DaPirate
Gudomlig sporthojare
Fått felkod C46 och efter att ha lyft upp tanken så ser jag att spjällmotorn verkar död, den reagerar inte när man sätter på tändningen vilket den ju alltid gör, tänkte att den kanske är död så för att kolla så kopplar jag på ström direkt till spjällmotorn och då fungerar den perfekt åt båda hållen, tänkte att spjällmotorn kanske inte får ström och mäter i kontakten till spjällmotorn och den skickar ut ström så fort man vrider om tändningen. Helskumt! Provade med en annan spjällmotorn som fungerar på min andra GSXR1000 och den fungerar inte heller, spjällmotorn som inte fungerade på hojen från början fungerar dock bra på min andra GSXR1000.
Sammanfattning: Båda spjällmotorerna fungerar på ena hojen men inte på den andra hojen.
Spjäll och vajrar ser ut att fungera bra, det kunde ju varit vajrar och/eller spjället som kärvar men då man lägger på ström direkt på spjällmotorn åt båda hållen så fungerar det, spjället öppnas och stängs beroende på åt vilka poler man ger spjällmotorn ström.
Så, varför fungerar det inte?? Måste vara något med strömmen trots allt, har läst verkstadshandboken men jag blir inte så väldigt mycket klokare. Tack för alla tips!!!
Sammanfattning: Båda spjällmotorerna fungerar på ena hojen men inte på den andra hojen.
Spjäll och vajrar ser ut att fungera bra, det kunde ju varit vajrar och/eller spjället som kärvar men då man lägger på ström direkt på spjällmotorn åt båda hållen så fungerar det, spjället öppnas och stängs beroende på åt vilka poler man ger spjällmotorn ström.
Så, varför fungerar det inte?? Måste vara något med strömmen trots allt, har läst verkstadshandboken men jag blir inte så väldigt mycket klokare. Tack för alla tips!!!