Spelfråga

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Söker ett WW2-spel (dator)

Vet att det fanns (kanske finns det nyare) strategispel där man skall placera ut tanks, artilleri etc för att försvara en stad, ett brofäste, strand etc.

Är inte intresserad av FPS-spel där man sitter i sin stridsvagn, utan jag vill ha en "karta" där jag kan styra vad som händer.

Nån som kan tipsa om såna här lir?

Vet inte om Commandos är detsamma som Tiberian Sun. Vilket jag provade på för sisådär 11 år sen... Men där har du annars ett spel som kanske underhåller dig i några minuter.

Tiberian Sun är ju skräp jämfört med Red Alert och Command and Conquer.
Inte ens nästan samma upplägg som Commandos.

Edit: Swat 2 är ju mer likt Commandos isf. Sjukt kul spel när det begav sig.
Edit2: Går man riktigt långt tillbaka har vi ju Z. Men tvivlar på att det är så kul idag :hihi

Last edited:
Vet inte om Commandos är detsamma som Tiberian Sun. Vilket jag provade på för sisådär 11 år sen... Men där har du annars ett spel som kanske underhåller dig i några minuter.

Tiberian sun, Red alert och Dune är fina grejjer :yoparty

Tiberian Sun är ju skräp jämfört med Red Alert och Command and Conquer.
Inte ens nästan samma upplägg som Commandos.

Edit: Swat 2 är ju mer likt Commandos isf. Sjukt kul spel när det begav sig.
Edit2: Går man riktigt långt tillbaka har vi ju Z. Men tvivlar på att det är så kul idag :hihi

Men ursäkta då!

Varför jag kommer ihåg TS är för att min dåvarande killes kompisar ville att jag skulle nätverka med dom med just de spelet, frågade vad det gick ut på och mosade dom på 5 minuter... Sen vart jag uttråkad :tungan

close combat är det bästa spel som gjorts på 15 år. har hört att det kommit en close combat 2 och 3 men har svårt att se att det skulle kunna vara bättre.

Company Of Heroes var ganska roligt. Var även roligt att spela med polarna på LAN. Ja iallafall de som ville vara med.

Tiberian sun, Red alert och Dune är fina grejjer :yoparty
Kommer ihåg när man lirade det första Dune som kom. Fan vad grymt det var, lite smått störande när man bara kunde markera en gubbe i taget och hade en arme på 20gubbar att flytta omkring :P

Något som kanske kan passa om du kan acceptera rymdenheter och robotar?

[YOUTUBE-ID]cHothxZQoWo[/YOUTUBE-ID]

Supreme Commander verkar skoj, ska prova både ettan & tvåan tänkte jag. Har just spelat igenom Starcraft II, ett riktigt grymt spel. I genren kan jag med rekommendera Company of Heroes. Ett lite äldre men riktigt skoj spel är ju "Heroes of might and magic", speciellt trean, den är en favorit!

Kommer ihåg när man lirade det första Dune som kom. Fan vad grymt det var, lite smått störande när man bara kunde markera en gubbe i taget och hade en arme på 20gubbar att flytta omkring :P

Det "första" Dune var väl det som följde filmen? Dvs man skulle åka omkring i olika fremen-stammar, hitta saker osv. Fast lite osäker, det kan nog ha varit på amiga-tiden...:D

Back