Spelet GP500

HittiS

Ej Medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Skepp å hoj!
G'day gents!

Det är ju fan också! Här har jag suttit och spelat Superbike 2001 (och även i viss mån bilsimulatorn Live for Speed) i flera år i brist på annat bättre/online MOTORCYKELSPEL, och sen igår av en händelse så fick jag reda på GP500. Bara av det faktumet att man kan rejsa online mot andra fick mig att bli frälst, och då har jag ännu inte ens provat liret.

Så vad göra? Google is your friend.

Hittar gp500store.co.uk som verkar vara någon sorts "hem" hemsida/community för liret. Reggar mig så klart, men får inget aktiveringsmail tillbaka. Reggar mig igen fast denna gången med en annan mail, händer samma sak igen. Nehepp, kul community när man inte ens kommer in!

Tillbaks till Google och in på wikipedia och pluggar på lite om GP500. Visst, liret är från 1999 och skapat av Kevin Burfitt och släppt av Infogrames och allt det där. Jättebra!

In på youtuben och söker lite. Hittar så klart filmer från olika race. JAG VILL OCKSÅ VARA MED!! Kollar kommentarerna där för att försöka nosa reda på något. Inget napp!

Nästa steg då. In på den där sjörövarsidan (ni vet) och kollar om det blir någon träff på GP500 .. och se det blev det, om dock en väldigt liten träff. Jippiii. Ett par timmar senare så installeras det och grejas. Startar och får så klart ett meddelande att "spelet kan inte startas och vill du söka online efter en lösning på problemet" Arrgggghhhhh!!!

Nej jag hittar inte Sporthoj's DC hubb. Nej jag är inte medlem där. Datorn har alla krav som krävs. Windows Vista.

Tillbaks till Google men hittar inte så mycket mer.

Nu till min fråga: Existerar det överhuvudtaget någon GP500 aktivitet. Det känns väldigt mycket "inte så mycket information precis" om det hela. Är det fortfarande aktuellt eller håller jag på och gräver i ett tomt hål, eller det kanske är så att det är jag som är ungefär 9 år för sent ute (som vanligt mao). När man äntligen hittar henne man vill gifta sig med.. närå då ska det vara 120 olika hänglås, locket på och huvudvärk. Snälla någon, ledsaga mig rätt i denna underbara "jag vill också vara med" önskan. Belöning utlovas till den som kan knuffa mig ut på banan.

Med vänliga hälsningar..

Jag antar att det följde med nån mapp med crack osv. när du tankade ner spelet. Har du applicerat dessa korrekt?

Hur gick du tillväga för att låsa upp spelet? :)

Eftersom jag "köpte" det i ISO-form så mountade jag det först med min PowerISO och installerade sedan fullversionen på burken. Ingen mapp med något crack i (eller liknande) så långt ögat når.

När jag sen försöker att starta liret så blir det bara:

Microprose GP500 har slutat att fungera
Du kan söka online efter lösning på problemet
Sök..
Stäng..

Hmm, Vista & gamla spel.....
Prova först att gå in på gamecopyworld - sök på GP500 - ta hem en nocd crack - byt ut den mot din orginal *.exe fil.
Nu vet jag inte hur det funkar på Vista, men på XP kan man högerklicka och välja "Egenskaper" - "Kompatibilitet" - där väljer du "kör det här programmet som i Windows 95/98"
Lycka till:tummenupp

Kör det i kompatibilitetsläge för Windows Xp så bör det fungera. Gamla spel kan ibland kräva det om man kör under Vista.

Tack för tipsen gubbar, men nocd crack och olika kompatibilitetslägen verkar ändå inte hjälpa.

Nu har jag istället avinstallerat den versionen som jag "handlade" på sjörövarsidan. Det gäller att inte hänga läpp, utan istället att leta nya vägar. In på DC och söka igenom varenda jäkla hubb är det som gäller nu. Jag ska ha liret om det så är det sista jag gör!

Men vad som verkligen förvånar mig, vi lever trots allt i en väl fungerande datatid, är att man måste leta ihjäl sig för att verkligen hitta liret. Att ingen har lagt upp en fungerande version av detta underverk är förvånande! Det verkar ju inte finnas någon officiell hemsida, ett fungerande community, information och att hitta själva spelet verkar ju nästintill lögn i helvete. Jag reggade mig på GP500 Store's forum och tror ni att jag fick jag något aktiveringsmail då? Skulle inte tro det! Fel på sidan. Debug. Error och liknande är mest vad som dyker upp.

Det känns lite som att hela verksamheten kring "världens bästa motorcykel-simulator" är nerlagd och ingen jäkel bryr sig längre, eller har jag fel? Två hela dagars indoget arbetande.. på samma tid om det gällde tex PacMan så hade jag hittat hur mycket information som helst!

Någon som är insatt i GP500, berätta ALLT!!

Jaja, mer kaffe och fortsatt grävande ;)

Verkar ju tametusan helt hopplöst att få tag på spelet, både på laglig OCH olaglig väg. Existerar liret överhuvudtaget, man börjar ju verkligen att fundera *kliar huvudet*

Jag har iaf lirat det här hemma, så någonstans måste det finnas :hihi

Två hela dagars indoget arbetande.. på samma tid om det gällde tex PacMan så hade jag hittat hur mycket information som helst!

:hej :hihi

Jag har fått spelet att funka i crackad version på Vista på nåt sätt (minns tyvärr inte riktigt hur), men kör numera en köpeversion som jag fick tag i nytt på brittiska E-bay tokbilligt (typ 70 spänn med frakt). Tror säljaren hette "Blackhole motorsports" eller nåt sånt.

Zenit har sedan idag V.I.P kort på alla mina nattklubbar i centrala stockholm, och han har även från och med idag blivit inskriven som arvinge i mitt testamente. Jag tackar naturligtvis Zenit för hans arbete, engagemang och givmildhet. Det var som skjuuuuutton, och vi ses på asfalten!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg