Spinnin Wheel MC skrot - Jag saknar dig

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Är det någon mer än jag som sörjer att MC skroten flyttat från Stockholm. När jag hade lite tid över brukade jag åka dit & rota bland delarna. Det rådde ett viss kaos & grejorna låg lite hur som helst, men förra ägaren hade sten koll på varje del. Även om hans fokus låg på veteran, glidare & cross hojar, så fanns mycket delar till nyare sporthojar.

Tydligen är firman såld & har flyttat till Kolsva i Västmanland, var det nu ligger & jobbar nu mest som ett postorderföretag. Men för mig är det inte samma sak som att se, känna & plocka isär prylarna, finns det två identiska delar välja den fräschaste innan jag påbörjar prutandet.

Med saknad :(

Kanske bara jag som var ung och kass på att pruta men jag tyckte dom var vansinnigt dyra för det mesta.
Dom ville ha 3ggr nypriset för en kick till min dåvarande RD350. När jag påpekade nypriset så sa han: Men om du beställer en ny får du kanske vänta flera veckor, den här får du med dig på en gång.

Kanske bara jag som var ung och kass på att pruta men jag tyckte dom var vansinnigt dyra för det mesta.
Dom ville ha 3ggr nypriset för en kick till min dåvarande RD350. När jag påpekade nypriset så sa han: Men om du beställer en ny får du kanske vänta flera veckor, den här får du med dig på en gång.

Du har rätt i att man fick vara rätt tuff i prutandet & att han kanske tog en rövare ibland. Men det du beskriver är ju ren oförskämt att begära mer än ny pris. Jag hoppas verkligen inte att du betalade överpriset. Jag lyckades nöta ned honom så tillslut var det nära att jag fick grejorna gratis bara jag gick, men det var med glimten i ögat; då jag blev en stammis & vi kunde garva åt den senaste holmgången nästa gång jag var där.

Köping, Hallstahammar. Är väl en angenäm utflykt?

Den mannen prutar ju nåt kopiöst och borde då vara mottaglig för detsamma. Ingår s a s i spelet.

Trevlig, något okonventionell figur det där. Hans samling projekt och rariteter är fascinerande. Dessvärre är det individer likt honom som gör det omöjligt att få tag på något gammalt Nico Bakker, Harris eller liknande projekt. De dammsuger ju riket! Samtidigt blir de ju tillvaratagna.

Var inte så bekväm!

Inte såld. Dom flyttade eftersom hyran blev för hög och dom inte fick köpa loss stället.

Jag köpte XJ600an som fick skjuta till motor till mitt bygge alldeles innan dom ryckte upp bopålarna.

harom flyttat? Va där ngn gång i slutet av förra säsongen senast, men slutade åka dit pga rena ockerpriser, började beställa från ebay ist vilket blev mkt biligare inkl frakt än att handla av han där.

Du har rätt i att man fick vara rätt tuff i prutandet & att han kanske tog en rövare ibland. Men det du beskriver är ju ren oförskämt att begära mer än ny pris. Jag hoppas verkligen inte att du betalade överpriset.

Nej, jag talade om att ifall han så gärna ville ha den kvar så fick det vara. Gick aldrig tillbaka dit efter det. Det var minst 10 år sedan.

Last edited:
när flyttade dom? va ju inte så länge sen ja va där, måste vart en massa vändor me lastbil för å få med all skit han hade..

Ingen saknad alls, var där för ca 2 år sedan och sämre kundservice har jag aldrig fått av honom som stod i kassan.

Synd att skiten inte gick i KK.

Ingen saknad alls, var där för ca 2 år sedan och sämre kundservice har jag aldrig fått av honom som stod i kassan.

Synd att skiten inte gick i KK.

Den gamle mannen som ägde skroten förr uppfattade jag spontant som girighet personifierad, av hans uppförande och prislista. Killen som haft skroten de senaste åren tycker jag är en skön snubbe.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!