Spela live ikväll

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Nu är allting riggat och skiten är igång så att säga. Första livespelningen för tre femtedelar av bandet, inklusive mig. Känns jävligt spännande, kanske lite för spännande. :gnissla
Frågan är hur många öl man törs dricka innan man går upp på scen kring 20:00 ikväll :fyllisar

Säg till när ni ska på turné hit till Danmark, så lovar jag att komma och titta! :)

honkiie skrev:
2242617 Nu är allting riggat och skiten är igång så att säga. Första livespelningen för tre femtedelar av bandet, inklusive mig. Känns jävligt spännande, kanske lite för spännande. :gnissla
Frågan är hur många öl man törs dricka innan man går upp på scen kring 20:00 ikväll :fyllisar

Skippa biran före om det är första gången, fira efter istället. Vill ni spela flera gånger gör ni ett snyggt framträdande... Vårat första gig på uteställe var lite sådär, vi spelade mot fri bar som ersättning. Efter en timme fick trummisen ölförbud i baren för att han började bli för packad. Det var tur, om de fortsatt fylla honom hade vi nog inte fått komma tillbaka... Nu gick det bra och vi spelade totalt fem gånger innan stället konkade och bytte inriktning efter nyöppningen. Tyvärr hade vi (jag, bl. a) inte några riktiga rockstarambitioner och lade ner, klippte oss och skaffade "riktiga" jobb. Men man måste ju pröva lite, så ta det lugnt om ni vill lira igen. Svina kan ni göra när ni blir riktiga kändisar :fyllisar

Vad lirar ni förresten? Covers, eget material, metal, country...?

honkiie skrev:
2242617Känns jävligt spännande, kanske lite för spännande. :gnissla
Ta det jävligt lugnt med ölen innan spelningen. Bara heltidsmissbrukare som Stones eller RHCP kan dra i sig en massa alkohol och droger innan en spelning och ändå göra en hyfsad spelning.

Jag säger max en eller två öl innan spelningen. Efter spelningen finns det inga gränser.

Esquire skrev:
Jag säger max en eller två öl innan spelningen. Efter spelningen finns det inga gränser.
Jo en öl blir det nog iaf, vettefan om det blir 2. Har ingen aning om hur dålig man blir efter 2 öl, efter 8 så vet jag att det blir ganska kasst men jävligt kul iaf :)

Efter spelningen så är planen att bli shitfaced iallafall :fyllisar

Morgue skrev:
Vad lirar ni förresten? Covers, eget material, metal, country...?
Vettefan vad vi lirar, eget matrial, rock. Skulle jag nog säga att det är. Hade några låtar på rapidshare men de finns nog inte kvar. Kan kasta upp nån sen om det vore av intresse.

http://rapidshare.de/files/23315089/El_Mato_Grosso_-_Redneck_Blues.mp3.html

http://rapidshare.de/files/23315449/El_Mato_Grosso_-_Dreamfaced.mp3.html

http://rapidshare.de/files/23315649/Mato_Grosso_-_Song_for_Anna.mp3.html

http://rapidshare.de/files/23315772/Mato_Grosso_-_Now_I_wanna_SUPA.mp3.html

såja, redneck blues är halvlive i studion resten är studioversioner. Now i wanna supa är som Chris ash uttryckte det "medveten musikalisk våldtäckt".

Last edited:
Esquire skrev:
2243967 Gick spelningen bra?
Det gick kanonbra. En öl före spelningen. Efter halva redneck blues som vi inledde med så försvann all nervositet. Då var man en hjälte, the ayatolla of rock n rolla, the duke of cool, typ. Sen blev de tre gratisölen 6 gratisöl och sen blev det 2 hotshots, 3 öl, 2 cider och en white russian. Tror inte jag druckit mig så packad på krogen utan att ha grundat först. Tror vi fick störst och högljuddast publik för kvällen och då kom det mycket mer folk efter vi spelat också. Många komplimanger efter spelningen, riktigt kul var det

Bara börja söka ställen att spela på nu då, jag vill ha mer :yoparty

honkiie skrev:
2244739 Det gick kanonbra. En öl före spelningen. Efter halva redneck blues som vi inledde med så försvann all nervositet. Då var man en hjälte, the ayatolla of rock n rolla, the duke of cool, typ. Sen blev de tre gratisölen 6 gratisöl och sen blev det 2 hotshots, 3 öl, 2 cider och en white russian. Tror inte jag druckit mig så packad på krogen utan att ha grundat först. Tror vi fick störst och högljuddast publik för kvällen och då kom det mycket mer folk efter vi spelat också. Många komplimanger efter spelningen, riktigt kul var det

vars någonstans spelade ni? man kanske ska komma och kolla nån gång :fyllisar

grömpa skrev:
2245050 vars någonstans spelade ni? man kanske ska komma och kolla nån gång :fyllisar
Var invigning av kanis actioncenter. Största bästa cykelpark/downhillbacken i norden ska det vara. Hanggliding och sån skit har dom också tror jag.

honkiie skrev:
2245086 Var invigning av kanis actioncenter. Största bästa cykelpark/downhillbacken i norden ska det vara. Hanggliding och sån skit har dom också tror jag.

varför har inte jag blivit informerad om att detta ägde rum? :gnissla
måste börja läsa tidningen

Har sökt i en halvtimma, ge mig länken med Pippi Covern!!!!

FreddaAbborre skrev:
2245403 Är så jälva ball!! Ni körde den va?? Hehe

Skrik till om ni tittar neråt 08 nångång!
Tror det är liten risk att vi spelar nånting neråt 08 faktiskt. Men jag får väl annonsera ut det på sporthoj isåfall :)

honkiie skrev:
2246897 Tror det är liten risk att vi spelar nånting neråt 08 faktiskt. Men jag får väl annonsera ut det på sporthoj isåfall :)

Dammit!

Hade vart ballt. (spela på nån SH pub mot hösten?!)

honkiie skrev:
2244739 Det gick kanonbra. En öl före spelningen. Efter halva redneck blues som vi inledde med så försvann all nervositet. Då var man en hjälte, the ayatolla of rock n rolla, the duke of cool, typ. Sen blev de tre gratisölen 6 gratisöl och sen blev det 2 hotshots, 3 öl, 2 cider och en white russian. Tror inte jag druckit mig så packad på krogen utan att ha grundat först. Tror vi fick störst och högljuddast publik för kvällen och då kom det mycket mer folk efter vi spelat också. Många komplimanger efter spelningen, riktigt kul var det

Coolt, snacka om att det suger i livespelartarmen just nu, var många år sen jag spelade inför någon publik överhuvudtaget men nu är det snart dags...

Lycka till med bandet i fortsättningen!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...