Spekulationstråd om nya Ducati 2026?

Bifogat

• IMG_0708.jpeg
    IMG_0708.jpeg
    67.7 KB · Visningar: 15
  • IMG_0703.jpeg
    IMG_0703.jpeg
    75 KB · Visningar: 15
  • IMG_0702.jpeg
    IMG_0702.jpeg
    78.3 KB · Visningar: 15
  • IMG_0697.jpeg
    IMG_0697.jpeg
    242.3 KB · Visningar: 16
Last edited:
De flesta kommer nog inte rulla så många meter men kul att det inte är rena showbyggen där man tagit en befintlig hoj och slängt på fina komponenter. Vad är det för skillnad på tricolore, förutom det uppenbara med färgsättning och avgassystem?

De flesta kommer nog inte rulla så många meter men kul att det inte är rena showbyggen där man tagit en befintlig hoj och slängt på fina komponenter. Vad är det för skillnad på tricolore, förutom det uppenbara med färgsättning och avgassystem?
Verkar bara vara estetiskt med annan lack på kåpor/fälgar. Sägs att en av varje är sålda till Sverige.

Verkar bara vara estetiskt med annan lack på kåpor/fälgar. Sägs att en av varje är sålda till Sverige.
Kul att det hamnar några här. Tyckte bara att det var lite väl häftigt med 50.000€ extra för annan färgsättning även om det är än mer begränsad upplaga.

Kul att det hamnar några här. Tyckte bara att det var lite väl häftigt med 50.000€ extra för annan färgsättning även om det är än mer begränsad upplaga.
Sju stycken av förra Superleggera V4 fick svenska regnummer genom tiderna men hur många som är kvar i Sverig idag är nog oklart. Nummer 23 är till salu nu på Motikon i Uppsala för "endast" 1.085.000 och nummer 22 var till salu hösten 2023 på Desmo. Desmo sålde även en begad julen 2024 men vet inte vilket numrering den hade.

Minst en av de svensksålda är en "långmilare" med många hundra mil på mätaren och någon har även fått smaka på avåkningszon på bana och blivit lagad.

Men ja 50.000 euro är väldigt mycket stålar för endast skillnader i lack och annan numrering...

Last edited:
Nya Panigale V2 med…torrkoppling
🤩

Bifogat

• IMG_1641.jpeg
    IMG_1641.jpeg
    144.7 KB · Visningar: 22
Ska sabba tråden! Italienskt skit! Har aldrig haft och kommer aldrig skaffa heller! :hjarta
Men det är jag då....:)

Ska sabba tråden! Italienskt skit! Har aldrig haft och kommer aldrig skaffa heller! :hjarta
Men det är jag då....:)
Tack för ditt insiktsfulla bidrag till tråden…bättre än ett dött forum i alla fall.

Åk och testa en vet ja…gjorde jag och köpte en.

Tack för ditt insiktsfulla bidrag till tråden…bättre än ett dött forum i alla fall.

Åk och testa en vet ja…gjorde jag och köpte en.
Haha ja .. men jag har kört en del hoj i mitt liv!,,,kanske även när du inte var född? ;) Skeptisk till Ducati har jag alltid varit! Sportbike hade en bra förklaring skit lossnar :)
Brorsan i Australien köpte en ny Multistrada v4 ,,,som han verkar va nöjd med! Men som jag är skeptisk till ! Och andra sidan så brorsanlöken byter hoj varje år! Och vi ska inte ha ett dött Forum! Det ska jag bidra till iallafall! :hjarta

Nu har jag skruvat en hel del på Ducati och haft fyra stycken och ingentig har fallerat.
Det blir en Ducce nästa gång.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back