Spela in internetradio till datorn, vilket program är bäst?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
JAg vill spela in internetradio från p3.
Har tidigare använt Mp3 my mp3 men är inte helt nöjd då även om jag använder högsta upplösningen så blir ljudet distat.
Och då ljudet redan är distat p.g.a. kass Ram-fil så vill man ju inte gärna att ljudet ska bli sämre än så, vilket program är bäst?

sEiKo skrev:
2518962 JAg vill spela in internetradio från p3.
Har tidigare använt Mp3 my mp3 men är inte helt nöjd då även om jag använder högsta upplösningen så blir ljudet distat.
Och då ljudet redan är distat p.g.a. kass Ram-fil så vill man ju inte gärna att ljudet ska bli sämre än så, vilket program är bäst?

Tyvärr är det väl så att skit in skit ut är alltid ett faktor, så när det sänds dåligt, så blir det dåligt.

Gällande själva inspelningsmjukvara, så finns det nog mer av just mp3inspelning än något annat

http://www.tucows.com lär ha vad du behöver

Jag märkte att jag formulerade mig lite fel.
Det är alltså en .ram-fil. Som streamas till datorn via realplayer och jag vill spela ni vad jag hör, klarar nåt av dom programmen det?

sEiKo skrev:
2519070 Jag märkte att jag formulerade mig lite fel.
Det är alltså en .ram-fil. Som streamas till datorn via realplayer och jag vill spela ni vad jag hör, klarar nåt av dom programmen det?

Nej, tvivlar på att de gör det tyvärr. De funkar nog bara ihop med shoutcast sändningar tror jag.

Såg nu efter att du faktiskt skrivit i första inlägget att det gällde real-audio :rodnar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg