Sponsortavla

Detta togs upp under mötet i Karlskoga i helgen.
Vet inte när dom publicerar det som sas, men detta kom fram iallafall.

LOTTAK skrev:
Vart finns denna info?

sunkan skrev:
hmm vad kör A- förarna med? sladdlös?
Sladdlös känns lite bättre. eller?

Sladdlös är nog bäst, då kan du sätta den vart du vill..

Magnus skrev:
De flesta kör väl med sladdlös. Bara man inte glömmer att ladda den så är det ju klart smidigast.
Annars kan man montera en med sladd som startas varje gång man slår på tändningen, ingen risk att glömma att ladda :tummenupp

Alicia skrev:
Sugen på att köra tusen eller?

Ruggit sugen, fick sjukt blodad tand på anderstorp, körde typ 10 varv men det räckte gott å väl för att övertyga :yoparty

Se till å jobba aset av dig... ragga sponsor så det heter duga och sen säljer du kawan och köper dig en fet 1000 kubikare... och kör så att det ryker :)

Mrlind skrev:
Ruggit sugen, fick sjukt blodad tand på anderstorp, körde typ 10 varv men det räckte gott å väl för att övertyga :yoparty

sunkan skrev:
hmm vad kör A- förarna med? sladdlös?
Sladdlös känns lite bättre. eller?

Sladdlöst är väl bäst, fan o ha en sladd hängande efter sej på tävlingarna.. kan ju bli farligt! :kocko :hihi

Alicia skrev:
B-förare ska ha transponder själva tills nästa år,
Det är ju helt galet om nybörjare som kanske bara vill prova på och köra en tävling måste köpa en transponder. Det är väl rimligt att arrnagören tillhandahåller transponder för uthyrning till nybörjare.

Teddy skrev:
Det är ju helt galet om nybörjare som kanske bara vill prova på och köra en tävling måste köpa en transponder. Det är väl rimligt att arrnagören tillhandahåller transponder för uthyrning till nybörjare.

Instämmer!!! :tummenupp

LOTTAK skrev:
Vet att i år kunde a-förare som saknade transponder hyra för 500:-/tävling (dyrt i längden) :4skrika

För A-förare tycker jag det är OK ändå. Dom satsar ändå relativt seriöst, och jagar sponsorer och så. Men för en debutant som ska prova på roadracing, och köra sin första tävling, känns det mastigt att behöva lägga 2.750:- på en transponder.... Tycker jag...

Macke skrev:
För A-förare tycker jag det är OK ändå. Dom satsar ändå relativt seriöst, och jagar sponsorer och så. Men för en debutant som ska prova på roadracing, och köra sin första tävling, känns det mastigt att behöva lägga 2.750:- på en transponder.... Tycker jag...

Nä fy fan de e mycket penger för en liten skit sak..

sunkan skrev:
Nope det gällde bara A-förare den här säsongen.
...men jag menade ändringen till 2006. Stod det inte i denna tråd eller var det i Swedies rapport från Svemo-mötet?

EDIT: Så här skrev Alicia tidigare i tråden:

Alicia skrev:
B-förare ska ha transponder själva tills nästa år,
förutom 125:juniorerna och dom som kör sin första säsong

Macke skrev:
Kan tyckas vara dyrt......... men iom att alla måste köpa, så blir det ganska naturligt en begagnad marknad på transpondrar och du kan sälja din transponder när du lägger av med RR... så 2750:- kanske landar på en faktisk kostnad runt 7-800:-.
Kanske kan köpa en beggad redan i år av ngn superbike åkare som lägger av :tummenupp

Nu läste ni inte vad jag skrev..eller så kanske jag var för otydlig.
125 juniorerna och dom B-förare som kör sin första säsong behöver inte köpa transponder utan dom som kör sin andra, tredje eller vilken säsong som dom är inne på som b-förare måste köpa sig en transponder..
A-förare ska som sagt ha.

Teddy skrev:

Last edited:
Alicia skrev:
Nu läste ni inte vad jag skrev..
125 juniorerna och dom som kör sin första säsong behöver inte köpa transponder utan dom som kör sin andra, tredje eller vilken säsong som dom är inne på som b-förare måste köpa sig en transponder..
A-förare ska som sagt ha.

Det första man blir blind på är ju ögonen... :rolleyes:

Back