Sponsra Fredde Watz till VM 2005!

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Redigerat tills vidare. Jag har PM-at fråga till Swedie och hört mig för om eventuellt strid mot forumregler etc. Under tiden plockar jag ner. Han verkar lite offline nu. Spanien o tränar kanske :rolleyes: Vi får se.. Det är i alla fall igång med grejor.

Det vore fint med något som känns lite mer officiellt. Lite för många puckar för att kännas organiserad. Men det blir det säkert snart när någon chef med järnhand tar kommandot :tungan
 
Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Sponsra Fredde Watz till VM 2005

Klart Fredde ska köra en full VM-säsong! Han behöver i runda slängar få in 150000 euro och sponsorjakten går inte bra alls! :(
Men med lite pengar från många så är jag övertygad om att det går att lösa. Med lite tur så sprider sig det till större aktörer som t.o.m har budgetar för sponsring (wow!) och då är det ju ännu bättre!

Det finns ett postgirokonto som man kan sätta in valfri summa på, vad som erbjuds i gengäld är först och främst spännande stunder framför TV'n nästa år men sen kanske något annat också.

Jag har alltså inte kollat det här med någon av Watzarna men jag har svårt att tro att de har så speciellt mycket att invända! :D

PG: 964017-8 Kjell Watz

1. Jag (min minimala firma snarare) slantar 5000 kr redan i kväll. :tummenupp
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Ja, bra jobb Torkel och tunga belopp :tummenupp! Hoppas summan inte avskräcker. Jag sänker till en mer folklig nivå :D

1. Jag (min minimala firma snarare) slantar 5000 kr redan i kväll.
2. 500 är skickat. #Olsson#
3.
4.
5.
6.
7.
8.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kanske bör kolla exakt handhavande med Skattemyndigheten så att de inte får otrevliga brev med krav på pengar? Bör skrivas attd et är en gåva tror jag och inga krav på saker i gengäld för då är det en affärsuppgörelse och skatter ska betalas. Är inte helt säker på detta dock.

1000 sek pyntat
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Så jag stannar hemma en lördag och donerar en av mina utgångar till Fredde! Jag ser det som en investering i både kropp och nöje då 250VM blir ännu roligare 2005..

/Jörgen
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
NU har jag sytt ihop två olika trådar och eftersom de gamla inlägget kommer först så får inte Torkel någon "kredit" för tråden men jag tycker det var bättre med alla i samma tråd.

Sponsra på nu!
 

Watz

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lite varstans
Hoj
Kör bil
Hej
Otroligt kul att så många vill hjälpa oss till att komma till GP. Nu har vi dock diskuterat detta fram och tillbaka, och har kommit fram till att självklart är vi jätteglada för all support, men vi kan inte garantera att det blir GP 2005 för oss. Vi jobbar så mycket det bara går för att få till alla bitar, men det är väldigt mycket pengar som fattas ännu.
Men som sagt tidigare, många bäckar små...... så vill Ni sponsra / hjälpa oss är vi supertacksamma för det.
Och eftersom vi inte kan lämna några garantier ännu har vi beslutat att vi inte rör dessa pengar förrän kontrakt är skrivet, och skulle det bli så att vi inte tar oss till GP nästa år återbetalar vi de pengar Ni har satt in.

Så.....mycket mer kan vi inte göra, men vi Tackar alla som vill hjälpa oss, och hjälp behövs.

Ha de gott
Linda, Watz Racing
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Det finns ju en del skrivkunnigt folk på forumet...skulle inte någon kunna sätta ihop ett säljbrev eller en flashig web-site just för det här ändamålet? En sajt med rolig lämplig och lagom informativ text för att locka eventuella investerare...man skulle kunna lägga upp bra bilder och filmer på denna sajt oxå.

Sen kontaktar man ett antal företag och kan då hänvisa dom till den sidan. Företagen bör ju vara större företag som har nån viktig marknad/er i de länder där MotoGP körs.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Pratade precis med Kjelle och Fredrik har mot alla odds fått en permanent plats i 250GP! Antingen i Kurz Yamaha eller i Kiefer Honda. Så nu är det "bara" pengarna som saknas! :banana
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hoppas verkligen att de kan få till något! Det är han värd.

SYnd att man inte är tät som tusan.. :(
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Trycker in 500:- senare idag. Lycka till med jakten på pengar, sedan så börjar jakten på pallen.

//D

Edit: Nu e det betalt!
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Han har ju rätt på en punkt iaf ... lämnar väl det osagt vad jag menar. Het diskussion blev det sist.
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Super Blackbird skrev:

Hård kritik mot de som i år gav honom 5000kr i stipendium, och tidigare år efter tjat lyckats få in en ansökan av honom om resebidrag för att kunna ge honom pengar, ordnat och betalt så han kunnat visa upp sig på MC-mässan, skrivit mycket om honom i rr-bilagan, i stort sett uteslutande skrivit om honom när det handlat om 250 EM oavsett hur många andra svenskar som varit med och placerats sig.

Men tankarna stämmer väl in i det svenska mönstret: "Det finns något i samhället som ska fixa grejer åt mig oavsett vad det är, och om det inte är som jag vill är det någon annans fel."

Men hoppas verkligen att det ordnar sig för Fredde

Synd att insamling rann ut i sanden. Men drar watzarna igång T-shirtarna igen eller något liknande är det klart man ställer upp.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nordgren skrev:
Hård kritik mot de som i år gav honom 5000kr i stipendium, och tidigare år efter tjat lyckats få in en ansökan av honom om resebidrag för att kunna ge honom pengar, ordnat och betalt så han kunnat visa upp sig på MC-mässan, skrivit mycket om honom i rr-bilagan, i stort sett uteslutande skrivit om honom när det handlat om 250 EM oavsett hur många andra svenskar som varit med och placerats sig.

Men tankarna stämmer väl in i det svenska mönstret: "Det finns något i samhället som ska fixa grejer åt mig oavsett vad det är, och om det inte är som jag vill är det någon annans fel."

Hemmaklubben bidrog med dubbelt så mycket som förbundet... Förra året fick han 10kkr i resebidrag och i år har han fått 10kkr till.

Så visst, Svemo satsar tydligen hårt på att få elitåkare ....

Man kan alltid se saker på två sätt... men visst, tror du att Watzarna får saker serverade för sig och förväntar sig att andra gör jobbet åt dom så får väl du fortsätta leva i din värld.

Själv tror jag att de sliter ganska mycket med att få ihop säsongen... men sen kommer ju alltid den typiska svenska avundsjukan med också...
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Snälla! Gör inte den här tråden till en diskussion om vem som gör vad och inte gör vad eller svensk avundsjuka och annat dret.

Den handlar om hur man kan hjälpa Fredde till VM för det tror jag de flesta vill att han ska få lyckas med oavsett åsikter i frågor gällande SVEMO/avundsjuka/resebidrag etc.

Skulle vara roligt om vi kunde hjälpa till istället för att tjäbbla.

mvh Gustav
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Nu hoppas jag ni alla tar tillfället att titta ordentligt på mc-mässan i Göteborg för någonstans kommer ni säkert se Fredde och hojen. Det kommer förhoppningsvis också presenteras olika sätt att hjälpa Fredde med VM-satsningen kan vi hoppas.


håkan skrev:
Hemmaklubben bidrog med dubbelt så mycket som förbundet... Förra året fick han 10kkr i resebidrag och i år har han fått 10kkr till.

Så visst, Svemo satsar tydligen hårt på att få elitåkare ....

Man kan alltid se saker på två sätt... men visst, tror du att Watzarna får saker serverade för sig och förväntar sig att andra gör jobbet åt dom så får väl du fortsätta leva i din värld.

Själv tror jag att de sliter ganska mycket med att få ihop säsongen... men sen kommer ju alltid den typiska svenska avundsjukan med också...

Håkan jag kommer att fortsätta leva i min värld; där jag vet att det slits hårt på många håll, där man hjälper varandra efter förmåga.
Jag hoppas det jag försökt hjälpa Watzarna med sista dagarna kommer att uppskattas av dem med flera.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top