Spel: Moto Gp 08 eller SBK-08?

• Thread starter Thread starter N88
  • Start date Start date
DSC00637-1.JPG

Riktigt kul spel, lite svårt att köra med tangentbordet, får leta upp min gamla handkontroll.

Om man nu inte vill köpa nyare konsol utan nöjer sig med PS2, håller kvaliten o känslan fast PS3 finns ute?
Och vilka hoj-spel är köp-värda till PS2?

Vill gärna ha tips på inköpsställen för hoj-spelen på nätet, billigt o bra.
Ska även leta bästa pris för en PS2-konsoll...

/jonas - planerar för vintern ;)

Last edited:
Om man nu inte vill köpa nyare konsol utan nöjer sig med PS2, håller kvaliten o känslan fast PS3 finns ute?

Man kan definitivt leva med en PS2. Visst är det lite pissigare grafik men inte så att det tokstör.

Du ska definitivt köpa dessa spel:

Tourist Trophy
SBK-08 (Eller SBK-07, det enda som skiljer är några olika banor & förare).
Moto GP 07

Sedan kan du vara lika nördig som mig & köpa denna::)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=174708

Last edited:

Vill gärna ha tips på inköpsställen för hoj-spelen på nätet, billigt o bra.
Ska även leta bästa pris för en PS2-konsoll...

Jag tycker Riding spirits 2 är riktigt bra, gran turismos MC-motsvarighet. Man köper/säljer/modifierar hojjar, hjämar och ställ finns det en uppsjö av. I princip alla märken är med. 330 olika hojjar och motard-racen gillar jag bäst.
http://www.level7.nu/texter/read.php?id=42023

Liten googling visar att man kan få en hel vinter räddad för under 1600kr ;)
PS2 konsoll 1100kr
motogp 07, TT, SBK ca 149-200kr st

:banana

Jag säger bara: Tourist trophy på PS2. Spelmotor och grafik är baserat på gran turisimo 4, ett av världens mest sålda PS2 spel alla kategorier. Körkänsla och fartkänsla är dessutom grym... Rekomenderas varmt, höll mig vid liv hela förra vintern och tycker fortfarande det är kul att ta ett varv!

Är det någon som lyckats med kombinationen vista+motogp 07+handkontroll ? Inte jag iallafall :mad: , Snart åker skiten ut igenom fönstret:huvet

Hijackar lite;

finns det hojräserspel till wii?

vad heter alla nyare roadracing spel som finns till PC?

Är det någon som lyckats med kombinationen vista+motogp 07+handkontroll ? Inte jag iallafall :mad: , Snart åker skiten ut igenom fönstret:huvet

Kan du inte kör spelet med kompabilitetsläge för XP? Det borde fungera!

Hijackar lite;

finns det hojräserspel till wii?

vad heter alla nyare roadracing spel som finns till PC?

Vad jag vet så finns det inga hojspel till Wii, man jag kan ha fel.
De nyaste spelen till PC heter

SBK -08 och MotoGP -08.
(har ej släppts än). Moto GP-07 kan du köpa för 79:- på nätet till PC.

Last edited:
Kan du inte kör spelet med kompabilitetsläge för XP? Det borde fungera!

Har ägnat kvällen åt googling+testning, resultat: det går inte, har med directX att göra. Det som gäller är tangentbord eller xbox 360 gamepad:huvet

SBK-07 till ps2 finns oxå under hundringen på nätet:tummenupp

Ska köpa dator om nån månad och tänkte kanske slå till på bra dator med möjlighet till spel. Men sen tänkte jag att det enda jag gör är å surfa, betala räkningar å köpa onödiga grejer på nätet ;) En gamer-dator är nog wasted money på sikt.

Så jag köper en vanlig surf-dator, sen får det väl bli ett PS2. Har då dessutom fler spel-val.

Har spelat SBK WC 08 till 360, tycker det är sådär... men jag är inget fan av simulatorspel.
Tacka vettja GRID, där snackar vi känsla! Om dom ändå kunde förmedla detta till ett håjspel!

GP -08 till Xbox 360 tycker jag är fruktansvärt bra. Har dock inte testat SBK, så kan inte jämföra..

Läste i Uppsalas tidning UNT att SBK-08 bara fick 1/5 pga väldigt dålig fart ock spelkänsla, och att enda räddningen var att spelet fått licens för alla märken och banor... De sa även att motogp-spelen är i mkt större liga.
Synd...

Köpte mig en xbox 360 kontroll och det fungerar klockrent. Har nu kört både sbk-08 och motogp-07 och mitt utlåtande efter ett flertal timmar med dessa spelen:rodnar är att motogp rockar fetast:yoparty

Tourist Trophy är bäst (tycker jag), synd bara att spelet är så litet.....fler "uppdrag" hade varit bra.

Trots att jag mest lirar Motogp på 360 så är det nästan roligare att plocka fram PS2:an och bränna några varv på ringen. TT slår nog det mesta.

Trots att Forza Motorsport 2 till Xbox360 är ett bilspel är det ändå mer realistiskt (även för känslan när man kör hoj) än samtliga ovan nämnda spel.

forza motorsport borde alla som tycker om bilspel ha :) det är så verkligt fast det är ju lite jobbigt om man missar en kurva och bilen blir okörbar :huvet

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra