Spela in telefonsamtal?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Finns det nåt enkelt o smidigt sätt att spela in ett telefonsamtal på? Nån mackapär man kopplar in mellan luren o telefonen kanske? Ju mindre permanent åverkan desto bättre, kostnad? På grund av diverse incidenter här på senare tid har vi kommit fram till att det nog är bra att ha hårda bevis när avföringen träffar fläkten, o alla börjar skylla på min avdelning som vanligt när nåt går fel. Jag är nämligen inte vidare sugen på att få sparken just nu.

Du kan väl använda en vanlig band inspelare. Kvalitén är väl sådär men det duger väl.

Om du kan ta samtalen i din mobil så brukar man kunna spela in samtalen där.

Finns det nån möjlighet att koplla vidare kanske?

Lycka till!

Thermal skrev:
2514108 Finns det nåt enkelt o smidigt sätt att spela in ett telefonsamtal på? Nån mackapär man kopplar in mellan luren o telefonen kanske? Ju mindre permanent åverkan desto bättre, kostnad? På grund av diverse incidenter här på senare tid har vi kommit fram till att det nog är bra att ha hårda bevis när avföringen träffar fläkten, o alla börjar skylla på min avdelning som vanligt när nåt går fel. Jag är nämligen inte vidare sugen på att få sparken just nu.

Glöm inte kolla upp lagar och sånt bara. Tråkigt att ha bevis men inte få använda det. Man får väl spela in sitt eget privata samtal men vad gäller på företag? Behöver man berätta att man spelar in?

Jessan skrev:
2515364 Glöm inte kolla upp lagar och sånt bara. Tråkigt att ha bevis men inte få använda det. Man får väl spela in sitt eget privata samtal men vad gäller på företag? Behöver man berätta att man spelar in?

Här är det djungelns lag som gäller :D Skämt åsido, här gäller inga svenska lagar. Vi styrs bara av internationella lagar och regler, möjligvis nåt från Bahamas också. Betvivlar dock att de bryr sig om inspelade samtal. Om det nu händer nåt så kommer det bara att användas internt. Bara för att hålla sin egen rygg fri helt enkelt.

Thermal skrev:
2515372 Här är det djungelns lag som gäller :D Skämt åsido, här gäller inga svenska lagar. Vi styrs bara av internationella lagar och regler, möjligvis nåt från Bahamas också. Betvivlar dock att de bryr sig om inspelade samtal. Om det nu händer nåt så kommer det bara att användas internt. Bara för att hålla sin egen rygg fri helt enkelt.

Att avlyssna och spela in ett samtal är lagligt såvida en av personerna i samtalet är medveten om att det sker.

Du får alltså spela in dina samtal med kollegor men du får inte spela in två kollegor som pratar om inte minst en av dem vet om det.

Har hört att man MÅSTE informera parterna som pratar.
Dvs båda måste vara medvetna och överens om att det är ok att samtalet bandas. Men vad vet jag.

Både måste inte veta om det.
Varje gång en telefonförsäljare ringer hem till er hamnar ni på band :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2