Spelnördar, se hit - MMO sökes...

Det finns bara ett som är bra på pvp och pve-Dark age of camelot det är det som dom flesta andra vill vara som men inte lyckas.
Många som lämnat det spelet kommer tillbaka för att det finns inget som liknar det.

Tjo!

Lirade EVE Online en kort tid 2003 och installerade detta på nytt igår. Jag kommer knappt ihåg ett smack och behöver lite tips.

Vad för skepp ska jag ha i början, vill kunna båda fightas samt mine:a? Vilken ore ska jag köra på? Vet att förr körde jag efter omber men när jag frågade i chatten igår sa folk att man ska köra efter veldspar? Är det bara för att man är noob nu och ska hålla sig i safe areas? Tips mottages tacksamt, om allt möjligt, kommer inte ihåg så mycket och jag har inga creds alls, så jag får lära om på nytt.
Tjohej!

Med en cruiser kommer du ganska långt till en början men det är klart att du behöver ett battleship. Pengar tjänar du ihop snabbare än du får skills så egentligen är inte pengar något problem så länge du nöjer dig med tech 2 moduler och tech 1 skepp.

Med 50 000 simultana players har behovet av tritanium stigit så pass att det faktiskt är mest lönsamt att minea ur ett (no)risk vs reward hänseende men i mina ögon är det tråkigt med gruvdrift. I andra änden av skalan är nog crokite eller arkonor mer lönsamt men då stiger risken också och som "noob" är det bättre att leta veldspar än omber. I mina ögon är gruvdrift lite tråkigt men det är bara att testa vidare med missions, production eller pvp (eller allt i en salig blandning) tills du hittar det som passar dig.

När du bekantat dig lite med världen är det bara att hoppa på vilket medelstort corp som helst så får du nog kul. Se till att dom rör sig i 0.0 bara så du får ut så mycket som möjligt av EVE.

Kontrollera först om dom tycker Goonswarm är Ok, om så är fallet leta vidare :)

Last edited:
Tjohej!

Med en cruiser kommer du ganska långt till en början men det är klart att du behöver ett battleship. Pengar tjänar du ihop snabbare än du får skills så egentligen är inte pengar något problem så länge du nöjer dig med tech 2 moduler och tech 1 skepp.

Med 50 000 simultana players har behovet av tritanium stigit så pass att det faktiskt är mest lönsamt att minea ur ett (no)risk vs reward hänseende men i mina ögon är det tråkigt med gruvdrift. I andra änden av skalan är nog crokite eller arkonor mer lönsamt men då stiger risken också och som "noob" är det bättre att leta veldspar än omber. I mina ögon är gruvdrift lite tråkigt men det är bara att testa vidare med missions, production eller pvp (eller allt i en salig blandning) tills du hittar det som passar dig.

När du bekantat dig lite med världen är det bara att hoppa på vilket medelstort corp som helst så får du nog kul. Se till att dom rör sig i 0.0 bara så du får ut så mycket som möjligt av EVE.

Kontrollera först om dom tycker Goonswarm är Ok, om så är fallet leta vidare :)

Tjo!

Har du nick Falconetta? :)

Jag har kört lite gruvdrift till och från och med T-rex inrådan så körde jag lite missions igår och idag. Nu, för fem minuter sedan, så sket det sig dock. Var inne på mission 5/5 från en agent och hade sista skeppet kvar av 5 att knäppa då jag själv åker dit med väldigt liten marginal, så där rök min surt förvärvade Vexor, R.I.P. :( Visst, var försäkrad men bara till halva värdet.

Så, behöver nu tips. Har cirka 3.6 mille. Vad ska jag köpa och hur ska jag utrusta?

Vad är goonswarm?

Tjo!

Har du nick Falconetta? :)

Jag har kört lite gruvdrift till och från och med T-rex inrådan så körde jag lite missions igår och idag. Nu, för fem minuter sedan, så sket det sig dock. Var inne på mission 5/5 från en agent och hade sista skeppet kvar av 5 att knäppa då jag själv åker dit med väldigt liten marginal, så där rök min surt förvärvade Vexor, R.I.P. :( Visst, var försäkrad men bara till halva värdet.

Så, behöver nu tips. Har cirka 3.6 mille. Vad ska jag köpa och hur ska jag utrusta?

Vad är goonswarm?

Med en Vexor kan du nog köra nano-tank men det beror lite på vilket motstånd du möter. Om begreppet är obekant så handlar det om att ha lowslots med nanofiber och overdrive injectors (ingen armor repairer alls) och den bästa afterburner du kan hitta så att du åker snabbare än ditt motstånd och skicka drones på npc's.

