Avrapportering: Fick tillbaka hojen från verkstan sent i höstas. Förklaringen jag fick var att två tändstift hade gett upp och att bensin därför runnit oförbränd ner i katten och där antänts varpå katten rasat och överhettat och antänt kåporna m.m. Körde hem hojen väldigt försiktigt pga halka och regn (ovanligt i Borås). Tyckte dock redan på den lilla svängen att motorn lät illa. Den ehh, klapprade/slamrade och lät inte speciellt frisk. Ställde den i garage och lät bli att tänka på den över vintern. Idag var det dags för besiktning varpå hojen åkte fram, körde de 500 metrarna till besiktningen, fick godkänt och rullade ut på vårens första lilla tur. Vände dock hemåt ganska omgående då missljudet i mina öron tilltog och allt kändes fel. Så nu är ju frågan, vad är det för fel som från början gjorde att tändstiften gav upp? Kan en möjligtvis felinställd pc3 vara boven i dramat. Hojen låter bra när jag gasar på friläge men såfort jag har i växel så bankar/klapprar den....
