Spik i däcket

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Fick uppleva hur det känns att köra i 85-90km/h utan luft i backdäcket idag :näsblod

Tur att en snubbe körde upp brevid mig i vit skåpbil/hantverkarbil och tutade + försökte gestikulera att jag hade feting-punka. Han som gjorde det ska årets jävla supertack! Hade precis kommit upp på motorvägen och började känna i påfarten att något är helt fel men amatör som man är kopplade jag inte direkt till att man hade punka.. :brinnerup

Nu till min fråga, hittade en ganska liten sketen spik som satt sig mitt i däcket kanske 2mm tjock som antagligen gått in ganska djupt. Behöver man laga däcket tror ni när man kör med slang? Eller räcker det kanske med ny slang? Är total-rutten på det här med däck-meck.

Corden blir inte skadad av en spik så det är bara att byta slangen :tummenupp

Jag har också kört utan luft i däcket, det är inte alltid lätt att känna det, tills det man kör över en ojämnhet eller om man kör lite mera aktivt.

Härlig vad är det för adress och ska jag ringa in kanske om ni är lite upptagna eller nått?

Däckshopen i Haninge fixar en seriös lagning av ditt problem om däcket är i någorlunda skick samt att det rör sig om bakdäcket!!:tummenupp

Japp, det stämmer! Ni har hjälpt mig 2 ggr denna sommar.
Tro inte fan jag hade en skruv i bildäcket förra veckan,
men den fixade jag här i Nacka.

/M

Jag fick punka en gång med min gixxer. Men jag märkte det inte. Eller jo, jag fattade ju att nåt va fel när jag inte kom över 210km/h på motorvägen. Tur att man inte skulle så långt den gången, för det hade kunnat gå på röven minsann.

Fort bakhjulet släpper är jag rädd att det är punka, så då slänger man hastiga blickar ner på hjulet i en kvart innan jag inser "aha de va bara en släpp" :hihi

Är sportbike lite lullig eller? 10 spam av 20 inlägg. nåja man ska väl inte klaga på bossen....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph