Sponsra Folkesson & Stiggy i SS600-VM??

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Ja nu är det klart! Johan Stigefelt och Stefan Folkesson kommer att köra Supersport 600 VM i år!! http://www.folkessonracing.nu/nyheter.htm

Vad säger ni om att lägga in en liten slant på deras PostGiro?
Alla slantar räknas. Många bäckar små, gör en stor å....

Vad tycker ni sporthojsåkare där ute i stugorna?????

Jag skall cleara detta med Folkesson också, men tror ej att han/de är negativa till en liten påse med pengar:)

gurra snurra skrev:
Jag ska sponsra honom om han sponsrar mig :D han kan sätta in pengar på mitt konto se http://www.gbook.se/skrivbok.asp?nummer=4074&raknare=nej han ska få en åktur i holken som tack :hihi

Tänker ungeför som jag förmodar att du tänker.

Varför ska vi dödliga skänka pengar till killarna som redan har sponsorer och grejer? När ska någon hjälpa oss upp ur skiten? :rolleyes:

(viss ironi kanske, men jag menar det som står)

NO_FEAR skrev:

Varför ska vi dödliga skänka pengar till killarna som redan har sponsorer och grejer? När ska någon hjälpa oss upp ur skiten? :rolleyes:

Du/Vi vanliga dödliga får hjälpa oss själva. Va fan e detta för tänkande?
Hur tror du att Folkesson och alla andra startade? De jobbade arslet av sig under vinterhalvåret för att kunna köra race på sommaren. There are NO shortcuts!! Unless you win on the lottery:)

maxximus skrev:
Hur tror du att Folkesson och alla andra startade? De jobbade arslet av sig under vinterhalvåret för att kunna köra race på sommaren. There are NO shortcuts!! Unless you win on the lottery:)

Ja givetvis. Deras pengar gick till deras egen karriär.
Varför ska då våra pengar gå till deras karriär också?

Tycker det känns lite dumt med alla trådar där det står att man kan betala in pengar till både det ena och det andra.

NO_FEAR skrev:
Ja givetvis. Deras pengar gick till deras egen karriär.
Varför ska då våra pengar gå till deras karriär också?

Tycker det känns lite dumt med alla trådar där det står att man kan betala in pengar till både det ena och det andra.

OK skit i det då. Det är ingen som tvingar dig till något eller hur?

maxximus skrev:
OK skit i det då. Det är ingen som tvingar dig till något eller hur?

Jag håller med NO_FEAR

Sponsring brukar handla om att ge och ta och inte bara GE. Att skänka
pengar till någon man inte känner alls av den enda anledningen att den
personen ska ha roligt känns lite svårt att motivera.

Därför vill jag ta tillfället i akt att be dig motivera varför man ska göra det.

Trango_B skrev:
Jag håller med NO_FEAR

Därför vill jag ta tillfället i akt att be dig motivera varför man ska göra det.

Jag upprepar det återigen:

INGEN SOM TVINGAR DIG TILL NÅGOT!!

BTW. Jag tror ej att det är särskilt lätt att komma ut o tävla i roadracing ute i Europa om man kommer från Sverige, tror heller ej att de har så mycket sponsorer eller pengar att de kan ligga i solen nere i Monaco o bara kolla på brudarna när det ej är race:) Därav denna tråden.

Sen så gnäller just såna som dig som fan och frågar sig: Varför finns det inga (läs: toppförare) svenskar i VM? Det beror naturligtvis på många faktorer men pengar är en av dem, om inte den största och viktigaste!

Last edited:
NO_FEAR skrev:

Kanske av den enkla anledningen att man älskar racing, och tycker det är kul att någon har valt att verkligen satsa helhjärtat på att bli så bra de kan och tävla mot det bästa.. Och att man kanske inser att, för att Roadracingen ska ha en möjlighet att växa som sport i Sverige, och därigenom göra det intressantare att sponsra andra förare och evenemang, och därigenom ge hela Svenska RR cirkusen ett lyft, behövs det starka profiler och varumärken som säljer in Roadracing hos företag och allmänheten, och rimligtvis ger Stiggy, Watz och Folkesson mer igen till sporten än... Du? (bevisligen)

Trango_B skrev:
Jag håller med NO_FEAR

HÅLLER SJÄLVKLART MED !!
Om VM-styrningen redan är i hamn(vilket förresten är riktigt skoj) så finns det väl absolut ingen anledning till att privatpersoner ska "sponsra"...dessutom är det ju FIKAPENGAR för en sådan satsning. Håller absolut med om at det är rätt löjligt med dessa trådar. Och ska det fortsätta med dessa trådar så sätter jag oxå snart in en för jag behöver oxå stålar. :)

maxximus skrev:
Sen så gnäller just såna som dig som fan och frågar sig: Varför finns det inga (läs: toppförare) svenskar i VM? Det beror naturligtvis på många faktorer men pengar är en av dem, om inte den största och viktigaste!

Vill du ha mitt kontonummer?
Jag lovar att satsa som fan så fort degen finns i tillräcklig mängd på kontot.
Moto GP nästa
:banana

Når ironin fram?

Last edited:
Trango_B skrev:
Jag håller med NO_FEAR

De som behöver en motivering sponsrar inte, de som sponsrar förstår utan att man behöver förklara.

jag kan nog hålla med några av föregående talare...
det blir lite fånigt när det ploppar upp ett antal "sponsra han/hon/mig" trådar.
visst det går åt en helvetes massa pengar för att köra nere i europa men de grabbarna har ju redan fett med spons och om det skramlas ihop 3-4 tusen här på sporthoj gör nog ingen större skillnad.
inte resultatmässigt iaf.
jag har själv ganska bra spons för att köra motard och cross men det är inte billigt att tävla ändå...hade 17 spänn kvar på kontot innan lönen ramlade in förra månaden.
men tigga pengar här...nja känns som det kvittar.

ska tillägga att jag hoppas det går bra för Stiggy, Folkesson och Watz i deras satsningar, skitkul med svenskar i VM!

maxximus skrev:

TÄNKANDE ? JAG väljer var jag vill satsa mina pengar så enkelt är det utan att någon talar om för mig vad som är rätt eller fel men lycka till folkesson!! utan min hjälp :lol

gurra snurra skrev:
TÄNKANDE ? JAG väljer var jag vill satsa mina pengar så enkelt är det utan att någon talar om för mig vad som är rätt eller fel men lycka till folkesson!! utan min hjälp :lol

E det du som sitter på hojen på din avatar? :arsele

crallan skrev:
Kanske av den enkla anledningen att man älskar racing, och tycker det är kul att någon har valt att verkligen satsa helhjärtat på att bli så bra de kan och tävla mot det bästa.. Och att man kanske inser att, för att Roadracingen ska ha en möjlighet att växa som sport i Sverige, och därigenom göra det intressantare att sponsra andra förare och evenemang, och därigenom ge hela Svenska RR cirkusen ett lyft, behövs det starka profiler och varumärken som säljer in Roadracing hos företag och allmänheten, och rimligtvis ger Stiggy, Watz och Folkesson mer igen till sporten än... Du? (bevisligen)

Jag gillar racing och vill gärna medverka till att gynna sportens utveckling.
Men jag kan inte förstå varför jag ska skänka just folkesson pengar i rent
välgörenhetssyfte. Det måste finnas massor av kandidater som har lika stor eller större nytta av mina pengar än just honom. Därför ogillar jag TIGGARtrådar.
Jag tycker det är direkt osmakligt faktiskt. Det handlar inte om sponsring utan om att tigga pengar. Tigga pengar är ok i välgörenhetsammanhang men inte för att köra racing. Det är iallafall min åsikt.

Jag skulle gärna betala in pengar för att gynna RR-sporten om man tex startade en fond där frivilliga kunde betala in pengar och där sedan några oberoende personer kunde besluta om att dela ut en del av pengarna till ett antal eller fåtal riktigt lovande talanger varje år. Det tycker jag själv skulle kännas MYCKET bättre och förmodligen gynna sporten mer.

Trango_B skrev:
Jag gillar racing och vill gärna medverka till att gynna sportens utveckling.
Men jag kan inte förstå varför jag ska skänka just folkesson pengar i rent
välgörenhetssyfte. Det måste finnas massor av kandidater som har lika stor eller större nytta av mina pengar än just honom. Därför ogillar jag TIGGARtrådar.
Jag tycker det är direkt osmakligt faktiskt. Det handlar inte om sponsring utan om att tigga pengar. Tigga pengar är ok i välgörenhetsammanhang men inte för att köra racing. Det är iallafall min åsikt.
Tack för ditt förtydligande, nu förstår jag hur du tänker :tummenupp, Och jag kan väl på sätt och vis hålla med dig, men nu är det ju varken Folkesson eller ngn annan åkare som har tagit upp den här tanken, utan en person som blir glad att det finns Svenskar i VM och tycker det hade varit roligt att kunna dra sitt strå till stacken och gå ihop ett gäng och ge lite pengar, sen om det spelar roll eller bara är en klapp på Axeln (axlen??) :rolleyes: Tycker jag är mindre viktigt.. Det jag uppskattar med hela idén, är att man försöker hjälpas åt, på samma sätt som det görs i många sammanhang varenda Racehelg i Sverige; Om ngn bryter en styrhalva, pajjar sin kylare, kraschar sin hoj.. Brukar det ju allt som oftast lösa sig genom att ngn hjälper till och lånar ut, eller för en billig peng säljer de delar som behövs för att det roliga ska kunna fortsätta.. En tradition jag tycker är väldigt härlig, och det jag tycker det här handlar om; En fin gest av de som känner för att hjälpa till eller i allafall låtsas att man hjälper till..
Och visst jag skulle också tycka det var trevligt om någon satte in "välgörenhetspengar" till mig med, men jag har stor förståelse för om man väljer att lägga de slantarna på Folkesson i stället.

BTW En sån där fond du pratar om låter som en riktigt god idé! Dra igång den! :)

Last edited:
*/ ?>
Back