Spik Däck!!

Generellt sett blir det mycket enklare att sätta på crosshjul, då finns färdiga vinterdäck ätt köpa med olika dubb. Med 17 tums ekerhjul skulle det kunna gå att dubba själv med endurodubb, frågan är väl bara om man får dem att sitta kvar, genomgående dubb blir däremot svårt om det inte är slanglöst.

Var och hur ska du åka då? Det går nog inte att dubba ett 17 tums landsvägs däck med finndubb. Däcken är för mjuka och det är för lite slitbana för att få i dubben.
Jag tänker testa att dubba ett par slicks till stora hojen.
Slicks har starkaste stommen har jag hört. Isracing dubb tror jag inte på dom blir för stora och tunga. Ett gäng m8 bultar med feta brickor bör funka, för motard kanske m6?.
Vet ej om det funkar. Men om man bränner hål så förstörs inte corden och om man annvänder en slang och nån form av kappa innanför däcket. Och ger fan i att gasa allt för mycket, max ca 200 km/h(kanske). Nån som har testat?

Fick ett Bra tips !!
Vanliga 17 tum däck sedan dubar du med vnlig skoterdubb och lägger brand slang mellan däck o slang skulle tydligen funka jävligt bra. Dom gorde lika dant När dom testa hojar i östersund föra vintern men Bike.se

Finns crossdäck 17" . Dubba dom.

Ska du ha spikdäck eller dubbdäck?? :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey