Spolar Honda F2

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Tjenare. Försöker hjälpa en Oldie att hitta delar till en Honda F2. Han sökte ett par Cdi spolar/pulserspolar.....Heter det så ? Han hade väl hittat på nåt ställe som kosta 1000 kr st. Oldien är ju 83 bast ung och har ju såklart inte fett med pengar, men gillar att köra båge Någon som vet nåt ?.....

Honda F2.......mer beteckning? 600-900...årsmodell....?

/KentW

Vet ej hur exakt det måste vara. Men tror det va en 750. Fanns 750 ? Årsmod typ 80-. Vet ju själv inte ett dugg om gamla hondor. Ska fråga den gamle....

Vet ej hur exakt det måste vara. Men tror det va en 750. Fanns 750 ? Årsmod typ 80-. Vet ju själv inte ett dugg om gamla hondor. Ska fråga den gamle....
CB750 kom redan 69, och uppgraderades -78. Det är samma iaf till CB750 och CB900 78-84, men troligen så kan du ta tändspole från vilken radfyra som helst, det är ju samma ström in och samma gnista ut i alla hojar. Men kolla så att dom fysiska anslutningarna är lika först.

CB750 kom redan 69, och uppgraderades -78. Det är samma iaf till CB750 och CB900 78-84, men troligen så kan du ta tändspole från vilken radfyra som helst, det är ju samma ström in och samma gnista ut i alla hojar. Men kolla så att dom fysiska anslutningarna är lika först.
Jag trodde ju också det vart tändspolar han sökte, men tydligen menar han nåt annat ?. Han sa att han sökte Cdi spolar. Kan inte komma på några andra spolar än tändspolar.....

Spolar finns även i generatorsammanhang. Laddning asså:fyllisar

Såja, nu vet jag vad den Gamle menar. Spark Unit Connector heter det.$T2eC16RHJHYE9nzpdVDFBQ7sjffEBg~~60_3.JPG Kanske någon som har ett par liggandes ? Serial Nr MPS-200.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!