Spik i bakdäcket inför semestern...

andersbrink skrev:
Någon som vet var man kan hitta lagar och regler om däcksreparationer?

Klart det är tillåtet.
Det är även tillåtet att köra med en spik i däcket och fylla på luft ibland om man tycker det är kul.

Det finns lite olika pluggar jag har varit met om två varianeter.

1. Som en kon, man kör upp hålet med en typ rasp så det blir större och pressar i denna kod från insidan. Detta tycker jag är en kass variant eftersom hålet görs större.

2. "Lappar" man sätter på insidan (nästan om cykellappar) med en pigg på, piggen dras ut genom hålet. Dessa funkar kanon och tror det är michelin som kränger dem.

/fredde

fart freak skrev:
Länken funkar fortfarande inte för mig. Misstänker att du bara ser den pga att det ligger lagrad i dit cache-minne på din dator. Jag misstänker att servern ligger nere. Provade även att klicka på annonsen på SH...

Då sitter du på en knasig lina för hos mig funkar det. Fast det kan ju vara dålig uppkoppling för jag sitter bara ett par kvarter ifrån Comi iofs.

Victor skrev:
Då sitter du på en knasig lina för hos mig funkar det. Fast det kan ju vara dålig uppkoppling för jag sitter bara ett par kvarter ifrån Comi iofs.

Den funkar för mig också, och då sitter jag ca. 85 mil från Comi... :)

Kan bara rekommendera Comi. Var där idag, fixade mitt däck direkt (tillochmed tvättade av hojen och sprejade kedjan för mig). Klockren service med andra ord. :tummenupp
Ett tips: om du bor i sthlms området, ha derras tel nr med i plånboken, om du får punka så åker dem ut och fixar på plats.

Comi har pluggat mitt däck med.
Kan rekommendera hans service.
Detta var 3-4 veckor sen, och jag har testat hög fart efter det några ggr. :rolleyes:

/Daddy

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back