Spondon

Izax ram är ochså lite porig
frame.jpg

Last edited:
Gaaaahh

Iofs vill jag inte ha sugturbo, men, Me like !!

Bifogat

• spo.jpg
    spo.jpg
    111.8 KB · Visningar: 221
Last edited:
Ja måste nog vara störd eller något men ja tycker dessa hojjar som ni visat hittills i denna tråd varit bland dom fulaste ja nånsin sett...en polerad R1:a e ju fasiken så mkt snyggare än dess "odjur"
Men smaken e ju som baken...som tur e ...

janoshki-jonaz skrev:
Ja måste nog vara störd eller något men ja tycker dessa hojjar som ni visat hittills i denna tråd varit bland dom fulaste ja nånsin sett...en polerad R1:a e ju fasiken så mkt snyggare än dess "odjur"

Många av bilderna visar ju bara provisoriska monteringar av sving, gaffel och hjul på ramen och vissa är ju för att visa ramen så mycket som möjligt. Visst är smaken som baken men själv tycker jag att en polerad R1a-ram är bland det tråkigaste som finns. Spondon har jag haft våta drömmar om sen jag såg ett bildreportage i Performance Bikes för länge sen. En metallicblå streetfigher med turboladdad gsx-rmotor, duccebakdel, vita marchesinifälgar (tror jag) och så världens vackraste spondonram. Arrgh. Jag ska bli rik när jag blir stor.

Coola Ola skrev:
Många av bilderna visar ju bara provisoriska monteringar av sving, gaffel och hjul på ramen och vissa är ju för att visa ramen så mycket som möjligt. Visst är smaken som baken men själv tycker jag att en polerad R1a-ram är bland det tråkigaste som finns. Spondon har jag haft våta drömmar om sen jag såg ett bildreportage i Performance Bikes för länge sen. En metallicblå streetfigher med turboladdad gsx-rmotor, duccebakdel, vita marchesinifälgar (tror jag) och så världens vackraste spondonram. Arrgh. Jag ska bli rik när jag blir stor.

Jävligt fräcka men 50 papp :skrämd Finns ju en hel del fina grejor man kan köpa för det!

janoshki-jonaz skrev:

"gpz900r det e sporthoj!!"
Vi säger väl det då... ;)

ja menade mer så att det e hade jag aldrig laggt 50 papp på...

Biker78 skrev:
Izax ram är ochså lite porig
frame.jpg

Det där borde va barnförbjudet! Mycket läcker! *vill ha*

Är priserna lika astronomiska för en sådan ram?

Kan man få en ramskräddarsydd till en för samma pengar/mindre än för en spondon/moto martin/lyxigt rörramsmärke?

Vet en kille som skräddarsyr husaberg aluramar för 25 lök.

Bygger man en "striitfajjter" av något så vackert som en Spondonram förtjänar man stryk :fatta!

FreddaAbborre skrev:
Det där borde va barnförbjudet! Mycket läcker! *vill ha*

Är priserna lika astronomiska för en sådan ram?

Kan man få en ramskräddarsydd till en för samma pengar/mindre än för en spondon/moto martin/lyxigt rörramsmärke?

Vet en kille som skräddarsyr husaberg aluramar för 25 lök.

Enligt deras hemsida verkar dom inte va lika dyra, går o få för 32 000 o uppåt.

Finns rullande chassie till klassiska kawasaji z900-73 helt i alu, med usd gaffel och öhlinare, Marvic Penta fälgar, tror att den kostar 2800 sterling, ca 42000:-.

Goodstuff skrev:
Bygger man en "striitfajjter" av något så vackert som en Spondonram förtjänar man stryk :fatta!

Ska man bädda in den bakom sprayburkslackad glasfiberarmerad plast istället då menar du?

Tysken skrev:
Ska man bädda in den bakom sprayburkslackad glasfiberarmerad plast istället då menar du?

Du har rätt attityd och desseutom "Dodge" och hans gamla gixxer som avatar.. :yoparty

Han byggde ju en liknande om än lugnare åt frugan :)

Hela vitsen med en Spondon och liknande är att man inte vill ha en massa jävla kåpor..

Sedan hur en båge ska se ut är något man bedömmer efter smak och det är sådant som vissa har och vissa inte har..

Men det _GÅR_ att göra något estetiskt tilltalande och desseutom användbart av en gammal oljekyld gixxer eller CBR eller tom en GPZx :)

Man behöver bara yxa lös fläsket och behålla det som är användbart.. :)

Pick an attitude
Pick a sexy spondon frame
Pick a Ohlins fork
Pick a Ohlins rear shock
Pick a very sexy set of billet wide wheels (or spoked magnesium/alloy ones if that floats your boat)
Pick a hand beaten polished alloy fueltank cover
Pick a very sexy pair of Bates lights
Pick a big inline 4 from the manufacuter of your choise
Pick a very very VERY large turbo that sucks in massive amounts of air and small mammals in your engine
Pick a very large intercooler
Pick 6 pot brakes the size of the rims on your mates car
Pick all the bits and bob out of the catalogues your heart desires
Pick sticky tires that allows very inspired driving around your local roundabout or zig-zag road
Pick a fat crosserbar
Pick a very sexy set of billet controls..
Pick a gullible sod to do all your polishing for a pint...

Pick a bank to rob to pay for it all..

Still here? Why aren't you ordering yourself a new streetfighter? :kocko

Hmm.. satt och diktade lite.. :banana

faen....man skulle kunna svetsa :(

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti