Spela Mp3 i Kubuntu, panikmode

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjing!

Har installerat kubuntu i min skräp laptop som saknar wlan OCH vanligt nätverkskort. Kan inte få mp3 att funka.

Nån som har en simpel lösning?

Ska på färja imorrn och måste ha det fungerande.

:va :näsblod :3freak :brinnerup :tummenupp

VLC spelar allt, men jag misstänker att det är något annat fel, Kubuntu borde ha samma mediaspelare som vanliga Ubuntun?

VLC spelar allt, men jag misstänker att det är något annat fel, Kubuntu borde ha samma mediaspelare som vanliga Ubuntun?

Kör version 7.04

Den har amarok?

Enda sättet att installera VLC utan nät är genom källkod, hur gör man då?

Inte suttit vid linux på 5 år eller nått :näsblod

Kör version 7.04

Den har amarok?

Enda sättet att installera VLC utan nät är genom källkod, hur gör man då?

Inte suttit vid linux på 5 år eller nått :näsblod

Så vitt jag vet så spelar Amarok .mp3 utan problem.

Tja, jag är ingen avancerad användare heller, jag kör vanlig Ubuntu och installerar med paketinstalleraren.

Funkar det inte att slita hem ett paket med VLC och bränna på en skiva?

Så vitt jag vet så spelar Amarok .mp3 utan problem.

Tja, jag är ingen avancerad användare heller, jag kör vanlig Ubuntu och installerar med paketinstalleraren.

Funkar det inte att slita hem ett paket med VLC och bränna på en skiva?

Amarok spelar mp3 om man installerar mp3stöd, som kräver mpegstöd som kräver... :tungan

Hittar inga paket för VLC att få hem?

Bara source..

Hur får jag root access i kubuntu? Borde vara samma som ubuntu

Hittar inga paket att få hem?

Bara source..

Hur får jag root access i kubuntu? Borde vara samma som ubuntu

Det har du ju om du är inloggad med adminkontot, alternativt kan du väl ange rootlösen för att utföra åtgärden som kräver rootbehörighet?

Det har du ju om du är inloggad med adminkontot, alternativt kan du väl ange rootlösen för att utföra åtgärden som kräver rootbehörighet?

Lyckades med rooten men nu klagade vlc på att autotools var missing?
När jag kompilerade själv alltså.

Arrrghh, anledningen att man en gång gav upp linux var ju att det tar ett dygn att installera ett program.

Vad hände med google?

How do I play MP3s?
6.06 LTS (Dapper Drake)

* Install libxine-extracodecs from the multiverse repository.
* For JuK install libarts1-mpeglib and libakode2-mpeg.
* You can add MP3 support to K3b by installing libk3b2-mp3.

7.10 (Gutsy Gibbon)

* Open Amarok and play an mp3 file. Amarok will ask you if you would like to add mp3 support and then install the libxine1-ffmpeg package.
* To play mp3's with Amarok, install the package libxine1-ffmpeg (which will install libmad0 as well).

8.04 (Hardy Heron) and 8.10 (Intrepid Ibex)

* To burn MP3 files with K3B install the libk3b2-extracodecs.

Vad hände med google?

Senast jag hörde något så gick det rätt bra för dom.
Dock har de dåligt med information om hur man installerar MP3stöd utan automatiserade procedurer som kräver internetstöd (läs post 1)

andersbrink skrev:
How do I play MP3s?
6.06 LTS (Dapper Drake)

* Install libxine-extracodecs from the multiverse repository.
* For JuK install libarts1-mpeglib and libakode2-mpeg.
* You can add MP3 support to K3b by installing libk3b2-mp3.

7.10 (Gutsy Gibbon)

* Open Amarok and play an mp3 file. Amarok will ask you if you would like to add mp3 support and then install the libxine1-ffmpeg package.
* To play mp3's with Amarok, install the package libxine1-ffmpeg (which will install libmad0 as well).

8.04 (Hardy Heron) and 8.10 (Intrepid Ibex)

* To burn MP3 files with K3B install the libk3b2-extracodecs.

Som jag skrivit har jag 7.04

Har provat alla råden dock men de kräver ny installationer för att kunna köras och deras nya installationer kräver nya ...
Tar en jävla tid när man måste tanka hem på en windowsburk för att lägga över en 50kb fil på usbminne flytta över, du fattar?

Summa sumarum är att det inte finns nått vettigt sätt att installera mp3stöd när man är offline? I nådens år 2009...:va

Summa sumarum är att det inte finns nått vettigt sätt att installera mp3stöd när man är offline? I nådens år 2009...:va

Vem f-n är någonsin offline, i nådens år 2009?

En dator utan internet är som en motorcykel utan drivlina

Vem f-n är någonsin offline, i nådens år 2009?

En dator utan internet är som en motorcykel utan drivlina

Jo jag blev ganska ställd när jag ikväll insåg att nätverkskontakten var ett MODEM :D

Näe men tycker det är aningen smidigare att installera winampsetup.exe än att sitta och slita 40 filer för att få samma funktionalitet.

Jo jag blev ganska ställd när jag ikväll insåg att nätverkskontakten var ett MODEM :D

Näe men tycker det är aningen smidigare att installera winampsetup.exe än att sitta och slita 40 filer för att få samma funktionalitet.

Det är därför man väljer en dist med en fungerande pakethanterare som håller ordning på alla "dependencys".

Fast många Linuxar i dag slöar ner datorn/strular
i klass med Win, och då ser jag inte riktigt vitsen med att köra Linux.

Det blir en USB sticka så du får nätkontakt då?

Jag provade trådlöst (3G) bredband på min Ubuntumaskin, tro det eller ej, plugg och play hela vägen, testade även på en W maskin, och där var det krångligare!!!

Varifrån får du winampsetup.exe utan nätverk Mr Smartypants?

Håller med dig dock att det suger att det inte kommer med mp3 stöd från scratch, men tyvärr har föråldrade IPR lagar tvingat Ubuntut till det.

Om operativsystemet skall vara helt open source så kan man inte ha closed source programvara med vilket mp3 avkodningsalgoritmen är. Stöd open source och körr Ogg istället =)

ett till sent tips, gillar du winamp så installera xmms, ser likadant ut i princip och kommer med mp3 stöd :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg