SPmax qualifier rr?

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
CBR1000rr -08
SPmax qualifier rr?

Är det någon som har erfarenhet av dessa på allm,väg och på bana?!
skulle gärna få några synpunkter på dessa däck.

dem sitter på min r6 08 för allmän väg o ja, jag tycker dem är bra dem upplever till mina krav på däck och greppet är bra så kör på dem :P

Bytade från Sportmax till Q rr som satt org från fabrik,och skillnaden var stor. Får upp tempen bra mycket tidigare med Q rr däcken blir bra klistriga, har hunnit med 100 mil sen bytet. Och r inte upplevt ett enda släpp hittils och då inklusive en bandag visst kan bero på att man kör som en kärring:D Bra feedback och är super nöjd so far. Kör på dom du kommer inte att ångra dig.

har bara bra att säga om Q rr däcken..kört tidigare med Pilot power/2ct och jag märker en jätteskillnad på fästet och hur lätt man får upp tempen på gatan..

Dock så e dom sliriga på vått väglag, där är Pilot bättre..
Men jag kan varmt rekomendera Q rr

Jag vet inte, men en snabb sökning på Qualifier + Fürstenhoff visar att det är världens bästa däck alla kategorier.

Vad är ditt problem? Få personer på detta forum vet så mycket om dessa däck som Fürsten. Ingen på detta forum har prövat ut Q RR så mycket som Fürsten gjort. Varför skulle inte hans åsikt vara att lita på?

Att han säljer dessa däck och på så vis är partisk är ju inget bra argument till att inte lita på honom, han säljer ju faktist andra märken också.

Det jag av personliga erfarenheter vet är att de Är bäst av sitt slag (dvs. DOT märkta däck) på bana. De är inte de vassaste i regn, men de är klart dugliga (här skiljer sig Fürstens och min åsikt).

För gata spelar det ingen roll vilket av däcken du väljer, planerar du däremot att köra mycket och fort i regn och inte har de kunskaper som krävs bör du dock leta efter någon annan modell, typ metzeler eller liknande.

Riktigt najs däck, det enda jag kan klaga på är livslängden som är ganska kass om man jämför med PP2ct.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back