Spekulera mera :)

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Hur tror ni Jimmy Lindström skulle prestera om han fick ta över Roberto Rolf´s
Hannspree Ten Kate, Honda CBR1000RR i nästa runda av WSBK på Misano?

Efter hans fantastiska framfart här hemma sista åren så är jag benägen att tro att han är den vassaste aktiva svensken och skulle vara kapabel att knipa en topp 10 placering i WSBK om han fick chansen med bra material, va tror ni ?
 

sandstream

Guest
Jag tror att han kanske skulle kunna placera sig på plats 10-15 en bra dag.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hur tror ni Jimmy Lindström skulle prestera om han fick ta över Roberto Rolf´s
Hannspree Ten Kate, Honda CBR1000RR i nästa runda av WSBK på Misano?

Efter hans fantastiska framfart här hemma sista åren så är jag benägen att tro att han är den vassaste aktiva svensken och skulle vara kapabel att knipa en topp 10 placering i WSBK om han fick chansen med bra material, va tror ni ?

varje gång Markko (Freddys far) sms:ar mig tiderna från träning å race så är de alltid den där JL bra mycke snabbare än Freddy.. bah
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Hur tror ni Jimmy Lindström skulle prestera om han fick ta över Roberto Rolf´s
Hannspree Ten Kate, Honda CBR1000RR i nästa runda av WSBK på Misano?

Efter hans fantastiska framfart här hemma sista åren så är jag benägen att tro att han är den vassaste aktiva svensken och skulle vara kapabel att knipa en topp 10 placering i WSBK om han fick chansen med bra material, va tror ni ?

Jag är beredd att hålla med Sandstream, och jag lutar nog åt runt 15:e snarare än 10:a. Men herrejösses vad kul det skulle vara att se vad han skulle kunna åstadkomma efter en säsong i det motståndet och med bra material.
 

sandstream

Guest
Det skulle onekligen vara kul att se vad "den bäste" i Sverige inom Superbikes skulle kunna prestera på bra material mot världseliten inom samma genre.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tror Jimmy mycket väl i ett bra team skulle kunna göra mycket bra ifrån sig, förmodligen topp10 utan större problem med det tempot han verkar ha i kroppen nu.
Han åkte fort innan också, men nu går det fortare och han verkar hålla sig på hjulen lite bättre.
Sen om det skulle vara möjligt för honom att hitta finansieringen för det är en annan femma, det hade vart förbannat roligt om han hade lyckats med det.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det är svårt att avgöra men jag tror inte han skulle ha mycket att hämta i VM. Visst är han fenomenal här i sverige men jag tror det fattas en del för att vara med i VM...
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Typ sist gissar jag på.
ja, han är snabb.. här i Sverige.. men dom som kör VM är SJUKT snabba.
Top 15 efter 2 år i VM serien kanske, men absolut inte direkt. Hade
varit kul om han kunde gjort inhopp i IDM nu när han kör Yamaha.. tror
han hade varit med hyffsat där i år, jämfört med när han körde Kawa.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Typ sist gissar jag på.
ja, han är snabb.. här i Sverige.. men dom som kör VM är SJUKT snabba.
Top 15 efter 2 år i VM serien kanske, men absolut inte direkt. Hade
varit kul om han kunde gjort inhopp i IDM nu när han kör Yamaha.. tror
han hade varit med hyffsat där i år, jämfört med när han körde Kawa.

De lät pessimistiskt, Cralle gjorde ju några nära toppen resultat i 600 WM
och det känns som Jimmy är av samma kaliber eller kanske till och med snäppet tuffare
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det är några stycken WSBK-förare som har MotoGP-vinster med sig i bagaget och man kan inte direkt säga att de kör skiten ur resterande fältet...

Topp 10 låter mycket osannolikt.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det är några stycken WSBK-förare som har MotoGP-vinster med sig i bagaget och man kan inte direkt säga att de kör skiten ur resterande fältet...

Topp 10 låter mycket osannolikt.

Kolla vad Rolfo gör för resultat, han har inte vart någon superstjärna, men alltid suttit på bra hojar. Stiggy åkte jämnt med honom i EM/VM första säsongerna när de satt på liknande materiel. Tror nog Jimmy håller den nivån som det ser ut nu.
Han gjorde heller inte direkt bort sig i WSS, utan var väl på poängplats innan vurpa också med klaffi?
Förutom den yttersta eliten(topp 6) i WSBK skulle jag nog säga att det inte är så vansinnigt mycket talang.
Cralle/stiggy/börre/folkesson/Jimmy/watz är de som haft den farten som krävs för VM, och alla av dem har kunnat/kan ta poäng eller högre placeringar i WSS/WSBK på rätt materiel/team.
Neukirchener gjorde ju rätt bra resultat i wsbk innan de började krångla med teamet, en sån kille watz spöade i EM.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu har iofs Rolfo shapat upp sig de senaste racen med pallplats på Monza om inte hojen pajat och fjärde på Silverstone. Oerhört svårt att säga hur Jimmy skulle placera sig men poängplats är troligt. Upp mot en tiondeplats inom räckhåll men sedan blir det svårare tror jag.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hur tror ni Jimmy Lindström skulle prestera om han fick ta över Roberto Rolf´s
Hannspree Ten Kate, Honda CBR1000RR i nästa runda av WSBK på Misano?

Efter hans fantastiska framfart här hemma sista åren så är jag benägen att tro att han är den vassaste aktiva svensken och skulle vara kapabel att knipa en topp 10 placering i WSBK om han fick chansen med bra material, va tror ni ?

Hur många garvade inte åt "Pjuklarven" Backlund, och han skulle inte orka köra med det "stora" grabbarna och inte klara att hålla i maskin, gammalräv är äldst, etc etc, vart är han idag?........Tycker mest det luktar avundsjuka här! JAG tror han skulle klara sig riktigt, riktigt bra!! It´s my 5 cent.
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hur många garvade inte åt "Pjuklarven" Backlund, och han skulle inte orka köra med det "stora" grabbarna och inte klara att hålla i maskin, gammalräv är äldst, etc etc, vart är han idag?........Tycker mest det luktar avundsjuka här! JAG tror han skulle klara sig riktigt, riktigt bra!! It´s my 5 cent.

Jo men det var ju de som inte trodde Pedrosa skulle klara av MotoGP heller.
Jimmy tog poäng för Klaffi i andra racet han körde för dem.
Backlund är en frisk fläkt och kan gå långt om resurser och material finns.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2985521 Jo men det var ju de som inte trodde Pedrosa skulle klara av MotoGP heller.
Jimmy tog poäng för Klaffi i andra racet han körde för dem.
Backlund är en frisk fläkt och kan gå långt om resurser och material finns.
Årets WSBK är lite starkare än SS600 var när Jimmy körde. Det är oerhört beroende av material. Se bara hur svårt Kawasakikillarna har att hävda sig och ta sig upp på pallen och de ä rknappast sämre förarare än Jimmy. På en Ten Kate Honda borde han ligga plats 10-15 men högre än så är nog oerhört svårt.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Årets WSBK är lite starkare än SS600 var när Jimmy körde. Det är oerhört beroende av material. Se bara hur svårt Kawasakikillarna har att hävda sig och ta sig upp på pallen och de ä rknappast sämre förarare än Jimmy. På en Ten Kate Honda borde han ligga plats 10-15 men högre än så är nog oerhört svårt.

Jimmy kör också mycket bättre nu än han gjorde när han körde i Klaffi-wss, han har helt klart höjt sin nivå i sin körning sen han fightades med folke,cralle och börre. Tror han solklart skulle köra om 10-15 och ibland kanske även under 10.
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
För en som inte vet nått om hur en sådan process går till; hur pass troligt är det att vi skulle få se honom i WSBK?
Det vore ju fruktansvärt roligt om det blev så!

/I
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
För en som inte vet nått om hur en sådan process går till; hur pass troligt är det att vi skulle få se honom i WSBK?
Det vore ju fruktansvärt roligt om det blev så!

/I

För gammal + svensk = väldigt osannolikt. Jimmy är väldigt duktig men har uppnått en ålder där han körning förmodligen är så bra den kommer bli. Och som svensk kommer han med väldigt lite pengar till ett stall, och är representant för en väldigt liten mc marknad (den svenska)

Unga killar kan överraska och höja sig rejält med rätt motstånd, Jimmy kommer förslappas under denna säsong och köra sämre än vad han gör nu. Det funkar så, utan att tvingas prestera absolut max så tappar man stinget. Iaf temporärt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top