Spindelbiten!?

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
En märklig grej hände mig i lördags.
Var på en svensexa i helgen och som brukligt körde vi lite paintball. Innan vi började så slog jag en drill i skogskanten och en stund senare när jag stod och snackade med de övriga gänget kände jag en brännande känsla i ryggen.

Jag trodde först det var en broms som bet mig (genom tröjan?!) och tänkte inte mer på det. Efter en stund brände det till igen och jag började bli lite fundersam eftersom jag inte såg några flygfän i luften.

Kunde ju inte göra så mycket åt det, men sen kände jag att det var nåt innanför byxorna på vänster lår. Jag kände lite och sedan försvan det så jag skakade lite på benet och en spindel föll ut genom byxorna.

Tog ju ingen bild på den men googlade lite och hittade denna som passar bäst in. Den hade en knallgul kropp, var kanske 1,5-2 cm lång och hade bruna ben och huvud.

Jag trodde inte man kunde bli biten av spindlar i Sverige, men uppenbarligen har jag fel. Någon som vet vad det kan vara för sort? Jag har två bett på ryggen som kliar lite som bromsbett, men det går förhoppningsvis över snart.

Bifogat

• spindel092.jpg
    spindel092.jpg
    19 KB · Visningar: 1,015
klart svenska spindlar kan bita, sj har jag blivit biten av en liiite jävel engång.

du behöver ej oroa dig, om du nu inte har dåligt hjärta osv..

Stalltips:
Fånga alltid, om möjligt, det som bet. Skulle det visa sig ha varit något farligt så är det väldigt bra att kunna visa upp eländet sedan.

Stalltips:
Fånga alltid, om möjligt, det som bet. Skulle det visa sig ha varit något farligt så är det väldigt bra att kunna visa upp eländet sedan.

Alltid lätt att vara efterklok. Kunde väl i alla fall tagit en bild på eländet men var så inställd på att springa ut på banan och skjuta en rosa gris.

Är inte speciellt orolig för bettet, det var ju nu 2 dagar sen och det är inte värre än ett bromsbett. Har aldrig varit speciellt överkänslig för sånna bett annars heller. Men det kan ju bli spännande, man vet aldrig :brinnerup

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back