Spik i bakdäcket

Vad gör ni om ni får en spik i fram eller backdäcket

• Antal röstningar
    0
heggeli skrev:
Rykte nr.1
Jag har hört att det finns olika metoder att plugga däck och att en metoden går ut på att man borrar ett kraftigt koniskt hål från insidan på däcket och det gör att pluggen inte kan lossna.

Centrifugalkraften pressar ju pluggen utåt mer och mer ju fortare man kör. Och det där borde ju på så sätt funka..

Jag tror inte på sabotage i vare sig det här eller skruv fallet. Jag har sett långa spik i märkliga vinklar och skruvar som jag har fått skruva ut ur däcken utan att för en sekund tro på något annan än otur.

Chrille

Jag vet att det var sabotage efterson jag bara en vecka tidigare hade blivit hotad med just en skruv i däcket. Men det är överspelat och glömt. dessutom borde jag inte skrivit det eftersom skruven inte var poängen utan pluggen.

frish

heggeli skrev:
Rykte nr.1
Rykte nr.2
Det går inte att plugga däck som har behandlats med punkaspray.

Slakta gärna ryktena, men inte mej. :tungan

Angående rykte 2. Det stämmer inte. Jag har fått bildäck som varit provisoriskt lagad med punkaspray pluggad inifrån.
Däckgubben var inte glad men det gick att fixa.

Bikacapa skrev:
Angående rykte 2. Det stämmer inte. Jag har fått bildäck som varit provisoriskt lagad med punkaspray pluggad inifrån.
Däckgubben var inte glad men det gick att fixa.
Precis, det går, men det är en JÄVLA sörja runtom inne i däcket och på fälgen...

däck krängare hatar punkaspray! det är ett faktum! alltid dubbelt så mycket jobb att byta däck som är klistrade innifrån! :3freak

Gör som du vill men jag hade pluggat det med en "Högfartsbot"
Körde på en spik med ett 4 mil gammalt däck o pluggade de med en högfartsbot inifrån. Se bara till att de blir vulkat ordentligt.
Men som sagt du gör som du vill. Vill du inte köra med däcket så ta med de på någon mcträff o bränn upp skiten :yoparty

Back