Spermadonator får betala underhåll. Sjukt!!

Nienna skrev:
Vart är världen på väg?? För att få ett körkort måste du genom gå test efter annat för att bevisa dej duglig för att vistas i trafiken tillsammans med dina medmänniskor... För att få ett jobb måste du ha utbildning, helst ett friskintyg och gärna arbetslivserfarenhet... För att kunna ta ett lån på banken måste du ha fast inkomst, vara fri från betalningsanmärkningar och ha ett fläckfritt förflutet..oxå det för att bevisa dej duglig nog... För att skaffa barn får man tydligen vara vilket j*vla pucko som helst! :va :mad:
Har haft samma tankar och ide´er jag med men blivit avfärdad som ett pucko när jag sagt nåt om det.
Tycker inte det alls är konstigt att man ska behöva skaffa tillstånd för att skaffa barn.
Är man Knarkare, tungt kriminell, på nåt annat sätt olämplig så ska man inte ha barn! Pungt! Ska man inte kunna adoptera så ska man inte heller kunna skaffa barn!

sEiKo skrev:
Har haft samma tankar och ide´er jag med men blivit avfärdad som ett pucko när jag sagt nåt om det.
Tycker inte det alls är konstigt att man ska behöva skaffa tillstånd för att skaffa barn.
Är man Knarkare, tungt kriminell, på nåt annat sätt olämplig så ska man inte ha barn! Pungt! Ska man inte kunna adoptera så ska man inte heller kunna skaffa barn!

Jag tror den enkla förklaringen är att det är en mänsklig rättighet att få skaffa egna biologiska barn. Det är inte en mänsklig rättighet att få låna 1 triljard, få toppjobbet eller få köra Frarari.

Zee skrev:
Jag tror den enkla förklaringen är att det är en mänsklig rättighet att få skaffa egna biologiska barn. Det är inte en mänsklig rättighet att få låna 1 triljard, få toppjobbet eller få köra Frarari.

Så sant...en mänsklig rättighet.....men jag kan ändå inte låta bli att undra om alla verkligen borde ha den rättigheten... Dock, att realistiskt tänka sej någon form av "körkort" för att få skaffa barn är nog svårt, det skulle bli oerhört svårt att genomföra och vem skulle sättas att bestämma om vem som är lämplig och inte?

Nienna skrev:
Så sant...en mänsklig rättighet.....men jag kan ändå inte låta bli att undra om alla verkligen borde ha den rättigheten... Dock, att realistiskt tänka sej någon form av "körkort" för att få skaffa barn är nog svårt, det skulle bli oerhört svårt att genomföra och vem skulle sättas att bestämma om vem som är lämplig och inte?

Det räcker med att fastslå att det politiskt aldrig skulle komma på tal ens. Forgedd aboud it.

No_bike...Yet! skrev:
Right on! det borde vara "körkort" på att skaffa barn..."Ledsen damen, du missade "uppkörningen" å kommer få lämna ifrån dig ett par organ vid utgången"... :D

:hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...