Bild Spikdäcken monterade och klara. Nu blir det åka av.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Northbike fixade däck åt mig så att jag slipper vänta till våren med att köra hoj.

Nu blir det åka av i vinter!!!

Isdäck2014.JPG

Antar att du precis lagt på dem och inte testat än? Vad kostade däcken?

Däcken är inte mina utan Northbike har fixat så att jag får provköra dem. De monterades klart igår och naturligtvis så kunde jag inte hålla mig utan var bara tvungen att göra första körningen redan idag på banor upplogade på fälten här i närheten.
Så jävla fränt!!! Hårdrock på riktigt med andra ord. Hojkörning 19:e Januari i Norrland :yoparty

Jeanette på www.nettefoto.se var naturligtvis på plats och hon tog ca 100st bilder från dagens vinterkörning. Bilder kommer som vanligt först ut i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben www.n-trade.se/racing så håll utkik.

Last edited:
Hur var greppet, tänkte mest på att skruven ser ut att ha max 45-50graders vinkel, = inte jätte spetsiga som mina eller mangeH´s

Hur var greppet, tänkte mest på att skruven ser ut att ha max 45-50graders vinkel, = inte jätte spetsiga som mina eller mangeH´s
Tyckte greppet varierade rätt mycket beroende på hur underlaget skiftade. Sedan var det naturligtvis ostadigare än att köra med racingslicks på asfaltbana :) Slipningsvinkeln är nog ca 45grader. Sedan kanske man även kan laborera med placeringen och antalet skruv för att få det mer optimalt.

Fasiken va kul Kenneth! Tyckte jag kände igen hojen från Kinnekulle :)

Fullt spätt ba!

/ Henrik

Fasiken va kul Kenneth! Tyckte jag kände igen hojen från Kinnekulle :)

Fullt spätt ba!

/ Henrik

Va kul att höra av dig Henrik å roligt att du gillar de nya sulorna. Hoppas att läget är på topp och att vi ses igen på Kinnekulle eller nån annan bana till sommaren. Med vänlig hälsning / Kenneth

Nu finns det lite bilder utlagda från vinterkörningen igår. Ni hittar dem givetvis i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben www.n-trade.se/racing Mycket nöje !

Bifogat

• N-TRADE RACING vintertränar.jpg
    N-TRADE RACING vintertränar.jpg
    237.3 KB · Visningar: 272
Nice, tack för du delar med dig
Naturligtvis delar man med sig :tummenupp Däcken har slang och jag körde med 2,7 i däcktryck för att de skulle tryckas ut riktigt. Men jag tror det skulle vara mer optimalt att köra på isbana. Steg2 blir nu att leta rätt på en sån och testköra. Nu körde jag på plogad bana på typ åker och skogsbilväg. Inte helt optimalt.

Har varit ute och kört igen, men-10 grader är kallt.

Bifogat

• WinterTraining.jpg
    WinterTraining.jpg
    84.6 KB · Visningar: 181
Typiskt att när man fått låna riktiga "vinterdäck" så är det den sämsta vintern på 100år :huvet
Men det har blivit kört en hel del ändå :tummenupp

Som kalendern ser ut just nu så blir det inte så. Sen är jag mer av en "kurvkille" å inte så mycket för att bara köra fort rakt fram.

Vilken tur att det är tävling både på teknikbana och rakt fram då.... Jag kommer köra där med två olika gsxr 1000. En kåphoj med högfartsdäck och en streetfighter med grovmönstrade och dubbade endurodäck till teknikbanan.

Vilken tur att det är tävling både på teknikbana och rakt fram då.... Jag kommer köra där med två olika gsxr 1000. En kåphoj med högfartsdäck och en streetfighter med grovmönstrade och dubbade endurodäck till teknikbanan.
Fränt med teknikbana :tummenupp Är det något som tål att kallas bana man kör på eller är det en liten knixbana på 30meter där man kör runt lite koner?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT