Hojen står på verkstad och jag sitter hemma och väntar på domen. I avvaktan på det tänkte jag se om expertisen här kan träffa rätt i sin diagnos.
Efter ett kort maxfartstest (ca 1km), slog jag av på farten och kände direkt på gasavslag att hojen tappade kraft. När jag gasade till igen så tvekade den och var kraftlös och gick ojämnt. Efter ett kort stopp vid vägkanten för okulär besiktning av hojen startade jag igen och den lät och gick då ungefär som en strypt er6:a. Avbröt snabbt körningen och rullade in till vägkanten igen och inser då att hojen brinner. Katalysatorn och avgassystemet är helglödgat och har antänt undre kåpan samt gummibussningarna i stötdämparupphängningen, m.m. Får hjälp att släcka och transporterar hojen till verkstad. När hojen hade slutat brinna och svalnat gjorde jag ett uppstartsförsök. Motorn gick igång men lät som en V-twin med astma.
Någon som har en gissning?
Efter ett kort maxfartstest (ca 1km), slog jag av på farten och kände direkt på gasavslag att hojen tappade kraft. När jag gasade till igen så tvekade den och var kraftlös och gick ojämnt. Efter ett kort stopp vid vägkanten för okulär besiktning av hojen startade jag igen och den lät och gick då ungefär som en strypt er6:a. Avbröt snabbt körningen och rullade in till vägkanten igen och inser då att hojen brinner. Katalysatorn och avgassystemet är helglödgat och har antänt undre kåpan samt gummibussningarna i stötdämparupphängningen, m.m. Får hjälp att släcka och transporterar hojen till verkstad. När hojen hade slutat brinna och svalnat gjorde jag ett uppstartsförsök. Motorn gick igång men lät som en V-twin med astma.
Någon som har en gissning?