Du kan i princip ejecta 1 ammo när du kommer in och ta Orbit at 40 och skicka dina drones efter allt som närmar sig. Eventuellt kan du ladda upp med 150mm railguns (japp, small) för att ha close range protection. Blir det för många som närmar sig är det bara åka bortåt tills problemet är löst :)

Jag har varit ganska borta på sistone så det är möjligt att denna taktik är gammal men väl värd att prova.

Det finns väldigt informativa trådar på eve-forumet annars under ships & equipment tror jag den heter. Finns en sticky med länkar till trådar för nästan alla skepp, kolla där.

Goonswarm är en infantil allians grundad av det tillika infantila corpet GoonFleet.

Last edited:
Satan! Jag tror jag börjar fastna för Eve igen. Det är helt och hållet SSB:s och t-rex fel! Ni har dragit ner mig i träsket! IGEN! :mad: :huvet

...sabla server downtime, en hel timma, vad ska man göra nu? Nu måste man ju äta eller göra något annat IRL... :rolleyes:

Har aldrig fastnat för sådana spel.

Vad är det ni fastnar på?

När jag var i början på spelandet så tyckte jag Red Alert / Command & Conquer var ballt... det är väl det enda strategiska spel jag verkligen velat klara.

Nu för tiden så så fort jag ens startar dessa spel så kräks jag för att det för lång tid o det är för turn based o saker går för fort tills man är mörschad av cpu.

Gillade även fiska en gång i tiden, men ack ... alldeles för stressad för sådant. SH kanske krascher eller någon behöver bannas... puh ..

Det roliga med mmospel som t.ex wow är den sociala biten och att samarbetet som krävs för att ta ner nya bossar. Liksom 25-40 pers som verkligen måste samarbeta, kommunicera och göra exakt det som just de ska göra. Wow har ju tyvärr blivit lite för lätt nu däremot. :( En av anledningarna till att jag slutat spela.

Det roliga med mmospel som t.ex wow är den sociala biten och att samarbetet som krävs för att ta ner nya bossar. Liksom 25-40 pers som verkligen måste samarbeta, kommunicera och göra exakt det som just de ska göra. Wow har ju tyvärr blivit lite för lätt nu däremot. :( En av anledningarna till att jag slutat spela.

Heroic Ulduar lätt? Knappast. :rolleyes:

Heroic Ulduar lätt? Knappast. :rolleyes:
Ulduar HC är svårt jämfört med naxx men väldigt lätt om vi jämför med alla gamla instanser. Fram till crazy cat lady så var det max tre försök på en boss innan down. Störtlöjligt. Bwl, aq40, naxx på lvl60, onyxia, gruul, magtheridon, ssc, tempest keep, mh och bt var allihop svårare.

Visst finns det hardmodes också men jag gillar det inte. Gör hardmodes från början så man måste nöta lite för att få ner en boss.

Håller med om att wow blev för lätt, slutade spela när senaste expen kom men startade igång det igen. Tröttnade ganska snabbt dock och med tanke på att man har barn nu med så finns inte tiden ivf. Har en lvl 75 Rogue med dubbla glaives om någon vill köpa.:tuttar

Tog semester idag, har lirat EVE hela da'n. :D

Haha, det här ÄR illa! :D

Nåja, tycker man att det är skoj och det inte skadar mer än sig själv så är det väl ett ganska harmlöst tidsfördriv. Men detta gör mig bara mer säker på att mina ungar aldrig kommer få pilla på ett tv/datorspel...

www.entropiaforum.com
www.entropiauniverse.com

det spelet/universumet har allt man någonsin kan behöva i spelvärlden.

lycka till och hör av dig om du/ni behöver hjälp mentor stöd.

Har inte hunnit kika länken än, är det lite som Second Life? (Har inte förkovrat mig i något av dessa spel, har bara hört talas om dem tidigare.)

Flexade 2.5h igår för att åka hem och, ja, just det... :rodnar

Har inte hunnit kika länken än, är det lite som Second Life? (Har inte förkovrat mig i något av dessa spel, har bara hört talas om dem tidigare.)

Flexade 2.5h igår för att åka hem och, ja, just det... :rodnar

det har allt som secondlife har + action...

du kan köpa stora vapen och döda stora monster/djur/varelser och du kan på många ställen även döda med/motspelare.

men det gäller att ha råd att börja spela. det är ett spel med "real cash economy" det betyder att allt har ett värde och kostar. du kan köpa och sälja för att tjäna pengar mm. läs noga och var beredd att investera lite deg om du skall börja annars kommer du bara sluta och missa hur kul det kan bli.

börja inte spela/skut innan du har en mentor.

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!