer på banan... Och då pratar vi inte sexuella tjänster... (hoppas jag) :rofl

Macke skrev:
Det finns andra sätt man kan återgälda sina sponsorer än prestationer på banan... Och då pratar vi inte sexuella tjänster... (hoppas jag) :rofl
Hittar jag ngn som vill sponsra mej en säsong i 250sp så gör jag vad som helst, inklusive sexuella tjänster!! Skicka ett diskret pm bara, jag har inga skrupler...Ha Ha Så illa är det!

GSXR1100R skrev:

Motprestation krävs endast om sponsring överstiger 15000:-, detta vet jag med säkerhet. Då vi på firman sponsrar varannan j**la golfare i landet men inte 1:- i RR :mad:

Du får göra snus utan nikotin också! Då borde du verkligen få göra reklam för de!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back